Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 kampi momenttiin..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BilicaMiestäWie
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 105
    • Sonkajärvi

    m20b20 kampi momenttiin..

    Elikkäs e34 kiuas remontti olis meneillään ja kampuran momentteja vailla.
    En löytänyt haulla täältä.
    Jos viisaita löytyy, jakakoon tietonsa..

    Muutkin momentti tiedot kelpaavat.
    ****E34****
    "Onneksi uimaseuran narut on Pikkaraisen hallussa"
  • ZoMbiE
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2583
    • Lohja, Virkkala

    #2
    Kiristysmomentit:
    Kansi: Kuusiokantaiset pultit:
    Vaihe 1 40 Nm
    Vaihe 2 (20 min kuluttua) 60 Nm
    Vaihe 3 Käytä lämpimäksi
    Vaihe 4 20°-30°

    Torx-pultit:
    Vaihe 1 30 Nm
    Vaihe 2 90°
    Vaihe 3 90°

    Runkolaakerit 65 Nm

    Kiertokangenlaakerit Vaihe1 20 Nm
    Vaihe2 70°

    Kampiakselin päätypultti 400Nm (on oikeesti tiukka )

    Kai noilla jo alkuun pääsee?
    Noilla arvoilla oma kone kasassa, ja jo kohta 20tkm ajettu rempan jälkeen,ilman ongelmia

    EDIT: nämä siis Alfamerin kirjasta ja koskevat E30 ,mutta sama konehan tuo M20 on, on se sitten kummassa vaan...
    Last edited by ZoMbiE; 18-10-2005, 04:24.

    Comment

    • Julle
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2002
      • 659
      • Oulu

      #3
      Ja vauhtipyörän pultit 100Nm

      Comment

      • Mr. Z
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 943
        • Manse

        #4
        Originally posted by ZoMbiE
        Kiristysmomentit:
        Kansi: Kuusiokantaiset pultit:
        Vaihe 1 40 Nm
        Vaihe 2 (20 min kuluttua) 60 Nm
        Vaihe 3 Käytä lämpimäksi
        Vaihe 4 20°-30°

        Torx-pultit:
        Vaihe 1 30 Nm
        Vaihe 2 90°
        Vaihe 3 90°
        Tarvitseeko kannenpultit vaihtaa kansiremontin yhteydessä vaiko ei? Olen saanut molemmanlaista tietoa. Monissa autoissahan ne tarvitsee vaihtaa kun venyvät tms. , mutta onko m20b20-motti semmoinen?
        E38 740ia
        E39 530 dAT
        ex. E34 520i sedan
        ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
        ex. E36 325i sedan
        ex. E36 328i touring
        ex. E36 318 iS qp
        ex. E36 325i qp -R.I.P-
        ex. E21 320i sedan
        ex. E30 318i sedan
        ex. E3 2500 sedan

        Comment

        • ZoMbiE
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2583
          • Lohja, Virkkala

          #5
          pitää vaihtaa.. Ainakin nuo Torx-kantaiset.

          Comment

          • bmwjonne
            Newbiemmer
            • Sep 2005
            • 12
            • Lahti

            #6
            muistaakseni bmw kehoittaa vaihtamaan kuusiopulttien tilalle aina venyvät pultit, eli torx-kantaiset ( nämä pitää joka tapauksessa uusia.. ), ongelmana kuusiopulttien kannan katkeaminen..
            Eli vaihda, ei ole kalliit..
            Itselläni oli m20 koneessa ( ikivanha paska.. ) oli muuten vielä jälkikiristys, ja arvaa jäikö tekemättä... veemäisesti kävi...
            Last edited by bmwjonne; 18-10-2005, 18:01.

            Comment

            • L.H
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2481
              • Lohja

              #7
              http://www.btcf.fi/forum/showthread....highlight=torx
              “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

              Comment

              • bmwjonne
                Newbiemmer
                • Sep 2005
                • 12
                • Lahti

                #8
                Muuten, asiasta vähän ohi, pitää kertoa kikka millä lähtee tuo kampparin pultti auki ilman hermojen menetystä/parisuhde ongelmia, 3/4 (mielummin..) T-väännin ja tietysti hylsy pulttiin kiinni, varsi lepäämään runkoaisaan ja startilla pieni räpsäytys... Toimii myös Hiacen kyseisessa pultissa... Kiinnilaitto on sitten toinen juttu...

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎