Osaisiko joku n46 guru neuvoa, kun auto antaa vaihtelevasti neljää vikakoodia. 2A61, 2A63, 2CF8, 2D07.
Ongelma alkoi kun auto satunnaisesti antoi puolikastaa moottorin vikavaloa ja meni "limp-modeen". Motonetin halvalla koodinlukialla sai poistettua koodit ja auto kulki täysin normaalisti parista kilometristä muutamaan kymmentä, jonka jälkeen tapahtui sama uudestaan. Auto myös kävi todella huonosti kun vikakoodi oli muistissa. Inpa antoi tällöin koodit 2A61 ja 2A63. Nollattua koodit uudestaan, vain 2A61 tuli pienen ajon jälkeen takaisin.
Tänään autolla lähtiessä, auto sammahti heti käynnistyksen jälkeen. Kaasua antaessa auton saa käymään, mutta käynti on todella huonoa ja ajaminen mahdotonta. Kaksi uutta koodia oli ilmestynyt muistiin 2CF8 ja 2D07. Inpalla koodeja nollatessa 2A61 ja 2CF8 eivät poistuneet ja jäivät muistiin. Autoa ei siis käy ollenkaan tyhjäkänytiä.
2A61 ja 2A63 viittaa valvetroniciin, sen moottoriin ja moottorin adaptaatioon, kun taas puolestaan 2CF8 ja 2D07 viittaavat kaasuläppään. En millään usko että molemmat, valvetronic sekä kaasuläppä hajoavat samaan aikaan, joten mikä voisi yhdistää nämä kaksi vikaa? Tähän menessä on koitettu irroitella ja puhdistaa valvetronicin liittimiä, ilman mikäänlaista vaikutusta auton oireiluun.
Ongelma alkoi kun auto satunnaisesti antoi puolikastaa moottorin vikavaloa ja meni "limp-modeen". Motonetin halvalla koodinlukialla sai poistettua koodit ja auto kulki täysin normaalisti parista kilometristä muutamaan kymmentä, jonka jälkeen tapahtui sama uudestaan. Auto myös kävi todella huonosti kun vikakoodi oli muistissa. Inpa antoi tällöin koodit 2A61 ja 2A63. Nollattua koodit uudestaan, vain 2A61 tuli pienen ajon jälkeen takaisin.
Tänään autolla lähtiessä, auto sammahti heti käynnistyksen jälkeen. Kaasua antaessa auton saa käymään, mutta käynti on todella huonoa ja ajaminen mahdotonta. Kaksi uutta koodia oli ilmestynyt muistiin 2CF8 ja 2D07. Inpalla koodeja nollatessa 2A61 ja 2CF8 eivät poistuneet ja jäivät muistiin. Autoa ei siis käy ollenkaan tyhjäkänytiä.
2A61 ja 2A63 viittaa valvetroniciin, sen moottoriin ja moottorin adaptaatioon, kun taas puolestaan 2CF8 ja 2D07 viittaavat kaasuläppään. En millään usko että molemmat, valvetronic sekä kaasuläppä hajoavat samaan aikaan, joten mikä voisi yhdistää nämä kaksi vikaa? Tähän menessä on koitettu irroitella ja puhdistaa valvetronicin liittimiä, ilman mikäänlaista vaikutusta auton oireiluun.
Comment