Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperän Kitkalevyt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • s14 1990
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 142
    • Tampere

    Lukkoperän Kitkalevyt

    On perä tuossa lattialla ja olen koittanut metsästellä lukon osia siihen.
    Kitka levyt ja ns. välilevyt tarttis löytää uudet tai vähän käytetyt jostain, Metroauto Tampere kertoi ettei saa erikseen, pitää ostaa koko lukko (1150 euroa).

    Laittakaa infoa jos on hajua mistä löytys, pieni kiirus olis tottakai

    Niin ja perän tietoja: BMW E30 M3 1987
    Last edited by s14 1990; 20-10-2005, 12:22.
  • mikko
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1758
    • kotona

    #2
    ihanko itse purit? kai sulla on perän oikeat säätötyökalut? jos ei niin tod.näk et saa sitä ihan heti hiljaisena kasaan....

    osat varmasti diileriltä, ehkä KL

    vakio slippi on 25% mutta tossa 40% osat
    Last edited by mikko; 26-04-2006, 13:42.

    Comment

    • s14 1990
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 142
      • Tampere

      #3
      Itse aukaisin, mitäs säätö työkaluja meinasit. Mistäs osia?

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10058
        • KVLA

        #4
        Kyllä siinä hommaa riittää,kun säädät pikkuvetopyörän korkeuden ja laakerikireyden oikeakasi.Siihen vielä sitten hammasvälyksen säätö lautaspyörällä.Näillä perussäädöillä on vasta teoriassa mahdollista saada vetopyörästö hiljaiseksi.Tasauspyörästö lukkoineen yleensä tarvii vielä omat säätönsä.Onnea peliin.
        Sorry,hieman ot.
        Last edited by Heguli 31; 20-10-2005, 10:04.

        Comment

        • s14 1990
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 142
          • Tampere

          #5
          Ei siinä ketään, kun vain löytyis lukon hilppeet niin pääsis kokoamaan.

          Ilmeisesti on kuin kokoaisi 5000 palaista yksi väristä palapeliä....

          Comment

          • Suutari
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 3064
            • Suomi

            #6
            BMW ei enää myy irto osia
            Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
            -Official BTCF-Sauna Team-
            -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
            -Team BTCF Top Alcohol-
            -Team Pimp My Bride-
            TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
            R.I.P. 1K MOTORSPORTS
            R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
            526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

            Comment

            • mikko
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1758
              • kotona

              #7
              joo mut noi on motorsport kamppeita, soittakaa diilerille ja kysykää hinta/toimitusaika... voi tietenki olla ettei saa enää

              Comment

              • Suutari
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 3064
                • Suomi

                #8
                Ei saa niin ei saa...olen tästä varma. jos ei jostain muualta, mutta olin mm. viime kesänä töissä BMW huollossa ja voin kertoa ettei saa ainakaan valtuutettujen maahantuojien kautta/saksasta BMW liikkeestäkään.

                tiedä sitten jos joku paja maailmalla myy omaa kautta hommaamiaan palikoita...
                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                -Official BTCF-Sauna Team-
                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                -Team BTCF Top Alcohol-
                -Team Pimp My Bride-
                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                Comment

                • mikko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1758
                  • kotona

                  #9
                  ei siis ihme että kunnostaminen maksaa!! vakio 25% lamellien vaihto + kasaus kunnolla (=perän säätö) eräässä saksan firmassa 240€.

                  25% uppaus 75% 570€

                  tekevät muuten 90% asti... nappaseeko kiinni?

                  ps. tsekkasin ton ekan nron tosta mun kuvasta, 149€... lamelleja ei tosiaankaan enää tuntenu

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    ...ja käytännössä on niin että jos olet jo murikan purkanut, niin se on "hyvää yötä" sitten sen murikan osalta. Kokoaminen/shimmaaminen vanhoilla=käytetyillä rattailla vaatii TODELLAKIN ammattitaitoa ja siltikin lopputulos on kohtuullisen lyhytikäinen ja äänekäs. Näitä ei tosiaan ole tarkoitettu purettaviksi, paitsi jos vaihtoon laitetaan myös rattaat ja laakerit. Kokonainen uusi murikka tosin maksaa silloin jo vähemmän....

                    Comment

                    • s14 1990
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2005
                      • 142
                      • Tampere

                      #11
                      Katotaan kun saan kasaan...

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2067
                        • Banshee - Jyväskylä

                        #12
                        ZF:n lukko. Etsi ZF:n maahantuoja (en muista enää, atoi tai öhrum?) ja lukon numerolla (lukkoyksikön kuorissa, lopussa ...S25 tai ...S40) löytyy osat yksittäin. Sitten tilaat osat itsellesi parhaiten käyvään varaosa- tms. puljuun ja haet tiskiltä pois. Toimi ainakin mulla joku aika takaperin hienosti.
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        • markov7
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2004
                          • 97

                          #13
                          Soita vaikka, voimansiirtopalvelu särkikoski ikaalinen.Oma perä muutettiin just kuukausi takaperin. levyjä lisättiin 2 ja ramppikulma muutettiin.Oisko sanonu levyjen hinnaksi 390e,ei varmaa tietoa.Mulla oli varalukko josta otin ne kaks levyä ja hinta pelkälle työlle jotain 130e.Saa esikiristettyä ja esikiristämätöntä mallia.
                          s14 rally

                          Comment

                          • s14 1990
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2005
                            • 142
                            • Tampere

                            #14
                            Juu, tämä Ikaalisten mies tarkastaa että löytyykö varmasti tavaraa ja huomenna yhteyksiä.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎