Announcement

Collapse
No announcement yet.

N55 vikavalo (drivetrain failure) - yhä rikki on

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ximmo
    Bimmer Rookie
    • Jan 2023
    • 47
    • Helsinki

    #31
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Ja jos olen ton varaosanumeron oikein tulkinnut, niin boshin suuttimen saa pääkaupunkiseudulta 125 eurolla.
    Injection nozzle - Original Bosch Germany - 13647597870, 13 64 7 597 870, 7597870, 13647597870 - Sopii malleihin: E82 E88 F20 F21 F22 E90LCI E91LCI Touring E92LCI E93LCI F30 F30 LCI F31 F34GT F35 F33 Cabrio F36 F07 GT F07 GT LCI F10 F10 LCI F11 Touring F18 F06 GC F06 GC LCI F12 Cabrio F12 LCI Cabrio F13 Coupe F13 LCI Coupe F01 LCI F02 LCI X1 (E84) X3 (F25) X5LCI (E70) X5 (F15) X6 (E71) Z4 E89

    Siis, sillä ehdolla, että tulkitsin mallin oikein.
    Juu tuo on just oikea ja näyttäis olevan yksi kpl hyllyssäkin, kiitos. En tehnyt eilen kattavaa tutkimusta, lähinnä selvittelin oikeaa osaa. Bmwfans.info osasi kertoa myös, että decoupling element on "required for repair", mikä tyhmemmällekin eli minulle jo kertoi, että sellainen tarvitaan.

    Se alkuperäisosan hinta oli toisesta kaupasta ja näemmä Schmiedmannillakin Original BMW -leimalla varustettu suutin on 358 euroa.

    Kiinaosat eivät ole vaihtoehto. Juuri kuten sanoitte: kopsivat ulkonäön, eivät toiminnallisuutta. Halvin vastaan tullut suutin Maxgear kuulostaa hieman kiinalaiselta brändiltä: "laitetaan random-englantisanoja peräkkäin, hyvältä näyttää". Pienellä googlailulla se sitä onkin.

    Näin ne asiat etenee, nyt tiedän kaiken mitä tarvitsen, seuraavaksi puhelinta käteen. Erinomaista foorumimeininkiä ja tiedonjakoa.
    M135i xDrive

    Comment

    • ximmo
      Bimmer Rookie
      • Jan 2023
      • 47
      • Helsinki

      #32
      Voi muna, Schmiedmann onkin just 3.-4.8. suljettu. Asun 10 min päässä ja odottelin kuumeisesti mailiini vahvistusta, että tavarat on noudettavissa. Joudun joka tapauksessa livistämään mökille huomenna, toivottavasti auto pelaa. Kenties vaihdan matkalla vanhempien Foresterin alle ja nautin pappa-autoilusta.
      M135i xDrive

      Comment

      • Kartiopari
        Bimmer Rookie
        • Mar 2012
        • 179
        • Hyvinkää

        #33
        Näin kokemus asiantuntijana pari tipsiä.

        Jos mitenkään perse kestää niin vaihdata kaikki kerralla. Aeromotorsilta ainakin näytti löytyvän halvalla?

        Suutinvian takia menee pahimmillaan kattipaketti vaihtoon(1900€).

        Kokeneella pajalla vaihto ja koodaus on kohtuullisen nopea juttu.

        Omalla kokemuksella suuttimet ja puolat on syytä uusia aina 100k välein kaikki kerralla.

        Mulla meni tuossa reilu 100k vaihtoon siis suuttimet, puolat, tulpat katti ja lambdat
        F33 435i X-drive Cabriolet -14

        Ex:E82 123d -08 M-Sport

        Ex:E82 120d -08

        Comment

        • ximmo
          Bimmer Rookie
          • Jan 2023
          • 47
          • Helsinki

          #34
          Joo, ajatukseni oli vaihtaa nyt se risa tässä vaiheessa ja loput heti, jos alkaa lisää uikuttamaan. No kävi perjantaina sitten niin mukavasti, että välillä ongelmaton auto alkoi taas itkemään ja nyt tuli ekaa kertaa itkua sekä ykkös- että kakkossylintereistä Torquella luettuna. Paljon tasaisemmin se neljällä käy kuin viidellä. BMW jäi vanhempien pihaan ja olen mökillä luotettavamman auton eli 350 tkm ajetun Foresterin kanssa. En olisi uskonut, että tällaisen lauseen joudun vielä kirjoittamaan.

          Schmiedmannilla oli vain yksi suutin varastossa perjantaina ja hätäpäissään oli tarkoitus lunastaa se ja ottaa mukaan, niin se olisi ollut siellä, missä autokin, jos ongelmia tulee. Nyt menee vähän ihmettelyksi, kun auto on Kouvolassa ja suutin Vantaalla, ja itse en ole kummassakaan. Pitänee selvittää ensinnäkin se, osaako noita Kouvolassa joku koodailla, ja saisiko suuttimen (ehkä useammankin) nopeasti sinne. Tässähän tämä eka loman jälkeinen työpäivä meneekin rattoisasti.

          6x puolat ja suuttimet on noin tonnin paukku jo osina ilman asennuksia tai koodailuja, joten mietin vielä, ottaako kaikki saman tien (jos suuttimia edes nopeasti löytää). Kunhan saisi auton laulamaan oikealla nuotilla ja pääsisi kotiin särkemättä sitä lisää. Talous ei kestäisi lisälaskuja, kun on perhepiirissä ikäviä asioita, joista tulee kuluja.
          M135i xDrive

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #35
            Originally posted by ximmo View Post
            Joo, ajatukseni oli vaihtaa nyt se risa tässä vaiheessa ja loput heti, jos alkaa lisää uikuttamaan. No kävi perjantaina sitten niin mukavasti, että välillä ongelmaton auto alkoi taas itkemään ja nyt tuli ekaa kertaa itkua sekä ykkös- että kakkossylintereistä Torquella luettuna. Paljon tasaisemmin se neljällä käy kuin viidellä. BMW jäi vanhempien pihaan ja olen mökillä luotettavamman auton eli 350 tkm ajetun Foresterin kanssa. En olisi uskonut, että tällaisen lauseen joudun vielä kirjoittamaan.

            Schmiedmannilla oli vain yksi suutin varastossa perjantaina ja hätäpäissään oli tarkoitus lunastaa se ja ottaa mukaan, niin se olisi ollut siellä, missä autokin, jos ongelmia tulee. Nyt menee vähän ihmettelyksi, kun auto on Kouvolassa ja suutin Vantaalla, ja itse en ole kummassakaan. Pitänee selvittää ensinnäkin se, osaako noita Kouvolassa joku koodailla, ja saisiko suuttimen (ehkä useammankin) nopeasti sinne. Tässähän tämä eka loman jälkeinen työpäivä meneekin rattoisasti.

            6x puolat ja suuttimet on noin tonnin paukku jo osina ilman asennuksia tai koodailuja, joten mietin vielä, ottaako kaikki saman tien (jos suuttimia edes nopeasti löytää). Kunhan saisi auton laulamaan oikealla nuotilla ja pääsisi kotiin särkemättä sitä lisää. Talous ei kestäisi lisälaskuja, kun on perhepiirissä ikäviä asioita, joista tulee kuluja.
            Ei sitä suutinta ole heti mikään pakko koodata. Ottaa vaan kuvan siitä suuttimen koodista kun vaihtaa ja koodaa sitten kun saa koodauksen sovittua. Se korjaus jonka moottorinohjain tekee sen suuttimen koodauksen perusteella on niin pieni, että ei estä mitenkään ajamista.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • M-ERiMiEs
              BTCF Member
              • Jun 2013
              • 210
              • Porvoo

              #36
              Originally posted by HTK12 View Post
              Ei sitä suutinta ole heti mikään pakko koodata. Ottaa vaan kuvan siitä suuttimen koodista kun vaihtaa ja koodaa sitten kun saa koodauksen sovittua. Se korjaus jonka moottorinohjain tekee sen suuttimen koodauksen perusteella on niin pieni, että ei estä mitenkään ajamista.
              Ja jos kyseessä on EU6(EWG) versio niin moottorin ohjaimessa on CVO joka laskee sitä kompensointia myös itse.
              F11 LCI 535i M-Sport
              Voorti -12

              Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

              Comment

              • ximmo
                Bimmer Rookie
                • Jan 2023
                • 47
                • Helsinki

                #37
                Loppu hyvin, kaikki hyvin. Löytyi tämän foorumin avulla koodausosaamista suuttimille ja jatkan vara-autolla siihen asti, että osat on kädessä ja asennukset voi alkaa. Toivottavasti ei tarvitse ihan heti lukea ruudulta lisää misfire-ilmoituksia.

                Tämä on muuten PWG, ilmeisesti melko loppupään autoja.
                M135i xDrive

                Comment

                • ximmo
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2023
                  • 47
                  • Helsinki

                  #38
                  Ykköseen ja kakkoseen vaihdettu sekä suuttimet että puolat, vaadittavat koodailut tehty. Ongelmia tuntui olevan erityisesti tyhjäkäynnillä tämänkin jälkeen, mutta vähän lisää softasäätöä ja konehan kävi nätimpää tyhjäkäyntiä kuin koskaan. Eri sylinterien väliset erot sytytyksessä saatiin numeroarvoiltaan nätiksi, ja sen kuuli korvallakin. Ajelu kotimatkalla olikin todella iloista, kunnes...

                  Pääsin 10 km pajalta ja pamahti sama drivetrain failure suoraan ajosta ruutuun. Tien sivuun, sammutus ja käynnistys, ja matka jatkui sentään kuudella sylinterillä. Vanhempien pihassa, jossa auto oli jo viikon seisonut, luin Torquella koodit ja P0302 siellä taas möllötteli, mutta kuitenkin tilassa "pending", ei current.

                  Selvittely siis jatkuu. Mielelläni kuulisin lisää hyviä ehdotuksia.
                  M135i xDrive

                  Comment

                  • ximmo
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2023
                    • 47
                    • Helsinki

                    #39
                    Viimeinkin homma kunnossa. Puolat meni vaihtoon ykkösestä ja kakkosesta vielä uudelleen, samaten tulpat. Puolat lähtee valmistajalle tutkittavaksi. Haluavat tutkia, kumpi rikkoi kumman. Mitään selkeää vikaa ei ollut, vaan tulppa ja puola noissa parissa sylinterissä eivät vaan pelanneet yhteen.

                    Ilmeisesti sinne meni nyt aivan turhaan pari uutta suutintakin. Pääasia kuitenkin, että auto käy ja kukkuu. Harmillisen paljon vaan imaisi taas pelimerkkejä.
                    M135i xDrive

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #40
                      Originally posted by ximmo View Post
                      Viimeinkin homma kunnossa. Puolat meni vaihtoon ykkösestä ja kakkosesta vielä uudelleen, samaten tulpat. Puolat lähtee valmistajalle tutkittavaksi. Haluavat tutkia, kumpi rikkoi kumman. Mitään selkeää vikaa ei ollut, vaan tulppa ja puola noissa parissa sylinterissä eivät vaan pelanneet yhteen.

                      Ilmeisesti sinne meni nyt aivan turhaan pari uutta suutintakin. Pääasia kuitenkin, että auto käy ja kukkuu. Harmillisen paljon vaan imaisi taas pelimerkkejä.
                      Halpa vian rajaus on vaan vaihtaa ongelma sylinterin tulppa & puola toimivaan sylinteriin ja katsoa seuraako vika. Toki jos laitteet löytyy, niin tuonhan selvittää nopeasti skoopilla.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • ximmo
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2023
                        • 47
                        • Helsinki

                        #41
                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Halpa vian rajaus on vaan vaihtaa ongelma sylinterin tulppa & puola toimivaan sylinteriin ja katsoa seuraako vika. Toki jos laitteet löytyy, niin tuonhan selvittää nopeasti skoopilla.
                        Joo, kyllä tästä oppi taas jotain. Puola tuli siirrettyä ja tulpatkin vaihtuivat vian ensimmäisen ilmaantumisen jälkeen ja ovat lähes uudet vieläkin. Vika pysyi tai oikeastaan laajeni, kun puolan siirron jälkeen oli kahdessa sylinterissä pulmaa. Tätä kautta oli helppo kuunnella foorumin mielipidettä, että suuttimet ovat kulutustavaraa.

                        Mielestäni auton tyhjäkäynti on nyt omituisempi kuin koskaan, mutta ainakaan vikavalot eivät pala, joten näillä mennään.
                        M135i xDrive

                        Comment

                        • ximmo
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2023
                          • 47
                          • Helsinki

                          #42
                          Ehtihän tuo edellinen postaus jo reilut kaksi tuntia täällä vanhentua, kunnes taas. Kävin liikenteessä ja vika palasi, ihan sama Drivetrain Failure näytölle ja rupesi käymään vajaalla. Torque sanoo P0301 ja P0302, ykkösessä ja kakkosessa Pending Failure. Edessä siis neljäs reissu korjaamolle saman vian vuoksi, nyt alkaa konkreettisesti tulla Subarua ikävä. Enkä enää ihmettele, että tuosta on jo kertaalleen moottori vaihdettu.

                          Schmiedmannilla tämä nyt viimeksi huollettiin ja ei kai tässä auta kuin soitella sinne uudelleen. Ja kaivaa taas kuvetta. Jos vaikka vaihtaisi esim. tulpat ja puolat... Viimeksi toimi 10 km, nyt huollosta kotiin ja pari lyhyttä reissua eli noin 25 km, ainakin eteenpäin on menty!
                          M135i xDrive

                          Comment

                          • JHe
                            BTCF Member
                            • Oct 2016
                            • 184
                            • Vantaa

                            #43
                            Itse vaihtaisin etummaisen lambdan seuraavaksi.
                            E46 M3

                            Comment

                            • Kartiopari
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2012
                              • 179
                              • Hyvinkää

                              #44
                              Kyllä se kuntoon tulee kun vaan sieltä ammattimies katsoo ne vialliset suuttimet. .Puolat ja tulpat kannattaa vaihtaa vaan kaikki kerralla.

                              Sitten kun ton kierroksen tekee niin taas 100k pääsee huoletta.

                              Delphin suuttimet on joidenkin mielestä laadukkaimmat. Tiedä sitten.

                              Mä laitoin tosiaan molemmat lambdatkin kun oli edulliset.
                              F33 435i X-drive Cabriolet -14

                              Ex:E82 123d -08 M-Sport

                              Ex:E82 120d -08

                              Comment

                              • ximmo
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2023
                                • 47
                                • Helsinki

                                #45
                                Originally posted by Kartiopari View Post
                                Kyllä se kuntoon tulee kun vaan sieltä ammattimies katsoo ne vialliset suuttimet. .Puolat ja tulpat kannattaa vaihtaa vaan kaikki kerralla.
                                Tulpat vaihdettu kertaalleen kaikki kerralla ja toiseen kertaan vain 1 ja 2, ei vaikutusta. Suuttimet on vaihdettu ilmeisesti ehjinä jo kertaalleen. Puolat on vaihdettu sylintereihin 1 ja 2 nyt kahdesti. Mielestäni ammattimies on ollut asialla jokaisessa operaatiossa ja esim. viimeksi asialla oli Schmiedmann. Soittelin perään ja auto menee aikanaan sinne takaisin, katsotaan mitä tällä kertaa vaihdetaan. Harmillisen paljon heillä on huollossa jonoa, nyt pitäisi olla autoton jonkin aikaa tai ajella tuollaisenaan, satunnaisesti viidellä sylinterillä.

                                Schmiedmann heitti ajatuksen ongelmasta moottorinohjauksessa, mutta siihen en oikein usko. Vika tulee aina ensin kakkossylinteriin ja käytännössä ilmaantuu vain alhaisilla kierroksilla, mutta moottorinohjausvian ei pitäisi olla naimisissa yhden sylinterin kanssa. Soittelin myös ECU Helsinkiin ja kysyin heidän mielipidettään tähän, kun autossa on heidän säätämä ohjelmisto.
                                M135i xDrive

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎