Announcement

Collapse
No announcement yet.

Öljynpainevalo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JSE
    Newbiemmer
    • Oct 2005
    • 8

    Öljynpainevalo

    Kattelin searchillä mut ei oikein valaissut.
    Joo alkoi pari iltaa sitten tuo öljynpainevalo piristämään talviauton (320i -85) kojetaulua oikein urakalla. Auto on oiken kunnon kiertopalkinto ja saanut runtua rankemman jälkeen jo monen omistajan taholta

    Jo tutkittua: Öljyä(uutta 15w-40) on koneessa varmasti tarpeeksi. Paineanturin johto ei ota maihin mistään. Anturi tuntuisi toimivalta (tutkittu paineilman ja yleismittarin kanssa) Käynti tasaista venttiilien säksätystä lukuunottamatta.

    Ja sitten kaikkein kummallisimmat havainnot: Valo sammuu välillä jo startatessa, mutta syttyy uudestaan sekunnin, parin päästä. Valon saa sammumaan, kun pudottaa vaihteella kierrokset n.500 tienoille.

    Kaikista hulluinta tässä on mielestäni se, että valo palaa korkeilla kierroksilla ja kone kylmänä... Jos laakerit/pumppu olisivat tiensä päässä pitäisi toimia mielestäni juuri päinvastoin.

    Alkaa mennä sormi suuhun, eikä kehtais ruveta purkamaan öljypohjaa auki ihan
    vaan tarkistelumielessä.

    Kävi mielessä että voisiko öljypohjassa lillua jotain paskaa jonka pumppu sieppaa sihtiinsä kun kierrokset hiemankin nousee... Vai voiko putsari hajota tukkien öljynkierron. Kuinka "monimutkaisesti" öljynpaineanturi voi hajota?

    Jos tulee jotain mieleen niin kertokaa. Tarttis tehrä jotain... Pitäs vissii vaihtaa takas ooppeliin
    Last edited by JSE; 21-10-2005, 12:36.
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9992
    • KVLA

    #2
    Kokeile toisella/uudella öljykellolla.(uusikaan ei maksa paljoa).Eipä olisi ensimmäinen tapaus,jossa viallinen ölynpaineanturi aiheuttaisi ko. ongelmia.Onko muuten anturi vuotanut "läpi" yhtään öljyä?

    Comment

    • ZoMbiE
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2583
      • Lohja, Virkkala

      #3
      Toinen vaihtoehto ,ehkä, että se anturin liitin huonossa kunnossa? Itsellä tuo aiheutti kerran lähes sydänkohtauksen kun kesken kovan ajon syttyi öljykannun kuva tauluun.

      Comment

      • JSE
        Newbiemmer
        • Oct 2005
        • 8

        #4
        Vastauksia: Anturin läpi ei ole tullut öljyä.
        Ja liitin kyllä käy aika tiukkaan siihen abikoon. Pitänee tutkia vielä. Onkohan bemarin koneessa millainen ylipaineventtiili pumpussa? Voikohan hajota helposti? Ei ole oikein kokemusta vielä näistä...Pitänee lähteä ostamaan uus putsari ja ettiä toinen kytkin sinne. On se perkele ku talviauto ei kestä ees ensilumille!

        Comment

        • JSE
          Newbiemmer
          • Oct 2005
          • 8

          #5
          Nyt sain taas valon hävitettyä... Aamupäivällä koitin niin n.1200 kierroksella paloi ja kun ahisti vaihteella kierrokset n.900 niin sammui. Kävin ostamassa uuden kytkimen ja putsarin. Äsken kokeilin ja nosti paineet nopeammin vaik oli tyhjä putsari, eikä enää vilkahtanu vaikka kuin huudatti. Toisella starttauksella sammu valo jo ennenku kone ees kävi, joten ainakin laakerit vois olla vielä ihan kelvollisessa kunnossa.

          Jospa tuo nyt toimis...(koputtaa puuta) Jäi silti ihmetyttään tuo vika... Varmaan putsari oli tukossa, vaikka näytti ihan hyvälle päällepäin.

          Kiitos avusta!

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎