Kattelin searchillä mut ei oikein valaissut.
Joo alkoi pari iltaa sitten tuo öljynpainevalo piristämään talviauton (320i -85) kojetaulua oikein urakalla. Auto on oiken kunnon kiertopalkinto ja saanut runtua rankemman jälkeen jo monen omistajan taholta
Jo tutkittua: Öljyä(uutta 15w-40) on koneessa varmasti tarpeeksi. Paineanturin johto ei ota maihin mistään. Anturi tuntuisi toimivalta (tutkittu paineilman ja yleismittarin kanssa) Käynti tasaista venttiilien säksätystä lukuunottamatta.
Ja sitten kaikkein kummallisimmat havainnot: Valo sammuu välillä jo startatessa, mutta syttyy uudestaan sekunnin, parin päästä. Valon saa sammumaan, kun pudottaa vaihteella kierrokset n.500 tienoille.
Kaikista hulluinta tässä on mielestäni se, että valo palaa korkeilla kierroksilla ja kone kylmänä... Jos laakerit/pumppu olisivat tiensä päässä pitäisi toimia mielestäni juuri päinvastoin.
Alkaa mennä sormi suuhun, eikä kehtais ruveta purkamaan öljypohjaa auki ihan
vaan tarkistelumielessä.
Kävi mielessä että voisiko öljypohjassa lillua jotain paskaa jonka pumppu sieppaa sihtiinsä kun kierrokset hiemankin nousee... Vai voiko putsari hajota tukkien öljynkierron. Kuinka "monimutkaisesti" öljynpaineanturi voi hajota?
Jos tulee jotain mieleen niin kertokaa. Tarttis tehrä jotain... Pitäs vissii vaihtaa takas ooppeliin
Joo alkoi pari iltaa sitten tuo öljynpainevalo piristämään talviauton (320i -85) kojetaulua oikein urakalla. Auto on oiken kunnon kiertopalkinto ja saanut runtua rankemman jälkeen jo monen omistajan taholta
Jo tutkittua: Öljyä(uutta 15w-40) on koneessa varmasti tarpeeksi. Paineanturin johto ei ota maihin mistään. Anturi tuntuisi toimivalta (tutkittu paineilman ja yleismittarin kanssa) Käynti tasaista venttiilien säksätystä lukuunottamatta.
Ja sitten kaikkein kummallisimmat havainnot: Valo sammuu välillä jo startatessa, mutta syttyy uudestaan sekunnin, parin päästä. Valon saa sammumaan, kun pudottaa vaihteella kierrokset n.500 tienoille.
Kaikista hulluinta tässä on mielestäni se, että valo palaa korkeilla kierroksilla ja kone kylmänä... Jos laakerit/pumppu olisivat tiensä päässä pitäisi toimia mielestäni juuri päinvastoin.
Alkaa mennä sormi suuhun, eikä kehtais ruveta purkamaan öljypohjaa auki ihan
vaan tarkistelumielessä.
Kävi mielessä että voisiko öljypohjassa lillua jotain paskaa jonka pumppu sieppaa sihtiinsä kun kierrokset hiemankin nousee... Vai voiko putsari hajota tukkien öljynkierron. Kuinka "monimutkaisesti" öljynpaineanturi voi hajota?
Jos tulee jotain mieleen niin kertokaa. Tarttis tehrä jotain... Pitäs vissii vaihtaa takas ooppeliin
Comment