Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B20 L-jetronic sytkän säätöONGELMA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    M20B20 L-jetronic sytkän säätöONGELMA

    1:noniin eli joskus tuota kyselin täältä että miten tehdään, ja itse säätäminen ei oo mikään ongelma, mutta tuli vähän toisenlaisia mutkia matkaan. Laitettiin kaverin 520i (samalla koneella) ajoitusvalolla kohalleen, toimii ku kello. Mun auton kohalla meni vähän sormi suuhun... käy kyllä hyvin, tyhjäkäyntiä lukuunottamatta (1800rpm, taitaapi olla parin rikkinäisen alipaineletkun syytä, ei oo kerenny vaihtaa vielä), mutta ajoitusmerkkiä ei värinänvaimentimesta löytynyt ainakaan oikeasta paikasta...
    Laitoin vähän aikasemmalle sytkää ku paukahteli, toimii nyt paremmin, mutta nollamerkki on vieläkin noin 1/3 kierrosta edellä, eli pitäisi aika paljon tuon mukaan aikaistaa sytytystä.
    Nyt se on nii aikasella ku sen voi laittaa, taitaa tuokin olla vähän vituillaan ku se ottaa laturin kuoreen kiinni, niin ettei sitä voi enempää kääntää, koska laturi on tiellä.

    Onko mahdollista että joku joskus on ottanu pois värinänvaimentimen, ja laittanut "hieman" väärinpäin takaisin, mitään tietoa?

    2:Saako tuossa seosta säädettyä mitenkään?


    EDIT: Voihan tuossa vissiin kattoo että onko sytkä kohallaan siitä nokan päästä, ku siinähän on kanssa ne merkit? että jos siitä näkis missä mennään...
    Last edited by Supra^; 24-10-2005, 00:01.
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
  • Meisseli
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1003
    • Kotka

    #2
    Originally posted by Supra^
    Onko mahdollista että joku joskus on ottanu pois värinänvaimentimen, ja laittanut "hieman" väärinpäin takaisin, mitään tietoa?
    Tuskin. Siinä kampuran päässä on sellainen tappi ja värinänvaimentimessa vastaavasti reikä, ettei se mene kuin yhteen asentoon.
    Eioo penaria alla enää.. :(

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #3
      Originally posted by Meisseli
      Tuskin. Siinä kampuran päässä on sellainen tappi ja värinänvaimentimessa vastaavasti reikä, ettei se mene kuin yhteen asentoon.
      ookoo, eli toi tosiaan tarkottaa sitä että mulla on sytkä 1/3kierros liia myöhäsel... miten helv***ssä se sitte toimii noin pirun hyvin ??? ei tuolla nyt voi kaikki kohallaan olla..
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #4
        .....
        Last edited by T3; 08-01-2007, 15:18.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #5
          [QUOTE=T3][QUOTE=Supra^]
          Laitoin vähän aikasemmalle sytkää ku paukahteli, toimii nyt paremmin, mutta nollamerkki on vieläkin noin 1/3 kierrosta edellä, eli pitäisi aika paljon tuon mukaan aikaistaa sytytystä.
          Originally posted by Supra

          Siis hetkinen... Eihän NOLLAMERKKI voi mitenkään olla sytkämerkin edellä siinä värinänvaimentimella. Vai meinaatkos, että sun kone pyörii väärinpäin?

          Kyllä siinä limpulla ensin tulee Z ja siinä on viiva ja vasta sitten jälkeenpäin tulee T I 0, eli tuon T:n ja 0:n välissä on viiva.

          Sytytyshän sitten säädetään tuon Z:n vieressä olevan viivan mukaan lampulla kohdalleen. Jos sen säätää siihen T/0-viivaan, niin takuulla on sytkä myöhässä ja pahasti.

          katoin uusiks ton homman ja juu, Z-merkkiä ei näy, kaverilla kyllä oli , muut merkit skipataan nyt sit selvyyden takia... mut kannattais sit vissiin kattoo siitä nokan merkistä että onko kohallaan... noh käyn vielä etsiskelemässä jos se Z sieltä löytyis.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            #6
            Dodii, elikkä katoin nokan päästä ne merkit, ja oli niin kohallaan ku olla ja voi. Toisaalta tuohan ei oo ihan yhtä tarkka, jos mietitään vaikkapa 1 asteen aluetta milleissä, verrattuna limppuun joka on isompi.

            Ihmetyttää vaan mihin se Z sieltä limpusta on kadonnut..
            Last edited by Supra^; 24-10-2005, 21:34.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              #7
              ollaan katseltu, säädetty ja ihmetelty. Z löyty.

              Kun saa säädettyä Z:an kohalleen tyhjäkäynnillä, niin ei moottori jaksa käydä kun sen 300rpm, ja ku kaasua polkasee ni jaksaa max. 1700rpm... Kaikki alipaineletkut tiiviitä, ja koko hässäkkä toimii muutenkin, ei imuvuotoja.
              Kun perstuntumalla säätää kohalleen, ni Z jää noin 30-60 astetta liian aikaselle. Silloin auto käy 1200rpm tyhjäkäyntiä, ei nyi, vastaa kaasuun hyvin, ja kiihtyy pikkasen paremmin ku kaverin samalla koneella oleva 520i jossa tiheämpi perä. Molemmat autot säädettiin tänään ja kokeiltiin. Kaverin auton kaa ei tullut mitään ongelmia.


              päivän kysymys: Onko mahollista että tohon on vaihettu jonku toisen M20 moottorin limppu, jossa merkit eri tavalla? Ei tosta selvää ota.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • Guest's Avatar

                #8
                Mielenkiinotista... Mun mielestä sä vaaan unohdat kaikki merkit, korvakuulolta kohdalleen ja sit ajoa ja taas säätöä, niin kauan et on hyvä...

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #9
                  .....
                  Last edited by T3; 08-01-2007, 15:18.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    #10
                    Originally posted by T3
                    Höh, eihän sitä Z:aa säädetä lampulla kohdalleen TYHJÄKÄYNNILLÄ, vaan juurikin sen jakajan vaatimalla kierrosluvulla alipaineletkut irroitettuna.

                    Kaikissa M20-koneissa, joissa on virranjakaja lohkossa, on periaatteessa samanlainen limppu. Vain halkaisija vaihtelee, mutta sillä ei ole merkitystä, Merkit ovat aina samassa paikassa.
                    no voihan helvetin helvetti. Oon näköjään taas lukenu todella väärin. muttasiis ei kierroksillakaan saatu Z:aa kohalleen. Kaverin koneessa ei _MITÄÄN_ ongelmia. 23@5000rpm ja Z kohallaan.

                    Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mites se sytytys itseään kierrosten mukaan säätää kun on alipaineletkut irroitettu, jos kerran silloinkin vaihtelee..?
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • Kyytsis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 3472
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Supra^
                      Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mites se sytytys itseään kierrosten mukaan säätää kun on alipaineletkut irroitettu, jos kerran silloinkin vaihtelee..?
                      Keskipakosäädin...

                      t.Ville

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        #12
                        Joo upitaas tää topicci nyt taas vaihteeks... Voiko tossa olla virranjakaja kenties jotenkin paskana/väärin laitettu kii? ei sitä Z:aa saa kohalleen sitte millään. ja nyt on auto niin luuska ku vaa voi, ei jaksa vetää millään kierroksilla.

                        Hihnaki pitäis ens viikolla vaihtaa, loppu/löysä. Voisko muuten olla hihnan syytä toi laiskuus, jos se on sen yhen hampaan hypänny?
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • TheLoial
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2003
                          • 1109
                          • Helsinki

                          #13
                          Onko imusarjan päässä olevalla säätöruuvilla jotain "perussäätöä"?

                          Comment

                          • micke74
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2006
                            • 96
                            • Raahe

                            #14
                            Löysää jakoremmin kiristäjän ruuvia vähän ja nitkuta kampiakselin remmipyörää pikkusen ees takas sen verran että remmistä lähtee löysä pois, sit kiristä kiristimen ruuvi ja tarkista että ajotusmerkit on kohdallaan kampiakselin ja nokkaakselin päässä / jakajassa, sit käyntiin ja korvakuullolla säätää jakajasta että kierrokset menee niin korkealle kun mahd. ilman että alkaa käymään epätasaisesti, sit jakajan alipaine letku/letkut takas ja tyhjäkäynti kohdalleen ja testille, niin se on minulla ainakin aina toiminut konerempan y.m huollon jälkeen...
                            324td -88

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎