Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i 24 Touring -93 M50, ostaako vai eikö ostaa...?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hevimies
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1456
    • Savonlinna

    520i 24 Touring -93 M50, ostaako vai eikö ostaa...?

    Tervehdys,

    Otsikon mukainen auto olisi kiikarissa. Tuotu Saksasta -01 tai -02. Ajettu 212tkm. Siisitin oloinen ja erittäin jämäkkä ja hiljainen. Muutamia asioita autossa kuitenkin on jotka askarruttavat. eli...

    -Takaluukun lasi ei aukea (kahva/katkaisija ei toimi?)
    -Kuskin oven lukko toimii vain kiinni päin, eli ovien avaaminen on tehtävä apukuskin puolelta.
    -Tyhjäkäynti heijailee satunnaisesti
    -Moottorista kuuluu pieni ylimääräinen "hankaava" metallinen ääni
    -Moottori tuntuu hetkittäin käyvän ikään kuin 5 1/2:lla pytyllä?
    -Vaihdekepin nupin nahkapinnoite on osittain kulunut puhki. Meneekö puhki tuolla kilometrimäärällä?

    Mitä noista vioista voi bmw-tuntija päätellä ja osaisiko joku sanoa suuntaa antavia kustannuksia moisten korjaamiseen --> hinnasta tinkiminen. Auto oli pari päivää ajossa ja pidän siitä todella paljon kunhan vain nuo muutamat mieltä askarruttavat seikat saadaan selvitettyä. Hintapyyntö on 10.900€ ja myyjänä on autoliike.

    Kiitoksia kaikille jo etukäteen!
  • Rockwell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 1713
    • Helsinki

    #2
    Ei kannata ostaa. Kone liian pieni E34 koriin.
    BMW F31 330d M-Sport -13
    ex. BMW F21 116i -13
    ex. BMW 540i(g) Touring -01
    ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
    ex. BMW 316g -99
    ex. BMW M5 Touring -92
    ex. BMW 535i -91
    ex. BMW M5 -91
    ex. BMW 325i Touring -90

    Comment

    • hencca
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 815
      • Hyvinkää

      #3
      Kuluneet perusosat kertonee käytöstä, eli tuo +200tkm alkaa jo näkyä
      Praise the lowered, go forth and modify

      Comment

      • Luntti
        2Wheel Driver
        • Jul 2003
        • 5021
        • Yka

        #4
        Mulla on toi 520 e34. Hieman tehoton on kyllä. Ajettu reilusti enenpi mutta ei nahkapussi rikki. Ehdotan, että kyttäile jokin muu auto ja mieluummin vähintään 525i.

        Comment

        • Sickness
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1923
          • Helsinki

          #5
          Re: 520i 24 Touring -93 M50, ostaako vai eikö ostaa...?

          Originally posted by Hevimies
          -Takaluukun lasi ei aukea (kahva/katkaisija ei toimi?)
          -Kuskin oven lukko toimii vain kiinni päin, eli ovien avaaminen on tehtävä apukuskin puolelta.
          -Tyhjäkäynti heijailee satunnaisesti
          -Moottorista kuuluu pieni ylimääräinen "hankaava" metallinen ääni
          -Moottori tuntuu hetkittäin käyvän ikään kuin 5 1/2:lla pytyllä?
          -Vaihdekepin nupin nahkapinnoite on osittain kulunut puhki. Meneekö puhki tuolla kilometrimäärällä?

          Mitä noista vioista voi bmw-tuntija päätellä ja osaisiko joku sanoa suuntaa antavia kustannuksia moisten korjaamiseen --> hinnasta tinkiminen. Auto oli pari päivää ajossa ja pidän siitä todella paljon kunhan vain nuo muutamat mieltä askarruttavat seikat saadaan selvitettyä. Hintapyyntö on 10.900€ ja myyjänä on autoliike.
          Lukkojen kanssa saa iän myötä pelata aina ja luultavasti se takaluukun lasin mekanismikin on mennyt jumiin puhtaasti käyttämättömyyttään. Eli irroitus, puhdistus, voitelu ja kiinnitys hoitanee sen ongelman (maksaa vaivan). Sama voi päteä kuskin oven lukkoon/avausmekanismiin, mutta pahimmillaan menee uusiksi.

          Noista moottoriin liittyvistä asioista on vähän paha sanoa, kun et kertonut yhtään missä tilanteissa ko. oireet ilmaantuvat (kylmänä/kuumana tms). Tyhjäkäynnin seilaaminen kylmänä voi olla harmiton kauneusvirhe tai oire esim. ilmavuodosta. Omassani seilaa kylmänä hieman (+-100rpm), mutta ei ole aikomustakaan tehdä asialle mitään.

          Mitä koneen tehottomuuteen tulee, niin kiihtyvyydelläänhän tuolla pesee 80% liikenteessä olevista autoista, joten Rockwellin huomautuksen voi jättää omaan arvoonsa. Tämä on tietenkin ihan henkilöön ja hänen ajotyyliinsä liittyvä asia, joka on ihan sinun itsesi arvioitavissa.

          Kuluneen vaihdekepin pussin takia en jättäisi autoa ostamatta, vaan haluaisin kyllä hieman vakuuttavampaa todistusaineistoa ruuvimetreistä. Käsittääkseni omaani on tuo suojapussi ainakin vaihdettu (?) kun se on niin siistikuntoinen. Ostin kun mittarissa oli 250tkm.

          Suosittelen käyttämään auton pakokaasutesterissä ja ammattilaisella arvioitavana alustan kunnon/ruosteen osalta. Kalleimmat rempat lienevät suuremmat koneremontit, iskari/muut alustaremontit ja alempien päästöjen metsästäminen (uudet lambdat ja katit yms. on h*lvetin kalliita). Myös tältä foorumilta saa aika mukavasti lisätietoa kun jaksaa kaivella vähän vanhempia viestejä Tekniikka ja Ongelmat-osioista. Kiinnitä myös erityistä huomiota viimeaikoina tehtyihin remontteihin kuluvien osien osalta. Näin voit säästää pitkän pennin jos edellinen omistaja on jo vaihdattanut kaiken tarpeellisen (vesipumput, jakohihnat, iskarit yms.)

          Toivottavasti saat hyvän ja toimivan BMW:n!
          E39 520iA -02

          Comment

          • Hevimies
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1456
            • Savonlinna

            #6
            Re: 520i 24 Touring -93 M50, ostaako vai eikö ostaa...?

            Originally posted by Sickness
            Toivottavasti saat hyvän ja toimivan BMW:n!
            Kiitoksia hienosta vastauksesta, tämä rauhoitti mieltä. Tehoa ja ohituskiihtyvyyttä autossa on vähintään riittävästi minun tarpeisiini, eli se osasto on kyllä kunnossa. Lähinnä vain haluaisin luotettavan pelin arki-ajoon ja tuo bemari kyllä pesee ajo-ominaisuuksillaan, hiljaisuudellaan ja suorituskyvyllään kaikki 10.000€:n vaihtoautot joita olen koeajanut.

            Tuolla vaihdekepin nahkapinnoittella en tarkoittanut muuten sitä kepin ympärillä olevaa pussia, vaan itse kepin päälle pingoitettua nakaa.

            Autoon on juuri vaidettu vesipumppu ja alkuviikosta tekevät siihen vielä kytkinremontin. Loppuviikosta vielä pienet koeajot ja kaupan tekoon.

            Comment

            • Hela
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 397
              • Turku

              #7
              Mulla on ns. takuu kilometreillä (160tkm) oleva tuonti E36 ja kyllä siinäkin on nupin nahkaverhois kulahtanut reiälle. Se vähän riippuu onko auto ollut kaupunki- vai matkakäytössä ja onko kuskina ollut nahkakeppiin tykästynyt tytsy.
              Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
              M47/M57/n/tu
              N43, N47

              Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!

              Osia:
              https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8

              Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
              MB AMG C32 -01
              Alpina B3 -94
              120d -09
              520ia -81
              535d -11
              535d -12
              750il -92
              750il -00

              Comment

              • ankkuli
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 938
                • Hyvinkää

                #8
                Originally posted by Hela
                Mulla on ns. takuu kilometreillä (160tkm) oleva tuonti E36 ja kyllä siinäkin on nupin nahkaverhois kulahtanut reiälle. Se vähän riippuu onko auto ollut kaupunki- vai matkakäytössä ja onko kuskina ollut nahkakeppiin tykästynyt tytsy.
                trivia: saksassa suuri osa miehista pitää vihkisormusta OIKEASSA nimettömässä ja "perhekäytössä" olevasta kärrystä saattaa kulahtaa nahkanuppi jo 100tkm paikkeilla puhki. :P
                Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

                Comment

                • steenman
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2004
                  • 86

                  #9
                  Aina vanhempaan autoon jotain tulee.
                  Et kai kertonut varusteista?
                  Saksasta vastaava maksaa monta tonnia vähemmän.
                  Oli ilmastointi tai ei.
                  Mielipide.

                  Comment

                  • Hevimies
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1456
                    • Savonlinna

                    #10
                    Originally posted by steenman
                    Aina vanhempaan autoon jotain tulee.
                    Et kai kertonut varusteista?
                    Saksasta vastaava maksaa monta tonnia vähemmän.
                    Oli ilmastointi tai ei.
                    Mielipide.
                    Autossa on ilmastointi, muttei mitään sähköherkkuja. Ei sikäli etten sähkölaseja edes halua kun niistä on näissä entisissä ajoneuvoissa ollut vain harmia. 2-renkaat, mutta vain yhdet vanteet. Tiedän ettei nuo saksassa maksa mitään mutta auton hakeminen sieltä ei tällä hetkellä tule kysymykseen. Jos jollain on tarjota parempaa samaan hintaan niin käteiset heilahtaa näppiin saman tien.

                    Comment

                    • steenman
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2004
                      • 86

                      #11
                      kaksi litranen on taloudellisempi, kuin esimerkiksi mun 2,5 neliveto.
                      Vaiks en vaihtais ;D
                      Hyviä kauppoja saksalaiselle laatuautolle.

                      Comment

                      • Raine
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2603
                        • N/A

                        #12
                        Originally posted by ankkuli
                        Originally posted by Hela
                        Mulla on ns. takuu kilometreillä (160tkm) oleva tuonti E36 ja kyllä siinäkin on nupin nahkaverhois kulahtanut reiälle. Se vähän riippuu onko auto ollut kaupunki- vai matkakäytössä ja onko kuskina ollut nahkakeppiin tykästynyt tytsy.
                        trivia: saksassa suuri osa miehista pitää vihkisormusta OIKEASSA nimettömässä ja "perhekäytössä" olevasta kärrystä saattaa kulahtaa nahkanuppi jo 100tkm paikkeilla puhki. :P
                        Mullapas on 110 tkm E34 mittarissa ja vaihdekepin nupista on juuri tuolta kohtaa kulunut nahka puhki ja näkyy semmosena harmaana. Ratti on kulunut kans hieman sileäksi minulla mikä varmaan johtuu siitä, että autolla on ajeltu suurelta osin kaupungissa. Penkit ym. muut on kyllä priimakunnossa, että en usko mittarilukeman kovin paljoa valehtelevan. Sillä jos autolla olis ajettu +200 tkm niin kyllä penkit ja muut paikat olis eri näkösessä kunnossa.
                        ///Motorporot

                        Comment

                        • KJ
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 695
                          • Järvenpää

                          #13
                          Joo, nahkanuppi saattaa kulua puhki ja myös rattikin on nahkaisena paljon sileämpi kuin muovinen. Mulla oli itsellä vielä keväällä 210tkm ajettu sedan 520i 24v ja siinä oli nahkanuppi myös puhki.

                          Joo, kyllä toi 24v 2-litranen on munkin mielestä ihan riittävä E34:n. Se kiihttyy 9.6 sekunnissa 0-100(TM mittaus vuodelta -91), vaikka valmistaja ilmoittaa 10.6s, ja mä sain omallani 230 km/h mittariin. Se vanhempi 12v 2-litranen oli kyllä alitehoinen. Nuo lukemat ovat kyllä sedanille, mutta antavat suuntaa. Kaikki aina huutavat 2.5-litrasen puolesta, mutta se kokemus mikä mulla on nyt omastani (525i Touring -93), on se että ei se nyt niin häikäisevän paljon ripeämpi ole!

                          Joo, ei vaeltava tyhjäkäynti vielä välttämättä ole mikään tuhoon tuomittava asia. Varmista että auto ottaa kierroksia kunnolla (yskimättä) ja että se liikkuu ihan alakierroksillakin yskimättä. Jos, vain suinkin on mahdollista, niin käy kokeilemassa ainakin yhtä tai miel. useampaakin samalla koneella olevaa E34:ää, niin silloin pystyt helpommin huomaamaan erot yksilöiden välillä.

                          10000€ luokasta jos autoa etsit, niin parempaa et saa kuin E34 BMW:n. Itselläni on kolmas sellainen menossa ja parempaa saman hintaluokan autoa ei ole vielä vastaan tullut. Eli voin lämpimästi suositella!
                          F30 330e -17 Alpinweiss 3
                          E70 X5 3.0sd -08 Schwarz 2

                          Comment

                          • Haukkis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 1366
                            • Valkeala

                            #14
                            Itse en ainakaan ostaisi, sillä tolla rahalla saa jo vaikka millä koneella e34 ja varustellun yksilön vielä

                            Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #15
                              Originally posted by Haukkis
                              Itse en ainakaan ostaisi, sillä tolla rahalla saa jo vaikka millä koneella e34 ja varustellun yksilön vielä
                              Ja tästä keskustelusta ei ole kun hieman vajaa 2v aikaa... Niin ja 525 touringiin Hevimies sittemiin muistaakseni päätyi.
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎