Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkinongelma (työsylinteri?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    Kytkinongelma (työsylinteri?)

    E30 320i -88 kytkin käyttäytyy kummasti. Kytkin irrottaa hyvin eikä luista, mutta välillä kun kytkintä nostaa, poljin jää puoleenväliin. Tällöinkin kytkin toimii, ei luista tms. mutta kun kengänreunalla hieman avittaa, niin kytkin ponnahtaa takaisin ylös. Poljin siis ikäänkuinkanittaa keskivaiheilla.

    Sitten taas esim. kiihdytyksen jälkeen kytkin saattaa taas toimia jonkin aikaa täysin normaalisti. Ylempi sylinteri on vaihdettu ja nesteet siinä samalla. Nestettä ei häviä mihinkään.

    Voiko vika olla jossain muualla kuin alemmassa sylinterissä (työsylinterissä), vai vaihdanko suosiolla työsylinterinkin?

    Ja laitetaan vielä suoraan työsylinterin irrottamiseen liittyvä kysymys: Miten ylempään kiinnitysmutteriin pääsee käsiksi? Tarvitseeko jonkun järkyttävän pituisen jatkovarren räikkään vai pitääkö peräti tiputtaa laatikko alas? Minun TIS:sissä ei ollut ainakaan ohjeita tähän liittyen.
  • Tzeimi
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 2067
    • Banshee - Jyväskylä

    #2
    Originally posted by SledgeHammer82
    Ja laitetaan vielä suoraan työsylinterin irrottamiseen liittyvä kysymys: Miten ylempään kiinnitysmutteriin pääsee käsiksi? Tarvitseeko jonkun järkyttävän pituisen jatkovarren räikkään vai pitääkö peräti tiputtaa laatikko alas? Minun TIS:sissä ei ollut ainakaan ohjeita tähän liittyen.
    Juuri niin, riittävästi jatkoja ja nivel niin onnaa hyvin.
    Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
    & 02 tulpo saniteetti dyno




    Älä väkisin, ota isompi vasara.
    If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎