E30 320i -88 kytkin käyttäytyy kummasti. Kytkin irrottaa hyvin eikä luista, mutta välillä kun kytkintä nostaa, poljin jää puoleenväliin. Tällöinkin kytkin toimii, ei luista tms. mutta kun kengänreunalla hieman avittaa, niin kytkin ponnahtaa takaisin ylös. Poljin siis ikäänkuinkanittaa keskivaiheilla.
Sitten taas esim. kiihdytyksen jälkeen kytkin saattaa taas toimia jonkin aikaa täysin normaalisti. Ylempi sylinteri on vaihdettu ja nesteet siinä samalla. Nestettä ei häviä mihinkään.
Voiko vika olla jossain muualla kuin alemmassa sylinterissä (työsylinterissä), vai vaihdanko suosiolla työsylinterinkin?
Ja laitetaan vielä suoraan työsylinterin irrottamiseen liittyvä kysymys: Miten ylempään kiinnitysmutteriin pääsee käsiksi? Tarvitseeko jonkun järkyttävän pituisen jatkovarren räikkään vai pitääkö peräti tiputtaa laatikko alas? Minun TIS:sissä ei ollut ainakaan ohjeita tähän liittyen.
Sitten taas esim. kiihdytyksen jälkeen kytkin saattaa taas toimia jonkin aikaa täysin normaalisti. Ylempi sylinteri on vaihdettu ja nesteet siinä samalla. Nestettä ei häviä mihinkään.
Voiko vika olla jossain muualla kuin alemmassa sylinterissä (työsylinterissä), vai vaihdanko suosiolla työsylinterinkin?
Ja laitetaan vielä suoraan työsylinterin irrottamiseen liittyvä kysymys: Miten ylempään kiinnitysmutteriin pääsee käsiksi? Tarvitseeko jonkun järkyttävän pituisen jatkovarren räikkään vai pitääkö peräti tiputtaa laatikko alas? Minun TIS:sissä ei ollut ainakaan ohjeita tähän liittyen.
Comment