Eli tuommoinen tieto olisi poikaa, ja että millä mittaan nuo anturien vastuslukemat?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Minkä näköinen on lisäilmaluisti ja mistä löydän m40 koneen lämpöanturit?
Collapse
X
-
jees..
lisäilmaluisti sijaitsee imusarjan kyljessä tulipellin puolella vaakatasossa, sellainen 10cm pitkä ja 4cm vahva alumiininen mokkula.
lämpöanturit kohtuu veemäisessä paikassa, jos ei mitään purettuna imusarjasta niin aikas mahdoton mitata ellei boksilta katsele.
kaasulapän kun ottaa pois tieltä ja harrastaa gynegolokin leikkejä niin löytää koneen lämpöanturit, kaksi anturia vierekkäin kannessa keskilinjan oikealla puolella joista muistaakseni keulan puoleinen oli lämpömittarille ja kabiinin puoleinen ruiskulle.
imuilman lämpöanturi taasen on ilmamäärämittarin sisällä.
helpoin nämä kaikki on kuitenkin kaivella ruittaboksin liittimeltä, koitan kaivella pinouttia huomenna jos löytäisin..
-ari--ei riemulla rajaa kun on päästään vajaa-
-
-
Tuoppo
Löytyykö sinulta myös vastusarvoja mitä noista antureista pitäisi saada. Itsellä myös tyhjäkäynti ongelmaa ja epäilen, että antureissa olisi vikaa. Mites pystyykö lisäilmaluistia mittaamaan/testaamaan ???
Comment
-
Tuoppo
Ei mitään hajua noista arvoista. Kannattaa myös putsata ja suihkutella CRC :ta noihin kaikkiin muihin liittimiin. Sillä ainakin ratkesi edellinen ongelma.
Comment
-
M40 koneissa sitä "lisäilmaluistia" kutsutaan tyhjäkäyntimoottori tai tyhjäkäyntiventtiili
M40 koneissa on käsittääksi kaksi napainen liitin. Sitä vehettä pystyy testaamaan monellakin tapaa. Mut jos haluaa yleismittarilla mittaillan, niin Haynesin korjausoppaassa sanotaan, että vastusta pitäisi löytyä 9-10 ohmia.
Loput ohjeet löytyy korjausoppaasta: Haynes E30, E28 & E34 Korjausopas
BTW. Haynesissä tuota kutsutaan Idle air stabilizer valve eli tyhjäkäynti-ilman vakaajaventtiili"Position One, Position One"
Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Comment
-
-
juu, hoksasinki että oli samasta vekottimesta kyse.. se vissiin toimii ku virtojen ollessa päällä aivan selvästi tärisee?
otin sen kerran jo irtiki ja puhistelin, ei merkittävästi vaikuttanut käyntiin, joten ei vika ollut siinä ilmeisestikään.. pitää vissii kattoo nuo anturit josain vaiheessa, ku niitä tuolla foorumilla tyhjäkäyntiongelmien mahdollisena syynä pidettiin
kertokaas asiasta tietämättömälle miten paljon tuon kaasuläpän pitää olla auki tyhjäkäynnillä, vai pitääkö ollenkaan? eli miten tämä tyhjäkäynnin ilmanotto tapahtuu ja miten tämä tyhjäkäyntiventtiili asiaan vaikuttaa?Last edited by Dawg-; 30-10-2005, 22:34._____
BMW - Fahren des Vergnügens
e34 525ix touring -93
ex. e36 316i -91
Comment
-
-
Originally posted by pjjk87juu, hoksasinki että oli samasta vekottimesta kyse.. se vissiin toimii ku virtojen ollessa päällä aivan selvästi tärisee?
otin sen kerran jo irtiki ja puhistelin, ei merkittävästi vaikuttanut käyntiin, joten ei vika ollut siinä ilmeisestikään.. pitää vissii kattoo nuo anturit josain vaiheessa, ku niitä tuolla foorumilla tyhjäkäyntiongelmien mahdollisena syynä pidettiin
kertokaas miten paljon tuon kaasuläpän pitää olla auki tyhjäkäynnillä, vai pitääkö ollenkaan? eli miten tämä tyhjäkäynnin ilmanotto tapahtuu?Kummiskin sen pitää olla ainakin lähes kiinni jos ei kiinni ihan täysin.
Tyhjäkäynnillä ilmanotto tapahtuu siten, että kaasuläpän asentotunnistin milloin kaasuläppä on kiinni. Sen jälkeen tyhjäkäyntiventtiili avautuu ja päästää ilmaa ohi kaasuläpän. Boxi sen jälkeen säätelee tyhjäkäyntiventtiilin avulla tyhjäkäyntiä. Jotenki näin se menee."Position One, Position One"
Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Comment
-
-
joo, nytpä en sitte meniskää sanomaan, että tuo tyhjäkäyntimoottori toimii oikein, kun kone sammuu jos kaasuläppä on aivan kokonaan kiinni. Mutta toisaalta taas jos tyhjäkäyntimoottori on ehjä sillon kun se täriseee virran ollessa päällä, niin mistä muualta osaan vikaa hakea? kysymyksiä kysymysten perään :O_____
BMW - Fahren des Vergnügens
e34 525ix touring -93
ex. e36 316i -91
Comment
-
-
Originally posted by pjjk87joo, nytpä en sitte meniskää sanomaan, että tuo tyhjäkäyntimoottori toimii oikein, kun kone sammuu jos kaasuläppä on aivan kokonaan kiinni. Mutta toisaalta taas jos tyhjäkäyntimoottori on ehjä sillon kun se täriseee virran ollessa päällä, niin mistä muualta osaan vikaa hakea? kysymyksiä kysymysten perään :O
Tarkistulistaa: Kaasuläpän asentotunnistin, ilmamäärämittari, lambda (jos autossa on)
Ohjeet Haynesissa."Position One, Position One"
Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Comment
-
-
jeps, ilmeisesti autot toimii likipitäen samallailla. Itellä tuo pysyy tyhjäkäynnillä, jos kiristää tuota kaasuvaijerin säätöruuvia eli ei mikään hyvä tapa sekään. Ilmamäärämittari toimii kyllä, tai siis että kone alkaa käymään huonosti jos sen liittimen irrottaa, mutta en sitten tiedä toimiiko se täysin halutulla tavalla vai vähän sinnepäin. Toisaalta vois kuvitella sen olevan ehjä ku auto muuten ottaa kierroksia ja vetää nykimättä ajossa, ainut ongelma on vain juuri tämä tyhjäkäynti ja erityisesti kylmänä.
Pitä vielä asentotunnistin ainaki kattoo ja lambdaki jos tietäs missä sen liitin on boksin päässä, ni ei tarviis auton alle könytä
EDIT: Haynesistahan taitaakin löytyä nuokin tiedotLast edited by Dawg-; 30-10-2005, 23:49._____
BMW - Fahren des Vergnügens
e34 525ix touring -93
ex. e36 316i -91
Comment
-
-
Originally posted by pjjk87jeps, ilmeisesti autot toimii likipitäen samallailla. Itellä tuo pysyy tyhjäkäynnillä, jos kiristää tuota kaasuvaijerin säätöruuvia eli ei mikään hyvä tapa sekään. Ilmamäärämittari toimii kyllä, tai siis että kone alkaa käymään huonosti jos sen liittimen irrottaa, mutta en sitten tiedä toimiiko se täysin halutulla tavalla vai vähän sinnepäin. Toisaalta vois kuvitella sen olevan ehjä ku auto muuten ottaa kierroksia ja vetää nykimättä ajossa, ainut ongelma on vain juuri tämä tyhjäkäynti ja erityisesti kylmänä.
Pitä vielä asentotunnistin ainaki kattoo ja lambdaki jos tietäs missä sen liitin on boksin päässä, ni ei tarviis auton alle könytä
Lambda on siellä jossain putkessa kiinni alhaalla. Siinä välillä pitäis olla samanlainen pyöreä liitin kuin ilmamäärämittarissa ihan siellä kone tilassa. Siitä luulisi olevan helppo mitata jännite. Harvemmin nää autot pyöriikään jos niistä ottaa boxin irti"Position One, Position One"
Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Comment
-
-
ilmeisesti eilen tehdyt huollot tuotti tulosta, eli puhistin sen tyhjäkäyntiventtiilin ja muitakin paikkoja puhistelin paskasta, nyt löyty tyhjäkäynti, eikä kaasuläppäkään ole yhtään auki.. pitää vielä testata miten tuo kylmänä pelittää, eli sitä odotellessa.. kiitokset neuvoista, muuttu koneen käynti kyllä kummasti_____
BMW - Fahren des Vergnügens
e34 525ix touring -93
ex. e36 316i -91
Comment
-
Comment