Announcement

Collapse
No announcement yet.

m60 vaihdelaatikko

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jvakeva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2433
    • Kouvola

    m60 vaihdelaatikko

    elikkäs ajattelin ensikesänä jatkaa tuota projektia tekniikkapuolella, ja nyt olisi tällänen kyselyluontoinen homma, että mistä kohtuuhintainen m3 vaihelaatikko (e36)? takoituksena m60 tuonne pellin alle. m60 oma loota ei tule kysymykseen koska se on liian isokokoinen. joten tuo m3 laatikko voi olla ainoa, mikä kestää. siihenkin tarvii laippa väliin ja teetättää uusi kytkinakseli, mutta.. vai olisiko parempia ideoita?

    jalosen hinnastossa näyttäisi olevan 2400e, mikä on mielestäni mokomalle keksinnölle aivan posketon hinta.

    toinen asia on m60 moottorinohjausjärjestelmä. mitenkä ajoneston laita? hemi, ym asiantuntijat, vinkkiä?
    Last edited by jvakeva; 01-12-2005, 18:41.
    B10 V8 # 108
    saab r560 8X4

    Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #2
    Alkupään E36-korisissa M3:sissa, siis näissä manuaalilaatikolla varustetuissa 5-pykäläisissä on sama laatikko kuin E36 323/328i:ssä ja E46 328/330i:ssä.
    ---> Näin väittää TOTAL BMW-lehdessä ollut M3 3.0:n osto-opas, josta kopioin tekstin suoraan. Eli tämän mukaan halvemmallakin selviää...
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • jvakeva
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2433
      • Kouvola

      #3
      Originally posted by Gonzalez
      Alkupään E36-korisissa M3:sissa, siis näissä manuaalilaatikolla varustetuissa 5-pykäläisissä on sama laatikko kuin E36 323/328i:ssä ja E46 328/330i:ssä.
      ---> Näin väittää TOTAL BMW-lehdessä ollut M3 3.0:n osto-opas, josta kopioin tekstin suoraan. Eli tämän mukaan halvemmallakin selviää...
      juu, tämän tiesinkin, mutta kestääkö se?? 400nm nykii kuitenkin eritavalla kun 250nm.. 1000rpm on jo enemmän vääntöä, mitä m50b25 tarjoaa parhaimmillaan.. kyse siis 4L mallista
      B10 V8 # 108
      saab r560 8X4

      Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

      Comment

      • Janek
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 631
        • Nakkila

        #4
        jaloselta nyt harvemmin mitään kannattaa hommata... pyysivät tosta samasta laatikosta multa viime talvena 3000e...
        saavat siinä sitten ihmetellä miks tyypit lähtee ovesta nauraen..
        Audi A4 Avant 2.7BITURBO
        Bmw 740 E38

        Comment

        • Gonzalez
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 2632
          • Seinäjoki

          #5
          "Unlike the Evo´s six speed, the five speed ZF box in the 3-litre can be thrown off the side off a mountain and you still wouldn´t break it. It is a immensely strong unit. The synchros are very tough......"

          Näin sitä ainakin kehutaan, tiedä sitten... Mutta varaosia ja vaihtolaatikoita löydät ainakin varmasti halvemmalla kun eksoottisempiin vaihtoehtoihin jos joku paikka pettää.
          530d GT F07 2010
          325i E30 Cabriolet 1987

          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

          Comment

          • Zoui
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 6350
            • Tampere

            #6
            Ihan päteväksi loodaksi katoin ton mikä munkin autoon paikalleen veivattiin. Eli toi 3.0 M3 laatikko. Kestääkö? ei tietoa vielä, mutta kokeillaan kuitenkin.

            Edit: Jalosella esim. on montakin, 550-800 pyyntiä.
            Last edited by Zoui; 30-10-2005, 17:38.
            Elämä on pihakivestä.

            Comment

            • jvakeva
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2433
              • Kouvola

              #7
              eli tuo vanhempiloota pitäisi pelata?.. mitens tuo elektroniikkapuoli? tietoa? ei viittis itte alkaa babelfishin kanssa alkaa suomentelemaan..
              B10 V8 # 108
              saab r560 8X4

              Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

              Comment

              • jvakeva
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2003
                • 2433
                • Kouvola

                #8
                jatketaan. ymmärtääkseni siis 3litrasen lootaa suositellaan (alla)?
                ja käsittääkseni vauhtipyörä ja kytkinkin on otettava 3litrasesta??

                lainattu www.30.de sivustolta.

                "Most engines come from 540iA or 740iA, possess thus no clutch. Here thus still another flywheel inclusive clutch, suitably the transmission, must be procured thus usually by the models 530i 730i V8."

                sitten. minkäkokonen on 4litrasen pakoputken etuputket? entä loppupää?
                jos alkaisi haalimaan tavaroita pikkuhiljaa kasaan.. vaparikatit, ym..
                B10 V8 # 108
                saab r560 8X4

                Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                Comment

                • jvakeva
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2433
                  • Kouvola

                  #9
                  höh. eikö ketään kiinnosta??

                  ois jo tds:n perä tiedossa.. infoa kehiin.
                  B10 V8 # 108
                  saab r560 8X4

                  Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                  Comment

                  • kartse
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2005
                    • 75
                    • Tampere

                    #10
                    Muistaakseni 2 1/2 tuumaa edestä ja kattien jälkeen 2 1/4(~55mm)loppuun asti

                    Comment

                    • jvakeva
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2433
                      • Kouvola

                      #11
                      Originally posted by kartse
                      Muistaakseni 2 1/2 tuumaa edestä ja kattien jälkeen 2 1/4(~55mm)loppuun asti
                      eli sitten tuo nykyinen putki kelpaa kateista taakseppäin..
                      (g-power rst)
                      lisää vinkkejä?
                      B10 V8 # 108
                      saab r560 8X4

                      Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                      Comment

                      • jvakeva
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2433
                        • Kouvola

                        #12
                        no.. ollaan amr motorsportin ari ruopan kanssa vähän vaihettu asiaa,, ja eiköhän tää ensikesänä toteudu..
                        B10 V8 # 108
                        saab r560 8X4

                        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎