Announcement

Collapse
No announcement yet.

apua kaivataan m10 virranjakajan kanssa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMWsutii
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 53
    • kuopio

    apua kaivataan m10 virranjakajan kanssa

    Mihin se alipaineletku tulee liittää ja tarviiko väliin jotain alipainejarrua tms? ja säädetäänkö sytytys alipaineen kanssa vai ilman? (moottariin vaihdettu webrin korvaus kaasari)

    alipaine letku tällä hetkellä imusarjassa mutta ei toimi kunnolla säätääpä sytytyksen millä tavalla tahansa....
    Last edited by BMWsutii; 01-11-2005, 17:39.
    Elämä on liian lyhyt..! Siksi osta BMW ja aja henkesi edestä!
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    se letku tulee siihen kaasarissa-olevaan liittimeen. (ei missään nimessä imusarjaan, tulee muuten liikaa ennakkoa) ja sytty säädetään letku irti ja ennakko on 25 astetta@2900rpm

    ps. ei tarvii sitä tulipellissä olevaa mötikkää siihen letkun väliin
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • BMWsutii
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 53
      • kuopio

      #3
      Mutta kun kaasarissa ei ole kuin liittimiä joissa vallitsee sama alipaine kuin imusarjassa... se tuottaa minun pienelle päälle ongelmia...

      ja sen mötikän olen heittänyt menemään jo aikoja sitten..

      ja miten voin mitata ennakon?
      Elämä on liian lyhyt..! Siksi osta BMW ja aja henkesi edestä!

      Comment

      • BMWsutii
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 53
        • kuopio

        #4
        eikö kukaan tiedä vai eikö viitsi kertoa.. auttakaa kun pitäs saada auto liikenteeseen!
        Elämä on liian lyhyt..! Siksi osta BMW ja aja henkesi edestä!

        Comment

        • GOOFY
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 4139
          • .

          #5
          Originally posted by BMWsutii
          Mutta kun kaasarissa ei ole kuin liittimiä joissa vallitsee sama alipaine kuin imusarjassa... se tuottaa minun pienelle päälle ongelmia...

          ja sen mötikän olen heittänyt menemään jo aikoja sitten..

          ja miten voin mitata ennakon?
          mikä se mötikkä stten oikeesti on siinä tulipellissä... mulla se ainakin on weeberin ja virranjakajan letkun välissä edelleen... ei kai siitä haittaakaan tunnu olevan???
          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by GOOFY
            mikä se mötikkä stten oikeesti on siinä tulipellissä... mulla se ainakin on weeberin ja virranjakajan letkun välissä edelleen... ei kai siitä haittaakaan tunnu olevan???
            En tiedä, mutta mikä muukaan se voi olla kuin:

            A: kuristin ettei jakaja saa kaikkea alipainetta(ohjataan sähköllä)

            B: Alipaine anturi kaasarin boksille(hieman kuin map), mutta miksi anturi olisi tuossa letkussa eikä esim. suoraan imusarjassa?
            Olli.

            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              #7
              .....
              Last edited by GOOFY; 21-05-2015, 17:10.
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • racing02
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2044
                • Riihimäki

                #8
                Ootko kokeillut ilman sitä letkua? m10:iin on varmaan 20 erilaista ennakkokäyrää vuosien varrella ja joissakin ei alipainesäätöä ole lainkaan. Itse olen ajellut ilman alipainesäätöä joskus, mutta ne nyt olleet kaikenlaisia tuplakaasari ym virityksiä eikä ennakkokäppyrät varmaan ole olleet optimaaliset. Mutta ainakin ajokelpoinen pitäis saada ilman sitä. Tilkitset vaan ne reiät sieltä imusarjasta ja kaasarista.

                Comment

                • BMWsutii
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2004
                  • 53
                  • kuopio

                  #9
                  jos oikein oln ymmärtänyt virranjakajassa on kaksi ennakon säätäjää, keskipakovoimalla toimiva ja alipaineella toimiva. ja alipaine säädön tarkoitus on säätää ennakkoa matkaajussa siten että kulutus tippuisi ja kesipako hässäkä kierrosten mukaan että tehoa ei olisi pelkästään ala tai ylä kierroksilla.

                  ja koska joudun joka päivä ajamaan töihin 140km päähän se kulutus olisi hyvä saada mahdollisimman pieneksi.

                  ja koska entisessä kaasuttimessa oli "ilma läpän" yläpuolella alipaine lähtö jossa sytytys oli ja kulutus pysyi 6l/100km tietämissä ja tällä hetkellä lähes kaksinkertaisena olisi hyvä saada joku neuvo jotta saisin alipaine säädön toimimaan.
                  Elämä on liian lyhyt..! Siksi osta BMW ja aja henkesi edestä!

                  Comment

                  • GOOFY
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 4139
                    • .

                    #10
                    .....
                    Last edited by GOOFY; 21-05-2015, 17:09.
                    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                    Comment

                    • BMWsutii
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 53
                      • kuopio

                      #11
                      noniin nyt toimii! eikä tarvinnu lähtee ostamaan mitään uutta paskarotteloa..
                      porasin alipaine lähdön juuri 1kurkun kaasuläpän yläpuolelle. tämän hetkinen kulutus talvirenkailla <7l/100km matkaajussa
                      Elämä on liian lyhyt..! Siksi osta BMW ja aja henkesi edestä!

                      Comment

                      • tsbmw
                        BTCF Member
                        • Jun 2004
                        • 1495
                        • Ilvola

                        #12
                        Nyt kehiin ne tarkat asetukset m10 joka osalle. Jos pääset alta 8l/100km niin kerro ihmeessä mitkä asetukset M10 laitat. Itellä matka-ajossa 8.8l/100km muun liikenteen mukana ja kaupungissa 9,5l/100km E28.
                        - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                        - E28 528i, 528i+, M5

                        Comment

                        • BMWsutii
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2004
                          • 53
                          • kuopio

                          #13
                          hyvin yksinkertaista.. tarkistat vaan että virranjakajassa ei ole ylösalas välystä, sitten alipaine letku ykkös kurkun kaasuläpän yläpuolelle ja sytyt kohdalleen. sitten pyörität seosruuvia niin pitkään kiinni päin että alkaa tyhjäkäynti hyytyä ja sit puol kierrosta auki. siis noihin neuvoihin pitää olla vaihdettuna esim weberin 2 kurkkuinen korvauskaasari. (fiat tipossa/regatassa on hyvin bemarissa toimiva kaasari.) itelläni 1,6 tipon kaasari josta hieman suurennettu molempia suuttimia. JA HYVIN TOIMII!!
                          Elämä on liian lyhyt..! Siksi osta BMW ja aja henkesi edestä!

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎