Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50 turbo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • baijeri3
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 124
    • Pariisi

    m50 turbo

    Olisi yksi m50 kone e:30:ssä saamassa mutkan kylkeen. Kannattaako pienentää puristuksia vai kokeilisiko vakio koneen kestävyyttä turbo käytössä?? Onko tiedossa firmaa joka laskisi puristuksia koneesta. Kaikki muut on tarkoitus tehdä itse paitsi tuo koneen aukaisu (jos tarpeen). Tietysti tehon mittaus ja ohjelmoitava lastu ammattilaisella käytettävä. Mistä kannattaisi kysellä vahvempaa kytkintä?? Laittelen kuvia projektista, kun kerkeen.
    Last edited by baijeri3; 03-11-2005, 21:17.
    e36 323im touring (mamman ajokki) MYYNNISSÄ
    EX-e30 m50 turbo 416hv 574nm Mitattu 4.5.2007
    Fiat 600 -73 (kesäpirssi)
    volkswagen transporter -06 (käyttis, nokileka)
  • VNT
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1410
    • Tuusula

    #2
    Originally posted by baijeri3
    Olisi yksi m50 kone e:30:ssä saamassa mutkan kylkeen. Kannattaako pienentää puristuksia vai kokeilisiko vakio koneen kestävyyttä turbo käytössä?? Onko tiedossa firmaa joka laskisi puristuksia koneesta. Kaikki muut on tarkoitus tehdä itse paitsi tuo koneen aukaisu (jos tarpeen). Tietysti tehon mittaus ja ohjelmoitava lastu ammattilaisella käytettävä. Mistä kannattaisi kysellä vahvempaa kytkintä?? Laittelen kuvia projektista, kun kerkeen.
    Vakio mäntiä ei kannata sorvata.
    Vakio mäntien männänlaen paksuus on ainoastaan 5mm.
    Jää kolme vaihtoehtoa:

    1. Aja vakio puristuksilla (10.0) [10.5 jos vanos].
    2. Laita paksumpi kansipahvi. BMW:lta saa 0.3mm vakiota paksumman.
    Tai ruotsista saa 1.25mm vakiota kansipahvin 300eurolla.
    3. Hommaa kunnon virityskäyttöön tarkoitetut matalat männät.

    Itselläni on täysin samanlainen projekti menossa, e30 + m50b25 + turbo.
    Aion käyttää vakiota moottoria ja moottorinohjausta (suuttimia lukuunottamatta). Onnea projektiin!
    -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

    Comment

    • baijeri3
      Bimmer Rookie
      • Jul 2004
      • 124
      • Pariisi

      #3
      Kiitti tiedoista

      Originally posted by VNT
      Vakio mäntiä ei kannata sorvata.
      Vakio mäntien männänlaen paksuus on ainoastaan 5mm.
      Jää kolme vaihtoehtoa:

      1. Aja vakio puristuksilla (10.0) [10.5 jos vanos].
      2. Laita paksumpi kansipahvi. BMW:lta saa 0.3mm vakiota paksumman.
      Tai ruotsista saa 1.25mm vakiota kansipahvin 300eurolla.
      3. Hommaa kunnon virityskäyttöön tarkoitetut matalat männät.

      Itselläni on täysin samanlainen projekti menossa, e30 + m50b25 + turbo.
      Aion käyttää vakiota moottoria ja moottorinohjausta (suuttimia lukuunottamatta). Onnea projektiin!
      kone on tosiaan ilman vanosta oleva m50. Tuo puristus ongelma on vaivannut jo pitkään, kun tuota tietoa on tullut monenlaista. laita (jos mahd.) niin tuo osoite josta noita kansi pahveja löytyis, vois tuon niin sanotun "sulakkeen" ainakin vaihtaa parempaan. Itsellä on tarkoitus tehdä tuo pakosarja itse, kun noita valmiitakaan ei taida löytyä. korjatkaa jos olen väärässä.
      Last edited by baijeri3; 03-11-2005, 22:23.
      e36 323im touring (mamman ajokki) MYYNNISSÄ
      EX-e30 m50 turbo 416hv 574nm Mitattu 4.5.2007
      Fiat 600 -73 (kesäpirssi)
      volkswagen transporter -06 (käyttis, nokileka)

      Comment

      • VNT
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1410
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by baijeri3
        kone on tosiaan ilman vanosta oleva m50. Tuo puristus ongelma on vaivannut jo pitkään, kun tuota tietoa on tullut monenlaista. laita (jos mahd.) niin tuo osoite josta noita kansi pahveja löytyis, vois tuon niin sanotun "sulakkeen" ainakin vaihtaa parempaan. Itsellä on tarkoitus tehdä tuo pakosarja itse, kun noita valmiitakaan ei taida löytyä. korjatkaa jos olen väärässä.
        -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

        Comment

        • VNT
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1410
          • Tuusula

          #5
          Itse en ruotsia osaa joten voisiko joku suomentaa mitä tuossa tekstissä lukee?
          Onko kansipahvi kertakäyttöinen vai voiko sitä käyttää monta kertaa?

          "MLS (multi layer steel) topplockspackning för överladdning. Finns i 1.2-3.0mm tjocklek för eventuell kompsänkning. ARP topplockspinnbult måste användas."
          -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

          Comment

          • nut
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 1613
            • Vaasa/Kauhajoki

            #6
            Originally posted by VNT
            Itse en ruotsia osaa joten voisiko joku suomentaa mitä tuossa tekstissä lukee?
            Onko kansipahvi kertakäyttöinen vai voiko sitä käyttää monta kertaa?

            "MLS (multi layer steel) topplockspackning för överladdning. Finns i 1.2-3.0mm tjocklek för eventuell kompsänkning. ARP topplockspinnbult måste användas."
            Tuossa sanotaan vaan: MLS kansipahvi turbokäyttöön. Löytyy 1.2-3.0 millin paksuuksissa puristusten laskuun. Täytyy käyttää ARP pinnapultteja(?)

            Eli eipä tuossa ainakaan sanota mitään voika käyttää uudelleen.
            BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527

            Comment

            • aLostSheep
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 102

              #7
              Miksi rakentaa kallis turbokone ja kayttaa vakio mantia? Saat alle tonnilla ihan millaiset puristukset haluat ja valmiit turbotakomannat. Siis kisatappeineen ja renkaineen. Tietysti jokainen saa tehda mita haluaa, mutta ajattelin vain...

              Comment

              • Janek
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 631
                • Nakkila

                #8
                eikös nuo m50 vakiomännät kestä aika hyvin kun on ohjaus ja bensansyöttö kunnossa ja alle 1bar ahtoa. varsinkinkin jos puristuksia lasketaan kansipahvilla. siis näin jos tosiaan pidetään ahdot alle sen ja ei esim. ole varaa laittaa sitä 1000e lisää koneeseen. 0,8 ahdoillakin siitä saa irti yli 300hv.
                Audi A4 Avant 2.7BITURBO
                Bmw 740 E38

                Comment

                • baijeri3
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2004
                  • 124
                  • Pariisi

                  #9
                  Originally posted by sanches
                  eikös nuo m50 vakiomännät kestä aika hyvin kun on ohjaus ja bensansyöttö kunnossa ja alle 1bar ahtoa. varsinkinkin jos puristuksia lasketaan kansipahvilla. siis näin jos tosiaan pidetään ahdot alle sen ja ei esim. ole varaa laittaa sitä 1000e lisää koneeseen. 0,8 ahdoillakin siitä saa irti yli 300hv.
                  tarkoitus olisi tehdä noin 300-350hv, johon varmaan nuo vakiomukit riittää paksummalla pahvilla. Ja eiköhän se e30:sen saa liikkumaan jo riittävän hyvin.
                  e36 323im touring (mamman ajokki) MYYNNISSÄ
                  EX-e30 m50 turbo 416hv 574nm Mitattu 4.5.2007
                  Fiat 600 -73 (kesäpirssi)
                  volkswagen transporter -06 (käyttis, nokileka)

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4645
                    • Tuusula

                    #10
                    Tuolla PPF:llä väsäilevät bolt-on turbokittiä m50b25:een, 1bar ahdot ja ainoat muutokset moottorinohjauksessa ja paksumpi kansipaffi (3mm). Löytyy 24 sivun projektikertomus www.pure-pf.com 402hp olivat repineet tehoa, laatikko oli tosin pettänyt.
                    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • -Dobermann-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1021
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by VNT View Post
                      Vakio mäntiä ei kannata sorvata.
                      Vakio mäntien männänlaen paksuus on ainoastaan 5mm.
                      Jää kolme vaihtoehtoa:

                      1. Aja vakio puristuksilla (10.0) [10.5 jos vanos].
                      2. Laita paksumpi kansipahvi. BMW:lta saa 0.3mm vakiota paksumman.
                      Tai ruotsista saa 1.25mm vakiota kansipahvin 300eurolla.
                      3. Hommaa kunnon virityskäyttöön tarkoitetut matalat männät.

                      Itselläni on täysin samanlainen projekti menossa, e30 + m50b25 + turbo.
                      Aion käyttää vakiota moottoria ja moottorinohjausta (suuttimia lukuunottamatta). Onnea projektiin!
                      josko näinkin tuoretta postausta käyttettäsi hyväksi.

                      Itsellä vanokseton m50 tulossa keulille ahtimen kanssa ja tarkoituksena myöskin pudottaa puristukset reilusti alas. Osaako joku suoraan sanoa, mihin ne mahtavat vakio hiluilla pudota jos käyttää 3mm kansipahvia?

                      Comment

                      • turisti
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2006
                        • 447
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by -Dobermann- View Post
                        josko näinkin tuoretta postausta käyttettäsi hyväksi.

                        Itsellä vanokseton m50 tulossa keulille ahtimen kanssa ja tarkoituksena myöskin pudottaa puristukset reilusti alas. Osaako joku suoraan sanoa, mihin ne mahtavat vakio hiluilla pudota jos käyttää 3mm kansipahvia?
                        Laske Antti, laske.. Ku oot kerta sen liiian pitkän matikanki aikoinaan käyny..
                        sigpic
                        - Vanha Liitto Powered by M10 -

                        Comment

                        • -Dobermann-
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 1021
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Originally posted by turisti View Post
                          Laske Antti, laske.. Ku oot kerta sen liiian pitkän matikanki aikoinaan käyny..
                          Se että pelasin veljes kanssa kaikki oppitunnit ristinollaa taitaa tässä kohtaa kostautua... Ja sitäpaitsi sinähän Hannu meistä se insinööris mies olet, annahan oikeita vastauksia!

                          Comment

                          • turisti
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2006
                            • 447
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by -Dobermann- View Post
                            Se että pelasin veljes kanssa kaikki oppitunnit ristinollaa taitaa tässä kohtaa kostautua... Ja sitäpaitsi sinähän Hannu meistä se insinööris mies olet, annahan oikeita vastauksia!
                            Aijaa, sitä ruetaan huutelemaan.. Aikas vaikee ruveta laskemaan ku ainut mitä tiedän on pyttyjen määrä..:think
                            Mutta, mutta..tuolta kaavat, laske ite..
                            sigpic
                            - Vanha Liitto Powered by M10 -

                            Comment

                            • afafaf
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1144
                              • Tornio

                              #15
                              Originally posted by -Dobermann- View Post
                              josko näinkin tuoretta postausta käyttettäsi hyväksi.

                              Itsellä vanokseton m50 tulossa keulille ahtimen kanssa ja tarkoituksena myöskin pudottaa puristukset reilusti alas. Osaako joku suoraan sanoa, mihin ne mahtavat vakio hiluilla pudota jos käyttää 3mm kansipahvia?


                              voisko joku nakata tohon vastauksen joka sen jo valmiiks laskenu...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎