Olisi yksi m50 kone e:30:ssä saamassa mutkan kylkeen. Kannattaako pienentää puristuksia vai kokeilisiko vakio koneen kestävyyttä turbo käytössä?? Onko tiedossa firmaa joka laskisi puristuksia koneesta. Kaikki muut on tarkoitus tehdä itse paitsi tuo koneen aukaisu (jos tarpeen). Tietysti tehon mittaus ja ohjelmoitava lastu ammattilaisella käytettävä. Mistä kannattaisi kysellä vahvempaa kytkintä?? Laittelen kuvia projektista, kun kerkeen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m50 turbo
Collapse
X
-
Originally posted by baijeri3Olisi yksi m50 kone e:30:ssä saamassa mutkan kylkeen. Kannattaako pienentää puristuksia vai kokeilisiko vakio koneen kestävyyttä turbo käytössä?? Onko tiedossa firmaa joka laskisi puristuksia koneesta. Kaikki muut on tarkoitus tehdä itse paitsi tuo koneen aukaisu (jos tarpeen). Tietysti tehon mittaus ja ohjelmoitava lastu ammattilaisella käytettävä. Mistä kannattaisi kysellä vahvempaa kytkintä?? Laittelen kuvia projektista, kun kerkeen.
Vakio mäntien männänlaen paksuus on ainoastaan 5mm.
Jää kolme vaihtoehtoa:
1. Aja vakio puristuksilla (10.0) [10.5 jos vanos].
2. Laita paksumpi kansipahvi. BMW:lta saa 0.3mm vakiota paksumman.
Tai ruotsista saa 1.25mm vakiota kansipahvin 300eurolla.
3. Hommaa kunnon virityskäyttöön tarkoitetut matalat männät.
Itselläni on täysin samanlainen projekti menossa, e30 + m50b25 + turbo.
Aion käyttää vakiota moottoria ja moottorinohjausta (suuttimia lukuunottamatta). Onnea projektiin!-ALPINA B10 4.6 V8 E39-
-
-
Kiitti tiedoista
Originally posted by VNTVakio mäntiä ei kannata sorvata.
Vakio mäntien männänlaen paksuus on ainoastaan 5mm.
Jää kolme vaihtoehtoa:
1. Aja vakio puristuksilla (10.0) [10.5 jos vanos].
2. Laita paksumpi kansipahvi. BMW:lta saa 0.3mm vakiota paksumman.
Tai ruotsista saa 1.25mm vakiota kansipahvin 300eurolla.
3. Hommaa kunnon virityskäyttöön tarkoitetut matalat männät.
Itselläni on täysin samanlainen projekti menossa, e30 + m50b25 + turbo.
Aion käyttää vakiota moottoria ja moottorinohjausta (suuttimia lukuunottamatta). Onnea projektiin!Last edited by baijeri3; 03-11-2005, 22:23.e36 323im touring (mamman ajokki) MYYNNISSÄ
EX-e30 m50 turbo 416hv 574nm Mitattu 4.5.2007
Fiat 600 -73 (kesäpirssi)
volkswagen transporter -06 (käyttis, nokileka)
Comment
-
-
Originally posted by baijeri3kone on tosiaan ilman vanosta oleva m50. Tuo puristus ongelma on vaivannut jo pitkään, kun tuota tietoa on tullut monenlaista. laita (jos mahd.) niin tuo osoite josta noita kansi pahveja löytyis, vois tuon niin sanotun "sulakkeen" ainakin vaihtaa parempaan. Itsellä on tarkoitus tehdä tuo pakosarja itse, kun noita valmiitakaan ei taida löytyä. korjatkaa jos olen väärässä.-ALPINA B10 4.6 V8 E39-
Comment
-
-
Itse en ruotsia osaa joten voisiko joku suomentaa mitä tuossa tekstissä lukee?
Onko kansipahvi kertakäyttöinen vai voiko sitä käyttää monta kertaa?
"MLS (multi layer steel) topplockspackning för överladdning. Finns i 1.2-3.0mm tjocklek för eventuell kompsänkning. ARP topplockspinnbult måste användas."-ALPINA B10 4.6 V8 E39-
Comment
-
-
Originally posted by VNTItse en ruotsia osaa joten voisiko joku suomentaa mitä tuossa tekstissä lukee?
Onko kansipahvi kertakäyttöinen vai voiko sitä käyttää monta kertaa?
"MLS (multi layer steel) topplockspackning för överladdning. Finns i 1.2-3.0mm tjocklek för eventuell kompsänkning. ARP topplockspinnbult måste användas."
Eli eipä tuossa ainakaan sanota mitään voika käyttää uudelleen.BMW-ALPINA E46 B3 3.3 #527
Comment
-
-
eikös nuo m50 vakiomännät kestä aika hyvin kun on ohjaus ja bensansyöttö kunnossa ja alle 1bar ahtoa. varsinkinkin jos puristuksia lasketaan kansipahvilla. siis näin jos tosiaan pidetään ahdot alle sen ja ei esim. ole varaa laittaa sitä 1000e lisää koneeseen. 0,8 ahdoillakin siitä saa irti yli 300hv.Audi A4 Avant 2.7BITURBO
Bmw 740 E38
Comment
-
-
Originally posted by sancheseikös nuo m50 vakiomännät kestä aika hyvin kun on ohjaus ja bensansyöttö kunnossa ja alle 1bar ahtoa. varsinkinkin jos puristuksia lasketaan kansipahvilla. siis näin jos tosiaan pidetään ahdot alle sen ja ei esim. ole varaa laittaa sitä 1000e lisää koneeseen. 0,8 ahdoillakin siitä saa irti yli 300hv.e36 323im touring (mamman ajokki) MYYNNISSÄ
EX-e30 m50 turbo 416hv 574nm Mitattu 4.5.2007
Fiat 600 -73 (kesäpirssi)
volkswagen transporter -06 (käyttis, nokileka)
Comment
-
-
Tuolla PPF:llä väsäilevät bolt-on turbokittiä m50b25:een, 1bar ahdot ja ainoat muutokset moottorinohjauksessa ja paksumpi kansipaffi (3mm). Löytyy 24 sivun projektikertomus www.pure-pf.com 402hp olivat repineet tehoa, laatikko oli tosin pettänyt.- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by VNT View PostVakio mäntiä ei kannata sorvata.
Vakio mäntien männänlaen paksuus on ainoastaan 5mm.
Jää kolme vaihtoehtoa:
1. Aja vakio puristuksilla (10.0) [10.5 jos vanos].
2. Laita paksumpi kansipahvi. BMW:lta saa 0.3mm vakiota paksumman.
Tai ruotsista saa 1.25mm vakiota kansipahvin 300eurolla.
3. Hommaa kunnon virityskäyttöön tarkoitetut matalat männät.
Itselläni on täysin samanlainen projekti menossa, e30 + m50b25 + turbo.
Aion käyttää vakiota moottoria ja moottorinohjausta (suuttimia lukuunottamatta). Onnea projektiin!
Itsellä vanokseton m50 tulossa keulille ahtimen kanssa ja tarkoituksena myöskin pudottaa puristukset reilusti alas. Osaako joku suoraan sanoa, mihin ne mahtavat vakio hiluilla pudota jos käyttää 3mm kansipahvia?
Comment
-
-
Originally posted by -Dobermann- View Postjosko näinkin tuoretta postausta käyttettäsi hyväksi.
Itsellä vanokseton m50 tulossa keulille ahtimen kanssa ja tarkoituksena myöskin pudottaa puristukset reilusti alas. Osaako joku suoraan sanoa, mihin ne mahtavat vakio hiluilla pudota jos käyttää 3mm kansipahvia?sigpic
- Vanha Liitto Powered by M10 -
Comment
-
-
Originally posted by turisti View PostLaske Antti, laske.. Ku oot kerta sen liiian pitkän matikanki aikoinaan käyny..
Comment
-
-
Originally posted by -Dobermann- View PostSe että pelasin veljes kanssa kaikki oppitunnit ristinollaa taitaa tässä kohtaa kostautua... Ja sitäpaitsi sinähän Hannu meistä se insinööris mies olet, annahan oikeita vastauksia!
Mutta, mutta..tuolta kaavat, laske ite..
sigpic
- Vanha Liitto Powered by M10 -
Comment
-
-
Originally posted by -Dobermann- View Postjosko näinkin tuoretta postausta käyttettäsi hyväksi.
Itsellä vanokseton m50 tulossa keulille ahtimen kanssa ja tarkoituksena myöskin pudottaa puristukset reilusti alas. Osaako joku suoraan sanoa, mihin ne mahtavat vakio hiluilla pudota jos käyttää 3mm kansipahvia?
voisko joku nakata tohon vastauksen joka sen jo valmiiks laskenu...
Comment
-
Comment