elikkä mihin olis viisainta laittaa turbon öljyn paluu e30 325? voiko turbolle tulevan öljyn ottaa suoraan öljyn lauhduttajan paluusta ja pistää turbon öljyn paluun öljyn suodattimenjalkaan öljyn lauhduttajan paluun paikalle?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
turbon öljyn paluu
Collapse
X
-
Originally posted by petsukkaelikkä mihin olis viisainta laittaa turbon öljyn paluu e30 325? voiko turbolle tulevan öljyn ottaa suoraan öljyn lauhduttajan paluusta ja pistää turbon öljyn paluun öljyn suodattimenjalkaan öljyn lauhduttajan paluun paikalle?
-
-
Originally posted by petsukkaelikkä mihin olis viisainta laittaa turbon öljyn paluu e30 325? voiko turbolle tulevan öljyn ottaa suoraan öljyn lauhduttajan paluusta ja pistää turbon öljyn paluun öljyn suodattimenjalkaan öljyn lauhduttajan paluun paikalle?
Joku viksu joskus kertoili että jos tekee noin niin öljy rupeaa vaahtoutumaan, miksi.. sitä en tiedä.-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
-
Jooh, omassa projektissa öljynotto T-haaralla siitä paineanturin liitoksesta. Paluuta en vielä tehnyt, mutta pistän sen lohkoon niin ylös kuin tarpeellista(lohko irrallaan, joten helppo tehdä). Öljypohjaan jos tekee, niin aika ylös sen kyllä saa laittaa. Motti kun on 20astetta kallellaan, niin eikö vaarana ole, että jää paluu pinnan alle?// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Comment
-
-
Mistäköhän hommasitte nuo t-liittimet öljynpaine anturin luokse? itse olen kysellyt Autotarvikkeesta ja rautakaupoista, mutta eivät osaa auttaa... (vastatkaa vaikka privaan)
Eikös tuo öljypohja ole alumiiniä, joten millä hitsasitte öljyn paluu putken sinne ylälaitaan...? Ja onko pelittänyt hyvin, kun ei innostaisi ruveta hitsailemaan lohkoa...BMW 320i `83
Comment
-
-
Originally posted by eretechMistäköhän hommasitte nuo t-liittimet öljynpaine anturin luokse? itse olen kysellyt Autotarvikkeesta ja rautakaupoista, mutta eivät osaa auttaa... (vastatkaa vaikka privaan)
Eikös tuo öljypohja ole alumiiniä, joten millä hitsasitte öljyn paluu putken sinne ylälaitaan...? Ja onko pelittänyt hyvin, kun ei innostaisi ruveta hitsailemaan lohkoa...
Sulla ei vissiin ole lohko irti? Jos on niin poraus, tasaus, kierre ja avot. Miksei sama pätisi myös ö-pohjaankin. Jos kierrettä ei saa, niin mikä estää jonkun laadukkaan tiivistemassan käytön?// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Comment
-
-
Koneen käydessä se öljyn pinta öljypohjassa on melko alhaalla verrattuna normaaliin pinnankorkeuteen. Siksi paluun saa laittaa hyvinkin alas ilman että se on pinnan alla. Pinnan allakaan se ei häiritse, kunhan on tarpeeksi vähävastuksinen liitin/putki. Laitoin olosuhteiden pakosta MP:ni paluun pinnan alle ja hyvin pelittää, suuaukon eteen muotoilin hieman ohjausta pellistä (sisäpuolelle) jottei öljyn suora "sinkoilu" osu putken virtauksessa väärään suuntaan.---
Comment
-
-
Originally posted by BMW 325I avoItse tein t-haaran supistusliittimestä. Eli semmoinen pidempi liitin, missä urospuoli sopii lohkoon ja naaraspuoli öp-anturiin. Sitten tein tasauksen ja kierteytyksen siihen supistusliittimen kylkeen mihin laitoin tavallisen jic-liittimen. Voin napata kuvan jos tarttee.
Sulla ei vissiin ole lohko irti? Jos on niin poraus, tasaus, kierre ja avot. Miksei sama pätisi myös ö-pohjaankin. Jos kierrettä ei saa, niin mikä estää jonkun laadukkaan tiivistemassan käytön?
Kiitos neuvoista, mutta edelleenkään ei selvinnyt minkä sortin liikkeistä olette ostelleet noita liittimiä??BMW 320i `83
Comment
-
-
Liittimet hydrauliikkaliikkeistä (Hi-flex, Polarteknik, Hytaflex jne). Nipan sisähalkaisijaksi riittää 12 mm mutta mitä suurempi, sen parempi (kunhan saat letkun helpolla kiinni). Mene hydr-kaupan tiskille ja pyydä vaikkapa 3/4-tuuman sisähalkaisijalla oleva liitin, jonka luulet saavasi mahtumaan katsomaasi paikkaan. Sitten esittelet ahtimen paluupuolen kierteen ja tarvitsemasi letkun pituuden. Kerro myös että siellä liikkuvan öljyn lämpötila on hyvin korkea mutta painetta ei juuri nimeksikään. Myyjä tekee sinulle sopivanmittaisen letkun sopivilla päillä ja sitten teet itse lohkoon kierteen sen saamasi nipan mukaan.---
Comment
-
-
Originally posted by eretechKyllä tuo lohko ihan irrallaan tuolta tallilta löytyy. Taidan tehdä öljyn paluun lohkon kylkeen niillä kierteillä, mutta kuinka iso reijän täytyy olla, ettei ahdista.??
Kiitos neuvoista, mutta edelleenkään ei selvinnyt minkä sortin liikkeistä olette ostelleet noita liittimiä??
Ja ehdottomasti jos sulla on lohko irti, niin pistät sen paluunkin siihen. 1/2" letku varmaan riittää(id 13mm) mutta miksei se voisi olla jopa 5/8" letkua (id 16mm).
Nipan voit valita vaikka siten, että katsot miten ison kierteytyksen voi työkaluillasi tehdä.
Esim. 5/8" letkuun saat 7/8"-14 tai 1 1/16"-12 jengaset päät mikä tarkoittaa nipassa(letkun pää jic(UNF kierre) ja lohkon kierre R) pienimmillään R3/8 jengaa tai isommillaan R1 jengaa. Siitä sitten valitsemaan omien työkalujen mukaan. Pienemmästä päästäkin voi valita, koska sen nipan sisäreiän voi porata isommaksi.
Nyt kun alettiin puhumaan aiheesta, niin mites se turbon pää. Onkos se laippaliitos siinä jonkun standardin mukainen? Eli oma ajatus oli että lohkon pää tulee jic-liittimillä ja turbon pää niillä laipoilla. Mutta ei tahdo löytyä mistään hydr.kirjallisuudesta moisia laippaosia?Last edited by BMW 325I avo; 23-12-2005, 16:39.// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Comment
-
-
Meikä haki hyrdraulikka putkea(keltapassivoitu) oisko ollu päältä 21mm, hitsattu turbon päässä laippaan. Siitä jatkuu vähän matkaa letkulla, johon toiseen päähän prässätty helmiliitos ja toiseen nippa. Tämä putki sen takia, että ei tule lämpö ongelmia ja letkua vain mahdollisen tärinän takia.thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
Alex von Falkenhausen
Comment
-
Comment