Announcement

Collapse
No announcement yet.

turbon öljyn paluu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petsukka
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 91

    turbon öljyn paluu

    elikkä mihin olis viisainta laittaa turbon öljyn paluu e30 325? voiko turbolle tulevan öljyn ottaa suoraan öljyn lauhduttajan paluusta ja pistää turbon öljyn paluun öljyn suodattimenjalkaan öljyn lauhduttajan paluun paikalle?
  • 69ville
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 375
    • kiiminki-casa-neidari

    #2
    Originally posted by petsukka
    elikkä mihin olis viisainta laittaa turbon öljyn paluu e30 325? voiko turbolle tulevan öljyn ottaa suoraan öljyn lauhduttajan paluusta ja pistää turbon öljyn paluun öljyn suodattimenjalkaan öljyn lauhduttajan paluun paikalle?
    käy tuolta projekti puolelta kattomassa miten porukka on noita tehny. mun mielestä paluu ois viisain laittaa suoraan lohkoon riittävän isolla letkulla ja lähtö suodattimen jalasta...

    Comment

    • mukko
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 5965
      • Uleåborg

      #3
      Originally posted by petsukka
      elikkä mihin olis viisainta laittaa turbon öljyn paluu e30 325? voiko turbolle tulevan öljyn ottaa suoraan öljyn lauhduttajan paluusta ja pistää turbon öljyn paluun öljyn suodattimenjalkaan öljyn lauhduttajan paluun paikalle?

      Joku viksu joskus kertoili että jos tekee noin niin öljy rupeaa vaahtoutumaan, miksi.. sitä en tiedä.
      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

      Save the World, Fuck The Fuel Economy
      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

      Comment

      • Jukka81
        BTCF Member
        • Nov 2002
        • 1176

        #4
        mulla on M20B25:sessa öljynpaineanturilta haaroitettu T-haaralla painepuoli ahtimelle,

        ja paluu öljypohjaan niin ylös ku mahdollista.

        ja hyvin on toiminut.
        -E30 325i M-TechII Turbo
        -E39 528iA M-Sport
        -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

        Comment

        • BMW 325I avo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 832
          • Tampere

          #5
          Jooh, omassa projektissa öljynotto T-haaralla siitä paineanturin liitoksesta. Paluuta en vielä tehnyt, mutta pistän sen lohkoon niin ylös kuin tarpeellista(lohko irrallaan, joten helppo tehdä). Öljypohjaan jos tekee, niin aika ylös sen kyllä saa laittaa. Motti kun on 20astetta kallellaan, niin eikö vaarana ole, että jää paluu pinnan alle?
          // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

          Comment

          • eretech
            Bimmer Rookie
            • Jul 2005
            • 97
            • Etelä-Savo

            #6
            Mistäköhän hommasitte nuo t-liittimet öljynpaine anturin luokse? itse olen kysellyt Autotarvikkeesta ja rautakaupoista, mutta eivät osaa auttaa... (vastatkaa vaikka privaan)

            Eikös tuo öljypohja ole alumiiniä, joten millä hitsasitte öljyn paluu putken sinne ylälaitaan...? Ja onko pelittänyt hyvin, kun ei innostaisi ruveta hitsailemaan lohkoa...
            BMW 320i `83

            Comment

            • BMW 325I avo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 832
              • Tampere

              #7
              Originally posted by eretech
              Mistäköhän hommasitte nuo t-liittimet öljynpaine anturin luokse? itse olen kysellyt Autotarvikkeesta ja rautakaupoista, mutta eivät osaa auttaa... (vastatkaa vaikka privaan)

              Eikös tuo öljypohja ole alumiiniä, joten millä hitsasitte öljyn paluu putken sinne ylälaitaan...? Ja onko pelittänyt hyvin, kun ei innostaisi ruveta hitsailemaan lohkoa...
              Itse tein t-haaran supistusliittimestä. Eli semmoinen pidempi liitin, missä urospuoli sopii lohkoon ja naaraspuoli öp-anturiin. Sitten tein tasauksen ja kierteytyksen siihen supistusliittimen kylkeen mihin laitoin tavallisen jic-liittimen. Voin napata kuvan jos tarttee.

              Sulla ei vissiin ole lohko irti? Jos on niin poraus, tasaus, kierre ja avot. Miksei sama pätisi myös ö-pohjaankin. Jos kierrettä ei saa, niin mikä estää jonkun laadukkaan tiivistemassan käytön?
              // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

              Comment

              • -Tapi
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 3117
                • Välisuomi

                #8
                Koneen käydessä se öljyn pinta öljypohjassa on melko alhaalla verrattuna normaaliin pinnankorkeuteen. Siksi paluun saa laittaa hyvinkin alas ilman että se on pinnan alla. Pinnan allakaan se ei häiritse, kunhan on tarpeeksi vähävastuksinen liitin/putki. Laitoin olosuhteiden pakosta MP:ni paluun pinnan alle ja hyvin pelittää, suuaukon eteen muotoilin hieman ohjausta pellistä (sisäpuolelle) jottei öljyn suora "sinkoilu" osu putken virtauksessa väärään suuntaan.
                ---

                Comment

                • -Dobermann-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1021
                  • Jyväskylä

                  #9
                  noin itsellä ja toimii ihan hyvin:
                  Öljypohja+liitin
                  lohko yläpuolelta

                  Comment

                  • Pluto
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1860
                    • Raisio

                    #10
                    Lähtö ja paluu vieressä..

                    BMW F32 435d

                    Comment

                    • eretech
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2005
                      • 97
                      • Etelä-Savo

                      #11
                      Originally posted by BMW 325I avo
                      Itse tein t-haaran supistusliittimestä. Eli semmoinen pidempi liitin, missä urospuoli sopii lohkoon ja naaraspuoli öp-anturiin. Sitten tein tasauksen ja kierteytyksen siihen supistusliittimen kylkeen mihin laitoin tavallisen jic-liittimen. Voin napata kuvan jos tarttee.

                      Sulla ei vissiin ole lohko irti? Jos on niin poraus, tasaus, kierre ja avot. Miksei sama pätisi myös ö-pohjaankin. Jos kierrettä ei saa, niin mikä estää jonkun laadukkaan tiivistemassan käytön?
                      Kyllä tuo lohko ihan irrallaan tuolta tallilta löytyy. Taidan tehdä öljyn paluun lohkon kylkeen niillä kierteillä, mutta kuinka iso reijän täytyy olla, ettei ahdista.??

                      Kiitos neuvoista, mutta edelleenkään ei selvinnyt minkä sortin liikkeistä olette ostelleet noita liittimiä??
                      BMW 320i `83

                      Comment

                      • -Tapi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 3117
                        • Välisuomi

                        #12
                        Liittimet hydrauliikkaliikkeistä (Hi-flex, Polarteknik, Hytaflex jne). Nipan sisähalkaisijaksi riittää 12 mm mutta mitä suurempi, sen parempi (kunhan saat letkun helpolla kiinni). Mene hydr-kaupan tiskille ja pyydä vaikkapa 3/4-tuuman sisähalkaisijalla oleva liitin, jonka luulet saavasi mahtumaan katsomaasi paikkaan. Sitten esittelet ahtimen paluupuolen kierteen ja tarvitsemasi letkun pituuden. Kerro myös että siellä liikkuvan öljyn lämpötila on hyvin korkea mutta painetta ei juuri nimeksikään. Myyjä tekee sinulle sopivanmittaisen letkun sopivilla päillä ja sitten teet itse lohkoon kierteen sen saamasi nipan mukaan.
                        ---

                        Comment

                        • BMW 325I avo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 832
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by eretech
                          Kyllä tuo lohko ihan irrallaan tuolta tallilta löytyy. Taidan tehdä öljyn paluun lohkon kylkeen niillä kierteillä, mutta kuinka iso reijän täytyy olla, ettei ahdista.??

                          Kiitos neuvoista, mutta edelleenkään ei selvinnyt minkä sortin liikkeistä olette ostelleet noita liittimiä??
                          Älä kerro kenellekään, mutta itse nappailen työpaikalta noita...

                          Ja ehdottomasti jos sulla on lohko irti, niin pistät sen paluunkin siihen. 1/2" letku varmaan riittää(id 13mm) mutta miksei se voisi olla jopa 5/8" letkua (id 16mm).
                          Nipan voit valita vaikka siten, että katsot miten ison kierteytyksen voi työkaluillasi tehdä.

                          Esim. 5/8" letkuun saat 7/8"-14 tai 1 1/16"-12 jengaset päät mikä tarkoittaa nipassa(letkun pää jic(UNF kierre) ja lohkon kierre R) pienimmillään R3/8 jengaa tai isommillaan R1 jengaa. Siitä sitten valitsemaan omien työkalujen mukaan. Pienemmästä päästäkin voi valita, koska sen nipan sisäreiän voi porata isommaksi.

                          Nyt kun alettiin puhumaan aiheesta, niin mites se turbon pää. Onkos se laippaliitos siinä jonkun standardin mukainen? Eli oma ajatus oli että lohkon pää tulee jic-liittimillä ja turbon pää niillä laipoilla. Mutta ei tahdo löytyä mistään hydr.kirjallisuudesta moisia laippaosia?
                          Last edited by BMW 325I avo; 23-12-2005, 16:39.
                          // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                          Comment

                          • bmw harrastelija
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 758
                            • -

                            #14
                            Meikä haki hyrdraulikka putkea(keltapassivoitu) oisko ollu päältä 21mm, hitsattu turbon päässä laippaan. Siitä jatkuu vähän matkaa letkulla, johon toiseen päähän prässätty helmiliitos ja toiseen nippa. Tämä putki sen takia, että ei tule lämpö ongelmia ja letkua vain mahdollisen tärinän takia.
                            thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                            Alex von Falkenhausen

                            Comment

                            • N-asentaja
                              Newbiemmer
                              • Sep 2014
                              • 28
                              • suomi

                              #15
                              Apuja vaatisin omaan ihan ekaan turbo-projektiin eli aihiona ihan mopomallin m40b16 sentakia tällänen kun ei noita oo hirveesti vastaan tullut. Eli siis mistä ootte öljylle ottanut lähtöjä ja mihin sijoittanut paluupuolia kuvat ois plussaa. :think

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎