Announcement

Collapse
No announcement yet.

m42/m50 sisukset m20 koneeseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #16
    Originally posted by BMW 325I avo
    Miten tuon voisi väärin laskea? Laskin kaavalla (isku+palotila)/palotila=puristukset. Toi on kyllä vain teoriaa, koska pitäähän niitä venttiilitaskuja syventää myös ja en ole katsonut miten ohkoseksi laki menee niiden kohdalta.

    Mutta aivan hyvin voin laittaa ne 130mm kangetkin, ajattelin vain, että noinkin voisi tehdä. Harmi kun tähän ei saa exceliä liitteeksi, niin laittaisin tuon mun laskusysteemin tähän. Voihan olla, että olen tehnyt virheen.
    Niin, en tosiaankaan halua väittää, että olisit väärässä. Jos olet käyttänyt laskuissasi 2,5-kannen palotilaa, niin sehän tietenkin avarempana pudottaa puristussuhdetta.
    Lisäksi... Tarkoitatko, että olet sorvannut niistä 8.8:1-puristeisista männistä niistä reunojen nystyröistä sen 2mm pois. Vai oletko sorvannut siitä männän keskellä olevan kuopan(matalimman kohdan) kohdalta vielä sen 2mm alemmas.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • BMW 325I avo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 832
      • Tampere

      #17
      Originally posted by T3
      Niin, en tosiaankaan halua väittää, että olisit väärässä. Jos olet käyttänyt laskuissasi 2,5-kannen palotilaa, niin sehän tietenkin avarempana pudottaa puristussuhdetta.
      Lisäksi... Tarkoitatko, että olet sorvannut niistä 8.8:1-puristeisista männistä niistä reunojen nystyröistä sen 2mm pois. Vai oletko sorvannut siitä männän keskellä olevan kuopan(matalimman kohdan) kohdalta vielä sen 2mm alemmas.
      Joo 2.5 kannen palotilalla olen laskenut. Ja tosiaan tuo teoria tarkoittaa sitäkin, että tuo 2mm sorvaus tarkoittaa että sen verran tilavuutta pitäisi sorvata pois. Eli johtuen männän laen muodosta tuo oikea lastumäärä pitäisi katsoa vaa´alla. Eli mitään todellista en ole vielä tehnyt paperilla kaikki.
      // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

      Comment

      • f1zz
        GTi:stä tuttu
        • Sep 2003
        • 1469
        • Veikkola

        #18
        Eikö kukaan uskalla kokeilla m50:sen mäntiä? 81mm akseli, 135mm kanget ja m50 matalat männät..

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #19
          Originally posted by f1zz
          Eikö kukaan uskalla kokeilla m50:sen mäntiä? 81mm akseli, 135mm kanget ja m50 matalat männät..
          Noniin... fizz sen sitten sanoi. Tällä paketilla saa erittäin helposti ainakin vaparikoneen. Ei meinaan tarvitse männästä paljoa juustohöylällä kaapia
          Paksummalla tiivisteellä tuskin ollenkaan. Tällainen kone on juuri tekeillä, mutta näköjään näitä muutkin miettii
          On vaan ollu niin hemmetisti kaikkea muuta hommaa viimeviikkoina, niin tuo kone on jäänyt vähän vähemmälle huomiolle. Laitan kuitenkin heti projektit-osioon tekstiä/kuvia, kun hanke etenee pidemmälle.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • f1zz
            GTi:stä tuttu
            • Sep 2003
            • 1469
            • Veikkola

            #20
            Originally posted by T3
            Noniin... fizz sen sitten sanoi. Tällä paketilla saa erittäin helposti ainakin vaparikoneen. Ei meinaan tarvitse männästä paljoa juustohöylällä kaapia
            Paksummalla tiivisteellä tuskin ollenkaan. Tällainen kone on juuri tekeillä, mutta näköjään näitä muutkin miettii
            On vaan ollu niin hemmetisti kaikkea muuta hommaa viimeviikkoina, niin tuo kone on jäänyt vähän vähemmälle huomiolle. Laitan kuitenkin heti projektit-osioon tekstiä/kuvia, kun hanke etenee pidemmälle.
            Juu, jotain mittoja olisi kiva nähdä, itselleni pitäisi ahdettuun tehdä jonkunnäköinen versio mahdollisesti m50 männillä.. Mutta niin ettei männistä tarvitsisi sorvata.. olisiko 323:sen akseli passeli sitten. 81mm iskusta en välttämättä halua kun koneesta olisi tarkoitus ottaa kierroksia..

            Noita m50 mäntiä pitäisi löytyä aika paljon ja halvalla.. ainakin halvemmalla kuin m42 mäntiä..

            Comment

            • BMW 325I avo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 832
              • Tampere

              #21
              Onko nämä kaikki mainitut männät sitten sopivia m20 koneeseen. Halkaisija siis 84 ja männäntappi saman halkaisijainen oliko se nyt 18mm.

              m20 männistähän löytyy se mittataulukko. Löytyykö m50 männistäkin?

              Onko m50 männissä se laki muotoiltu palotilaksi?
              // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                #22
                Originally posted by f1zz
                Juu, jotain mittoja olisi kiva nähdä, itselleni pitäisi ahdettuun tehdä jonkunnäköinen versio mahdollisesti m50 männillä.. Mutta niin ettei männistä tarvitsisi sorvata.. olisiko 323:sen akseli passeli sitten. 81mm iskusta en välttämättä halua kun koneesta olisi tarkoitus ottaa kierroksia..

                Noita m50 mäntiä pitäisi löytyä aika paljon ja halvalla.. ainakin halvemmalla kuin m42 mäntiä..
                KUNINGASKAMPIAKSELI, eli 323i:n rauta, 135mm:n kiertokanget ja M50-koneen männät---> laakista valmis turbomoottori ja tilavuutta 2552ccm.
                Toki ETA/diesel-akseliakin voi käyttää, mutta männistä pitää pikkusen höylätä, ettei kolahda kanteen. Riippuen tietty käyttääkö 2,0/2,3-kantta, vai 2,5-kantta. Myös pahvin paksuudella voi kompensoida tuota mäntien työstöä.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • ZoMbiE
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2583
                  • Lohja, Virkkala

                  #23
                  Jaaha, tulihan se sieltä Nyt vielä kokeilet saada sen toimimaan ja kuvat ja faktat tiskiin kiitos Ei sillä ,että mä tota oma nyt muuttaisin ,jos ei se rikki mene...

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    #24
                    Noniin rasvakäpälät ja muut ruuvarit.

                    Tossa on yks kuva missä olen laittanut samaan männäntappiin M20B23:n männän ja M50???-männän. (olkoon tuo M50-mäntä vielä oma tietoni)

                    Samassa tapissa vierekkäin oli mäntien lakikorkeus helppo mitata melko tarkasti digitalimauserilla. M20B23-mäntä on 6,11mm korkeampi, joten tästähän voimme päätellä seuraavaa:

                    Vakio 2,3-moottori isku 76,8mm, kiertokanki 130mm ja tuo mäntä---> YKK:ssa mäntä tulee just lohkon tasalle.

                    76,8mm isku, 130mm kiertokanki ja M50-mäntä---> jää 6,11mm lohkon tason alle, eli EI VOI KÄYTTÄÄ.

                    76,8mm isku, 135mm kiertokanki ja M50-mäntä---> jää -1,11mm lohkon tason alle, eli VALMIS TURBOMOOTTORI.

                    81mm isku, 135mm kiertokanki ja M50-mäntä---> tulee 1,0mm lohkon tason yli(niitä PURRRIIISTUKSIA). Joten tässäpä loistava vapaastihengittävä, kun ei tarvitse enää käyttää 130mm:n kiertokankea.
                    Last edited by T3; 11-11-2005, 20:41.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • ZoMbiE
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 2583
                      • Lohja, Virkkala

                      #25
                      Kiitos taas tarkoista mitoista, ja "tutkimustyöstä"
                      Meikäläinen joutu nyt lähtee töihin...

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #26
                        Originally posted by BMW 325I avo

                        m20 männistähän löytyy se mittataulukko. Löytyykö m50 männistäkin?

                        Onko m50 männissä se laki muotoiltu palotilaksi?
                        Esim. Mahlen mäntäkatalookista löytyy kaikkea mielenkiintoista ja sehän löytyy haulla...
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • hezzu
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2003
                          • 220

                          #27
                          Jatketaas tähän tätä jauhantaa...

                          Paljonkos on M20 lohkon korkeus?

                          Ja jos jollain olisi vielä heittää 2.0 ja 2.5 kansien palotilojen suuruudet niin alan vähän laskeskelemaan

                          EDIT: 2.5 palotila löytykin jo...
                          Last edited by hezzu; 11-11-2005, 23:09.

                          Comment

                          • tuRbo
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2005
                            • 292

                            #28
                            .....
                            Last edited by tuRbo; 20-09-2009, 20:19.
                            e30 325i M-tech II

                            Comment

                            • xtech
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2005
                              • 356
                              • savonlinna

                              #29
                              Originally posted by tuRbo View Post
                              Minkäslaiset puristukset tulee jos laittaa M20b23 kampiakselin, M50 135mm kanget, M50 vanos männät?
                              entäs etan kampura,m20 135 mm kanget,m20b25 kansi ja m50 non vanos männät?
                              sigpic

                              e30 2,7

                              Comment

                              • tuRbo
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2005
                                • 292

                                #30
                                .....
                                Last edited by tuRbo; 20-09-2009, 20:19.
                                e30 325i M-tech II

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎