Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3 3,2 Kytkinremontti & vauhtipyörä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hawkki
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2004
    • 458
    • Vuosaari

    M3 3,2 Kytkinremontti & vauhtipyörä.

    Eli kytkinpaketin vaihto olisi jossain vaiheessa edessä tuohon autoon, ja nyt ihmetyttää että pitäiskö sitä tosiaan vaihtaa myös vauhtipyörä samalla ? Mitenkäs te muut olette toimineet tämän asian suhteen? Eli mitään nykimistä tai säksätystä tai muuta ongelmaa mikä viittaisia vauhtipyörän vikaan ei ole, ainoastaan täyskaasukiihdytyksissä luistaa kytkin jonkun verran kun vaihtaa 3:lle ja 4:lle.

    Semmoista vain kuulin että noita on jonkunverran vaihdettu samalla kun kytkinpaketteja siksi että vauhtipyörän kitkapinta olisi kulunut. Voiko vaihtotarvetta jotenkin selvittää ennenkuin avaa koko paketin ja näkee sen kunnon ? Ihmeelliseltä tuntuu tuo että vauhtipyörä pitäs vaihtaa sillä eikös se yleensä ole rakennettu niin että kytkimen kitkapinta kuluu ja vauhtipyörän kitkapinta pitäs kestää sit paljon pidempään ?
  • OrioN
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 197
    • Lohja Finland

    #2
    No vauhtipyörää ei kannata vaihtaa jos siihen ei todellista tarvetta ole.
    Muistaakseni m3sen vauhtipyörän hinta oli uutena yli 1000€, alumiinisista puhumattakaan..
    Kuntoa on vaikea tarkistaa ilman vauhtipyörän näkemistä tai muuten läheistä tarkastelua..
    Mutta sit kun on vauhtipyörä kädessä niin näkee kyllä onko tarvetta vaihtaa vai ei.
    Jos autossa tuntuu "väljyyttä" liikkeelle lähdettäessä, saattaa olla vika vauhtipyörässä.

    Käsittääkseni kytkin kuluu, eikä kallis vauhtipyörä. Tosin eivät vauhtipyörätkään ikuisia ole..
    OrioN

    -----------
    EX. - 328IA -95 e36 Cabriolet
    EX. - 325i -94 E36 Coupe
    EX. - 316 -88 E30

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎