KIIRE!!! katsastusmies hylkäs! M50b25

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • humala
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 739
    • Kemi

    KIIRE!!! katsastusmies hylkäs! M50b25

    Niin katsastusmies teki sitten ohraiset ja mittasi päästöarvoja

    tyhjäkäynnillä C0=0 HC=9 C02=10,20 02=7,26
    kierroksilla C0=0,01 HC=8 CO2=12,92 02=3,52
    lambda=1,19 kierroksilla


    eli tyhjäkäynnillä happiarvo pielessä...putkesta löysin paikattavaakin ja paikkasin mutta arvot ei siitä muuttuneet miksikään eli edelleen happiarvo pielessä. Nyt sitten on vain huominen päivä aikaa hommata autolle paperit ennenkuin joutuu suorittaan rahanahneelle konttorille uuden katsastuksen.
    putkessa ei ole vuotoa ja kattikin oli niin kuuma että ois voinu makkaraa paistaa auton alla!

    eli oiskos imuvuoto mahdollinen? vaikuttaako venttiilit happiarvoihin? jos esim imuventtiilit vuotais? lambda anturia tässä ekana olen aikonut mennä vaihtamaan sen kerkeis hyvin vaihtaa huomenna mutta vaikuttaako se happiarvoon ja tohon lambda arvoon mitenkään?

    Niin tyhjäkäynnillä auto huohottaa ja käy huonosti sekä täristää..ajossa taas toimii hyvin...

    kiitän etukäteen mahdollisista vastauksista...

    Auto siis on E36 325i 3/92

    (tiedän että tästä asiasta on paljon tekstiä olemassa näillä foorumeilla mutta nyt on niin tulenpalava hoppu..)
    Last edited by humala; 13-11-2005, 14:57.
    E70 X5 3.0d -07
    E39 530da touring -99
    ex: E36 325i sedan -93
  • Jebu
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 145
    • Joutsa/JKL

    #2
    Imuvuoto, lambda, venttiili kantaa
    Kaikki nämä vaikuttaa, lambdahan just säätää sitä seosta eli se kannattaa ainenkin vaihtaa eikä ole edes iso homma eikä kallis.

    Comment

    • humala
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 739
      • Kemi

      #3
      joo sen olen keväällä jo vaihtanut kerran ja pikkuhommahan se oli..ei vain innostais turhaan sitäkään mennä ostamaan (80eur) jos en sitten tarviketta osta varastoon(n.40eur) monethan on kyllä kieltäneet luottamasta tarvikkeisiin mut tällä kertaa saattas hyvinkin pelastaa tilanteen...
      E70 X5 3.0d -07
      E39 530da touring -99
      ex: E36 325i sedan -93

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #4
        Originally posted by humala
        Niin katsastusmies teki sitten ohraiset ja mittasi päästöarvoja

        tyhjäkäynnillä C0=0 HC=9 C02=10,20 02=7,26
        kierroksilla C0=0,01 HC=8 CO2=12,92 02=3,52
        lambda=1,19 kierroksilla


        eli tyhjäkäynnillä happiarvo pielessä...putkesta löysin paikattavaakin ja paikkasin mutta arvot ei siitä muuttuneet miksikään eli edelleen happiarvo pielessä. Nyt sitten on vain huominen päivä aikaa hommata autolle paperit ennenkuin joutuu suorittaan rahanahneelle konttorille uuden katsastuksen.
        putkessa ei ole vuotoa ja kattikin oli niin kuuma että ois voinu makkaraa paistaa auton alla!

        eli oiskos imuvuoto mahdollinen? vaikuttaako venttiilit happiarvoihin? jos esim imuventtiilit vuotais? lambda anturia tässä ekana olen aikonut mennä vaihtamaan sen kerkeis hyvin vaihtaa huomenna mutta vaikuttaako se happiarvoon ja tohon lambda arvoon mitenkään?

        kiitän etukäteen mahdollisista vastauksista...

        Auto siis on E36 325i 3/92

        (tiedän että tästä asiasta on paljon tekstiä olemassa näillä foorumeilla mutta nyt on niin tulenpalava hoppu..)
        Kannattaa tarkastaa imuvuodot konehuoneen puolelta.
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • humala
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 739
          • Kemi

          #5
          kävin tuolla paikallisella teboililla jossa huoltomiehet kans ajattelivat samaa ja kävivät läpi letkuja ja kyllä sanoivat että joku voisi vuotaa mutta ei löytäneet kyllä letkuista tai imusarjan tiivisteistä mitään vuotoja...
          E70 X5 3.0d -07
          E39 530da touring -99
          ex: E36 325i sedan -93

          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #6
            Originally posted by humala
            kävin tuolla paikallisella teboililla jossa huoltomiehet kans ajattelivat samaa ja kävivät läpi letkuja ja kyllä sanoivat että joku voisi vuotaa mutta ei löytäneet kyllä letkuista tai imusarjan tiivisteistä mitään vuotoja...
            Haitariputket kandee melkeen ottaa irti ja tutkia, ei näy välttämättä murtumat, saati tunnu sormiin.
            Tietty, käy hakemaan huoltsikalta startpilottia / puhdistus sprayta tms mikä palaa, sitä vaan suihkii konehuoneeseen -> kierrokset nousee niin jossain on vuoto.
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • |JR|
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 550
              • Tuusula

              #7
              Imuvuoto paljastuu ku lyöt koneen tulille ja suihkit Brake Cleaneria (jarruosien puhdistussprayta) letkuihin. Kun vuotokohta imasee litkua niin koneen kierrokset nousee.
              sigpic


              Porsche 970/G1 Panamera 4S vm. 2010 #Waffel ❤

              BMW E39 530dA M-Sport Touring vm.2001 #BlackMetalWagen" 🖤

              BMW E91 330xdA M-Sport xDrive Touring vm.2006 "DerBlaueReiseMaschine" 💙

              Comment

              • humala
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 739
                • Kemi

                #8
                juurikin startpilottia ne huoltsikan ukot letkuihin suihkutteli ja imusarjan tiivisteiden väliin...haitariputken irroitin ihan vasta ja näytti sekin olevan ihan ok...

                mietinnän alla on ensimmäisenä toi lambda jolle tässä nyt ekana vois jotain tehdä eli vaikuttaako lambda tohon happi ja lambda päästöihin kuinka ratkaisevasti vai onko noissa arvoissa vain selvä vuoto?? tiedän että hullu kysymys sillä eipä tohon osanneet teboilin huoltomiehetkään vastata ja tuumas vain että merkkihuoltoon vain...
                E70 X5 3.0d -07
                E39 530da touring -99
                ex: E36 325i sedan -93

                Comment

                • intfreak
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 2967
                  • Uusikaupunni

                  #9
                  uskaltaisin veikata että lambdan jälkeen on putkessa vuotoa. oletko 100% varma että tukit ainoan vuotokohdan ja että paikkaus pitää? paras tapa tutkia pakoputken vuotoa on laittaa paineilmaa rööristä sisään ja kattoa missä kohtaa alkaa tukka hulmuamaan.
                  N62 Money Spender Club

                  Comment

                  • |parsakaali|
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 996

                    #10
                    olikos sinulla miten kylmä kone kun kävit konttorilla? Itsellä ainakin oli ihanteelliset päästöt kun kävin kunnolla röttöstä antamassa ennen konttorille menoa sita aikasemmin käytin päästömittauksissa niin lamdaarvo oli liian korkea... putki vuotaa, mut mitään en asialle tehny

                    Comment

                    • humala
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 739
                      • Kemi

                      #11
                      Originally posted by intfreak
                      uskaltaisin veikata että lambdan jälkeen on putkessa vuotoa. oletko 100% varma että tukit ainoan vuotokohdan ja että paikkaus pitää? paras tapa tutkia pakoputken vuotoa on laittaa paineilmaa rööristä sisään ja kattoa missä kohtaa alkaa tukka hulmuamaan.

                      supersprintin takapönttöön oli tullut tuotelätkän ympärille reikiä paikkasin sen ja näytti myös vuotavan takapöntön liitoskohdasta jonka paikkasin myös...sen verran katsastuskonttorilla katsottiin putkea ettei siellä pahempia vuotokohtia ole jotka vaikuttaisi...ja kait tuolla paklaamisen määrällä pitäs noi arvot vähän edes muuttua mutta ei ihan samat arvot on ollut joka mittauksella..
                      mutta eipä tuotakaan vaihtoehtoa voi poissulkea...kuitenkin torstaina luulisin että saan vian selville kun on huoltamosta aika varattuna harmi vain että se menee sen verran myöhäseen ettei kerkee katsastaa tohon kuukauden uusintaan..
                      E70 X5 3.0d -07
                      E39 530da touring -99
                      ex: E36 325i sedan -93

                      Comment

                      • Lanttu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 1643

                        #12
                        Jos sinun takavaimentimesi on tuplaulostulolla, tuki nyt ihmeessä rukkasella tai jollain se toinen rööri mittauksessa! Sotkee muuten. Kokemusta on, itselläkin olisi muuten ollut lambda-arvo liian suuri.

                        Comment

                        • OMN
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2003
                          • 103

                          #13
                          Jos kone käy epätasasesti tyhjäkäyntiä niin eikö silloin imupuolella tai koneessa ole jotain vialla. Tarkistitko huolella tyhjäkäyntisäätimen jälkeiset letkutukset? Niitä irroittamatta on aikas hankala nähdä ne joka puolelta, ovat sen verran syvällä imusarjan alla piilossa.

                          Comment

                          • humala
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 739
                            • Kemi

                            #14
                            Originally posted by |parsakaali|
                            olikos sinulla miten kylmä kone kun kävit konttorilla? Itsellä ainakin oli ihanteelliset päästöt kun kävin kunnolla röttöstä antamassa ennen konttorille menoa sita aikasemmin käytin päästömittauksissa niin lamdaarvo oli liian korkea... putki vuotaa, mut mitään en asialle tehny
                            kyllä mie tuolle kenkää annoin tuossa motarilla...ja kun katottiin katsatus eemelin kanssa putkea niin melkosestihan tuo katti sitä lämpöä sieltä hohti ois voinu vaikka makkaroita paistella...
                            E70 X5 3.0d -07
                            E39 530da touring -99
                            ex: E36 325i sedan -93

                            Comment

                            • humala
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 739
                              • Kemi

                              #15
                              jeps kyllä mä ajattelin nyt luovuttaa ja jätän tän päivän katsastuksen väliin...kattoo torstaina mitä huollossa sanotaan ja mitä joutuu laittamaan...vatuttaa vain että menee se katsastusmaksu hukkaan ja mitä vielä huoltokin tulee maksamaan...mut pistelen sitte infoa lisää kunhan viat selviää ja leima napsahtaa..
                              E70 X5 3.0d -07
                              E39 530da touring -99
                              ex: E36 325i sedan -93

                              Comment

                              Working...
                              X