Eli paljonko olette keventäneet tuota m20b20 koneen vauhtipyörää, limppu tulossa n2.5l koneeseen.Autolla olisi tarkoitus ajaa kadulla ja ehkä käydä radalla jossain vaiheessa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vauhtipyörän kevennys ja tasapaino
Collapse
X
-
Vauhtipyörän kevennys ja tasapaino
Juu, eli vauhtipyörä sorviin ja lastua pois kytkimen vastakkaiselta puolelta ulkokehältä. Onko pakko tasapainottaa kampiakselin kanssa tämän jälkeen? Mites se tapahtuu? Jos siellä sorvattavasssa alueessa ei ole mitään tasapaino reikiä tai koloja, niin tuntuu oudolta tasapainottaa? Miten ihmeessä se painotus siitä muuttuu?
Comment
-
-
Originally posted by Bmw MasterJuu, eli vauhtipyörä sorviin ja lastua pois kytkimen vastakkaiselta puolelta ulkokehältä. Onko pakko tasapainottaa kampiakselin kanssa tämän jälkeen? Mites se tapahtuu? Jos siellä sorvattavasssa alueessa ei ole mitään tasapaino reikiä tai koloja, niin tuntuu oudolta tasapainottaa? Miten ihmeessä se painotus siitä muuttuu?
Kestävyys heikkenee jos moottori on epätasapainossa.
Todennäköisesti se ei ole sorvauksen jälkeen tasapainossa, koska sitä ei saa sorviin kiinni aivan suoraan ja vauhtipyörä ei ole aivan suora. Eli jostakin kohtia lähtee ainetta pois enemmän.
Tasapainotus onnistuu moottori koneistamoissa ja kannattaa tehdä.Maksaa paljon vähemmän kuin poikki mennyt kampura.
Comment
-
-
Kyllä se sorvattu vauhtipyörä on pakko tasapainottaa uudelleen. Materiaalin epähomogeenisyyden ja pintojen geometriavirheiden vuoksi tapaino tuskin säilyy koneistuksen jälkeen. Puistava vauhtipyörä on turvallisuusriski ja samalla varsin ikävän tuntuinen lisvaruste.Last edited by NHB; 14-11-2005, 18:02.
Comment
-
-
Vauhtipyörän kevennystä
elikkäs paljonko painaa m20b25 vauhtipyörä vakiona ja paljonko sitä voi keventää, mahdollinen turbotus mielessä?
paljonko tuollainen operaatio suunnilleen maksaa ja mitä hyötyä siitä on muuten ihan vapari koneessa?nyt: E34 tds touringmyynnissä 5500e
projekti,E30 325/327 Mtech II (ei alkuperäinen)
ex:E36 325 sedan ja 328IA touring,varis
Comment
-
-
Originally posted by StreetTerrormitä hyötyä siitä on muuten ihan vapari koneessa?paranee marginaalisesti kun moottorin voimaa hukkuu vähemmän sen vauhtipyörän kiihdyttämiseen. Samaa vaikutusta voi tosin hakea vaihtamalla bilteman 20kg/kpl painavat aluvanteet johonkin laadukkaampiin ja kevyempiin.
Kertokoon joku viisaampi jos siitä on vakiokoneessa jotain ihan oikeaa hyötyä. Hyödyksi ei lasketa myöskään urheiluautomaisuutta, joka ilmenee äärimmilleen kevennetyllä huimapyörällä kun moottori sammuu kokemattomalta kaikkiin liikennevaloihin.Last edited by Meisseli; 03-07-2006, 20:17.Eioo penaria alla enää.. :(
Comment
-
-
En lähtis vakio vauhtipyörää keventämään. Riskit on suuremmat kuin hyödyt. Vauhtipöyrän räjähtäminen 7000 kierroksessa on niitä Once in a lifetime -kokemuksia.
No mitä höytyä vauhti pyörän keventämisestä on? Kaikki ylimääräinen massa pois voimansiirrosta lisää auton kiihtyvyyttä, ja myös moottorijarrutuksen tehokkuutta. Alavääntö ja ajajaystävällisyys myös väheneeE30 -90 320i
Comment
-
-
Originally posted by ViperHawkEn lähtis vakio vauhtipyörää keventämään. Riskit on suuremmat kuin hyödyt. Vauhtipöyrän räjähtäminen 7000 kierroksessa on niitä Once in a lifetime -kokemuksia.
No mitä höytyä vauhti pyörän keventämisestä on? Kaikki ylimääräinen massa pois voimansiirrosta lisää auton kiihtyvyyttä, ja myös moottorijarrutuksen tehokkuutta. Alavääntö ja ajajaystävällisyys myös väheneeB10 V8 # 108
saab r560 8X4
Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.
Comment
-
-
Originally posted by StreetTerrorpaljonkos tuollainen operaatio maksaa suunnilleen ja missä sen voisi pk seudulla teettää...
Comment
-
-
Originally posted by StreetTerrorpaljonkos tuollainen operaatio maksaa suunnilleen ja missä sen voisi pk seudulla teettää
Muistelisin että hinta pyörii jossain 50€ hujakoilla.. Soita ja kysy ja kerro sitten tänne tämän hetken tilanne.“Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson
Comment
-
Comment