Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turboauton äänenvaimennin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aimo Harppaus
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 188
    • Nälkämaa

    #16
    mie oon rakentamassa 3.5` putken alusta loppuun kahdella vaimentimella mitkä koostuvat tykinhylsyistä (n.50cm pitkä reijällinen putki) happoteräs villasta ja 0,75 pellistä joka tötteröks ympärille, toivon pieniä ääniä enkä usko että ahdistää yhtään.
    Ikkunalasien tummennukset blackout-ll.net

    Comment

    • bemu2000
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 17799
      • Jämsä

      #17
      mulla on 2,5" rosteri putki, välissä kisakatti ja lopussa vaimennin tuplapäillä. pitää kyllä niin sietämätöntä meteliä, että pakko laittaa vielä väliin jotain. pelkällä suoralla pyöreällä 2,5 vaimentimella ilman mitään isoja päitä ja katilla äänet oli kohtalaiset, mut pitihän siihen joku thyyning hirvitys tunkea.
      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
      Vanteet edullisesti
      Nostureita ja rengaskoneita

      Comment

      • TuomasTee
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 529
        • Kotka

        #18
        Oon kahdessa katsastuksessa ollut ilman äänenvaimenninta eikä katsastusmies maininnut sanaakaan äänenvaimentimien puuttumisesta. Katti kyllä oli, ehkä sekin lasketaan äänenvaimentimeksi, en tiedä sitä enkä tiedä sitäkään onko sillä mitään väliä mitä moottorin ja pakoputken pään välissä on, kunhan äänet ei ole liian kovat.

        Onko se niin että jos vertaillaan toisiaan vastaavia turbolla varustettua bensa-autoa ja dieselautoa niin dieselissä on hiljasemmat äänet?
        Itse en ole eläessäni kuullut turbodieselautoa missä olisi ollut kovat äänet(jotain isoja vanhoja kuorma-autoja ei lasketa). Äänekkäitä turbobensa-autoja on kyllä paljon.
        Last edited by TuomasTee; 22-11-2005, 16:09.
        BMW F15 X5 M50d -14

        Comment

        • henri
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 5752
          • Kiuruvesi/Iisalmi

          #19
          tämä myös itseäni mietityttää, kun diisel tulee seuravaks, että miten siihen sais kohtuu hyvät äänet, mutta eihän sillä ikinä bensa turbojen tai edes bensa vaparien ääniin päästä

          eli vaikuttaako jotkut rosterivaimentimet ja kunnon putkisto dieselissä mihinkään...Esim. E46 diisel, ei siis tarvi ollaan mitkään 100dB ylittävä,mutta sellaset kohtuu hyvät murinat kuitenki

          bensavehkeessä saa aikaan kohtuu kovat/hyvät äänet
          Last edited by henri; 22-11-2005, 16:26.
          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
          Ex. E30 320i 2d GTS -88


          E46 330Cd (projekti V.2)


          ----------------------------

          Comment

          • 525TurboIC
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 663
            • Pomarkku

            #20
            Eikös sinne kannata myös ihan pakokaasuresonanssien takia laittaa yksi välivaimennin? Suunnalleen ensimmäisen alkuperäisen vaimentimen kohdalle.
            Niin ei ala putki resonoimaan ja ei tule pakokaasuun takaisinvirtausta... Ja sitä kautta tehon alenemista...

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #21
              Originally posted by 525TurboIC
              Eikös sinne kannata myös ihan pakokaasuresonanssien takia laittaa yksi välivaimennin? Suunnalleen ensimmäisen alkuperäisen vaimentimen kohdalle.
              Niin ei ala putki resonoimaan ja ei tule pakokaasuun takaisinvirtausta... Ja sitä kautta tehon alenemista...
              kerroppa lisää tuosta! mulla on katin jälkeen ainakin 2 metriä lähes suoraa 2,5" rosteria ennen takavaimentajaa. välivaimentimen vois saada vähän ennen takavaimentajaa, auttaiskohan paljon ääniin?
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • Janek
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2005
                • 631
                • Nakkila

                #22
                empä ole kuullutkaan että vaimennin auttaisi tehoon..? suositellaankin virittäessä laittamaan vaimennin niin taakse kuin saa, jolloin virtausvastusta on vähemmän pakokaasun kulkiessa vaimentimen läpi, eli silloin kun se on viileämpää= tarvitsee vähemmän tilaa. se on kyllä silti turhaa tiedettä katuautossa jossa mukavuus on mukavaa, kun se tekee sitten sitä röpötystä kaasua höllättäessä, eikä myöskään vaimenna yhtä paljon
                Last edited by Janek; 22-11-2005, 18:39.
                Audi A4 Avant 2.7BITURBO
                Bmw 740 E38

                Comment

                • Pluto
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1860
                  • Raisio

                  #23
                  Originally posted by sanches
                  empä ole kuullutkaan että vaimennin auttaisi tehoon..? suositellaankin virittäessä laittamaan vaimennin niin taakse kuin saa, jolloin virtausvastusta on vähemmän pakokaasun kulkiessa vaimentimen läpi, eli silloin kun se on viileämpää= tarvitsee vähemmän tilaa. se on kyllä silti turhaa tiedettä katuautossa jossa mukavuus on mukavaa, kun se tekee sitten sitä röpötystä kaasua höllättäessä, eikä myöskään vaimenna yhtä paljon
                  Noinhan se menee.. exässäni kun tein takapöntön niin huomasin että sillä loppupätkälläkin on reilu vaikutus ääneen.. koitin jotain 5-30cm putkenpätkiä, niin huomasin selvän eron, mitä pidempi sitä hiljaisempi.
                  BMW F32 435d

                  Comment

                  • TuomasTee
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 529
                    • Kotka

                    #24
                    Jos palataan topicin aloittajan aiheeseen niin minä ainakin hänen sijassaan tekisin niin että surutta kokeilisin aluksi ilman äänenvaimenninta ja siinä tapauksessä että äänet tosiaan olis liian kovat, tulis sitten todistettua sen verran harvinaislaatuista tapahtumaa että siitä kannattais jo laittaa nettiin videokin! Sitten jos äänet häiritsis niin laittais pönttöä kehään.
                    BMW F15 X5 M50d -14

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎