mie oon rakentamassa 3.5` putken alusta loppuun kahdella vaimentimella mitkä koostuvat tykinhylsyistä (n.50cm pitkä reijällinen putki) happoteräs villasta ja 0,75 pellistä joka tötteröks ympärille, toivon pieniä ääniä enkä usko että ahdistää yhtään.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Turboauton äänenvaimennin
Collapse
X
-
mulla on 2,5" rosteri putki, välissä kisakatti ja lopussa vaimennin tuplapäillä. pitää kyllä niin sietämätöntä meteliä, että pakko laittaa vielä väliin jotain. pelkällä suoralla pyöreällä 2,5 vaimentimella ilman mitään isoja päitä ja katilla äänet oli kohtalaiset, mut pitihän siihen joku thyyning hirvitys tunkea.
Comment
-
-
Oon kahdessa katsastuksessa ollut ilman äänenvaimenninta eikä katsastusmies maininnut sanaakaan äänenvaimentimien puuttumisesta. Katti kyllä oli, ehkä sekin lasketaan äänenvaimentimeksi, en tiedä sitä enkä tiedä sitäkään onko sillä mitään väliä mitä moottorin ja pakoputken pään välissä on, kunhan äänet ei ole liian kovat.
Onko se niin että jos vertaillaan toisiaan vastaavia turbolla varustettua bensa-autoa ja dieselautoa niin dieselissä on hiljasemmat äänet?
Itse en ole eläessäni kuullut turbodieselautoa missä olisi ollut kovat äänet(jotain isoja vanhoja kuorma-autoja ei lasketa). Äänekkäitä turbobensa-autoja on kyllä paljon.Last edited by TuomasTee; 22-11-2005, 16:09.BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
tämä myös itseäni mietityttää, kun diisel tulee seuravaks, että miten siihen sais kohtuu hyvät äänet, mutta eihän sillä ikinä bensa turbojen tai edes bensa vaparien ääniin päästä
eli vaikuttaako jotkut rosterivaimentimet ja kunnon putkisto dieselissä mihinkään...Esim. E46 diisel, ei siis tarvi ollaan mitkään 100dB ylittävä,mutta sellaset kohtuu hyvät murinat kuitenki
bensavehkeessä saa aikaan kohtuu kovat/hyvät äänetLast edited by henri; 22-11-2005, 16:26.Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by 525TurboICEikös sinne kannata myös ihan pakokaasuresonanssien takia laittaa yksi välivaimennin? Suunnalleen ensimmäisen alkuperäisen vaimentimen kohdalle.
Niin ei ala putki resonoimaan ja ei tule pakokaasuun takaisinvirtausta... Ja sitä kautta tehon alenemista...
Comment
-
-
empä ole kuullutkaan että vaimennin auttaisi tehoon..? suositellaankin virittäessä laittamaan vaimennin niin taakse kuin saa, jolloin virtausvastusta on vähemmän pakokaasun kulkiessa vaimentimen läpi, eli silloin kun se on viileämpää= tarvitsee vähemmän tilaa. se on kyllä silti turhaa tiedettä katuautossa jossa mukavuus on mukavaa, kun se tekee sitten sitä röpötystä kaasua höllättäessä, eikä myöskään vaimenna yhtä paljonLast edited by Janek; 22-11-2005, 18:39.Audi A4 Avant 2.7BITURBO
Bmw 740 E38
Comment
-
-
Originally posted by sanchesempä ole kuullutkaan että vaimennin auttaisi tehoon..? suositellaankin virittäessä laittamaan vaimennin niin taakse kuin saa, jolloin virtausvastusta on vähemmän pakokaasun kulkiessa vaimentimen läpi, eli silloin kun se on viileämpää= tarvitsee vähemmän tilaa. se on kyllä silti turhaa tiedettä katuautossa jossa mukavuus on mukavaa, kun se tekee sitten sitä röpötystä kaasua höllättäessä, eikä myöskään vaimenna yhtä paljonBMW F32 435d
Comment
-
-
Jos palataan topicin aloittajan aiheeseen niin minä ainakin hänen sijassaan tekisin niin että surutta kokeilisin aluksi ilman äänenvaimenninta ja siinä tapauksessä että äänet tosiaan olis liian kovat, tulis sitten todistettua sen verran harvinaislaatuista tapahtumaa että siitä kannattais jo laittaa nettiin videokin! Sitten jos äänet häiritsis niin laittais pönttöä kehään.BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
Comment