Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52B28 jäähdytysjärjestelmän ilmauksesta..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jussi79
    Newbiemmer
    • Oct 2005
    • 8

    M52B28 jäähdytysjärjestelmän ilmauksesta..

    Joo joo, tiedän että tästä asiasta on vatvottu foorumilla pilvin pimein, mutta silti.. Tänään vaihdettiin nesteet.. Auto käyntiin, ilmaruuvi ja jäähdyttäjän korkki auki.. Ala ja ylä-vesiletkuja puristeltiin ja ilmaa tuli.. Myös lämmityslaitteelle menevät 3 letkua puristeltiin ja tuntuu että perimmäisessä ei tunnu nestettä olevan niin paljoa kun 2 ekassa.. Joten, onko se perimmäinen paluu letku? Moottorin lämmöt jököttää koko ajan normaalissa niinkuin pitääkin.. Ja auto kun on tyhjäkäynnillä niin puhaltaa viileää, mutta vähän kierroksia tai lähtee ajamaan niin kylläpäs tulee lämmintä mukavasti.. Siispä, missä sitä ilmaa vielä voi olla?? Auto ajettu pukeille, että etupää olisi korkeammalla..
  • Jussi79
    Newbiemmer
    • Oct 2005
    • 8

    #2
    Varmasti jollakin on tietoa, mutta jos ei kehtaa avittaa, niin eipähän sitten..

    Comment

    • Jarde
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 446
      • Oulu

      #3
      Kyllä omasta tuli ilmat pois, kun puristeli. Haulla löytyy varmaan myös TIS:n ilmausohje. Välillä keula oli ylhäällä ja välillä alempana. Loput tuli sitten ajossa, viikon aikana sai lisätä nestettä vajaan litran verran.
      E46 320d sedan vm-02
      museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

      Comment

      • alspe
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2004
        • 3399
        • Tre

        #4
        Vois yrittää ottaa lämppärille menevät letkut irti ja nostaa niiden päitä ylös ja kaataa letkut nestettä täyteen ja varovasti paikalleen. Voi olla pienestää kiinni, pumppuhan tunnetusti ei ilmaa pumppaa hyvin.
        G30 520d xDrive
        EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

        Comment

        • Jussi79
          Newbiemmer
          • Oct 2005
          • 8

          #5
          Jeps, nestemäärä kyllä pysyy nyt kohillaan.. Ja yksi vuotokin löytyi kun nesteet tuli vaihdettua.. Klemmari oli aika löysällä niin fuskasi maahan nestettä.. Pitää tuossa käydä vähän ajelemassa ja kokeilla vielä puristella niitä letkuloita..

          Comment

          • okko
            BTCF Honorary Member
            • Apr 2005
            • 1767
            • Honkajoki

            #6
            omat kokemukset...

            vaihdoin tänään termarin, jännä homma kun vanhassa ei näkynyt mitään vikaa, mutta lämmöt ei nousseet. Ilmaus hoitui alaletkua puristelemalla, ja välillä päästin ilmaa pois ilmausruuvista ja käytin vähän aikaa. Tätä jatkoin niin kauan että tuli pelkkää nestettä, ja alaletku tuli paineiseksi. Täytön hoidin ilmausruuvin reijästä. Auto oli kokoajan vaakatasossa. Ja kone siis m52b28
            When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

            Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3399
              • Tre

              #7
              Jatkan tähän offtopicilla:

              Toyota Hiace -87 2.4 D ilmaus/kylmyysongelma. Jokaisen tutulla on tommonen ollut joten tietoa varmasti on teillä

              Missä on ilmausruuvi tai muu ilmauskohta? Kone siis penkin alla jne..

              Ilmattaanko tommonen paku keula alamäkeen päin? Autossa on ehjä syyläri, termari ja lämppärin kennon läpi menee neste todella hienosti(koitettu). Auto ei vaan lämpeä sisältä yhtää vaikka moottorin lämmöt nousee niinku kesällä. Silti ei keitä yhtään.

              Onko ideoita mitä kannattaisi yrittää ja millä tavalla ilmata?
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by Jussi79
                Moottorin lämmöt jököttää koko ajan normaalissa niinkuin pitääkin.. Ja auto kun on tyhjäkäynnillä niin puhaltaa viileää, mutta vähän kierroksia tai lähtee ajamaan niin kylläpäs tulee lämmintä mukavasti..
                Siellä ei ilmeisestikkään ole erillistä sähköistä kiertovesipumppua. Sen puute aiheuttaa tuon.

                Comment

                • mraisane
                  Newbiemmer
                  • Oct 2005
                  • 9
                  • Oulu

                  #9
                  Lämppärikiertohan toimii sähköpumpulla. Jos sähköpumppu on sökö, se aiheuttaa juuri tuota. Eli kierroksilla lisääntyy kierto myös lämppäripiirissä vaikka sähköpumppu ei pyöriskään.

                  Comment

                  • Terou
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 791
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by mraisane
                    Lämppärikiertohan toimii sähköpumpulla. Jos sähköpumppu on sökö, se aiheuttaa juuri tuota. Eli kierroksilla lisääntyy kierto myös lämppäripiirissä vaikka sähköpumppu ei pyöriskään.
                    Juu, mutta kun noissa M52B28:ssa ei sitä kiertovesipumppua siellä edes ole. Itsellänikin on tuo ongelma, että tyhjäkäynnillä tulee viileää ilmaa. Monella on vika korjaantunut kunnon ilmauksella, pitää sitä vielä itsekin kokeilla ennen kuin alan kiertovesipumppua asentamaan. Yksi aika oleellinen juttu ilmauksessa on, että kun alkaa nesteitä laittamaan hitaasti sisään niin virrat pitää olla päällä ja lämmöt säädetty täysille. Tällöin avautuu se sähköinen venttiili lämppärin kennolle. Itse en tätä nesteitä vaihtaessa tullut ajatelleeksi ja saattoi hyvinkin johtua siitä että kennoon jäi ilmaa.
                    E46 M3 perän lukkoyksikkö
                    Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                    www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                    Comment

                    • Murska
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2004
                      • 382
                      • Savo

                      #11
                      Originally posted by Terou
                      Juu, mutta kun noissa M52B28:ssa ei sitä kiertovesipumppua siellä edes ole.
                      Taitaapa olla, ainakin malleissa joissa on automaatti-ilmastoinnin yhteydessä se taukolämmitys, kuten omassa koslassa.
                      e61 530i touring M-sport LCI -08
                      Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
                      Ex:e46 330i -01 Sedan
                      Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

                      Comment

                      • Terou
                        BTCF Member
                        • May 2005
                        • 791
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by Murska
                        Taitaapa olla, ainakin malleissa joissa on automaatti-ilmastoinnin yhteydessä se taukolämmitys, kuten omassa koslassa.
                        OK, ehkä se sitten joistakin löytyy. Itsellä tuli lähinnä mieleen, että josko olisi suomiautoihin asennettu. Mutta harvalla sellanen on. TaukoLÄMMITYS toki tarvitsee kiertovesipumpun lämmittääkseen, mutta olen kuullut vain taukoPUHALLUKSESTA. Ihanko sieltä tosiaan tulee lämmintä ilmaa, vaikka auto ei ole käynnissä?
                        E46 M3 perän lukkoyksikkö
                        Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                        www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                        Comment

                        • alspe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2004
                          • 3399
                          • Tre

                          #13
                          Juuri niin, eiköhän se kiertovesipumppu ole ns. pohjolavaruste. On Terou:lla tuontipeli?
                          G30 520d xDrive
                          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                          Comment

                          • Terou
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 791
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by alspe
                            Juuri niin, eiköhän se kiertovesipumppu ole ns. pohjolavaruste. On Terou:lla tuontipeli?
                            Juu viime kesänä tuotu Saksasta.
                            E46 M3 perän lukkoyksikkö
                            Projekti: E46 M3 Supercharged rata-auto Myydään, ehkä, privaviestiä jos kiinnostaa

                            www.xenonkauppa.fi Kaikki osat xenonvaloihin

                            Comment

                            • mikron
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 2174
                              • Himas

                              #15
                              Originally posted by Terou
                              OK, ehkä se sitten joistakin löytyy. Itsellä tuli lähinnä mieleen, että josko olisi suomiautoihin asennettu. Mutta harvalla sellanen on. TaukoLÄMMITYS toki tarvitsee kiertovesipumpun lämmittääkseen, mutta olen kuullut vain taukoPUHALLUKSESTA. Ihanko sieltä tosiaan tulee lämmintä ilmaa, vaikka auto ei ole käynnissä?
                              Ihan aikuisten oikeesti tulee lämmintä ilmaa
                              F11 530dA xDrive M-sport -13
                              Ex:E39 525i Touring M-sport -03
                              Ex: E38 740iA -98
                              Ex: E39 525iA Touring M-sport -02
                              Ex: E39 523i -96
                              Ex: E34 520i -89

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎