Eli välillä useimmiten kylmänä kun lyö käyntiin niin tyhj'äkäytni vaelta an 5 sek ja tasoittuu. Aina saman ajan kuluttua? Vikakoodit luettu jne. Lambdaa revitty 2 kertaa irti ite ja ei lähe bilteman hylsylläkää vaikka mitä teki. Lähtee nyt pajalle ja siellä viimeistä kumentamalla pitäs irrota..Toivon mukaan. Mutta onko muita ideoita asiaan. Piuhoissa käynnissä vikakoodeja oli 1. Ja se oli tyhjäkäyntisäätimen 2 "puola" ja lämmöät vika hetkellä olivat juuri kylmä kone...hmm... hmm... Ideoita muiltakin kuin vain omia päätelmiäni. Ei viittis kaikkea käydä turhaan vaihtamaan €€€€€€
Announcement
Collapse
No announcement yet.
hummaa käynnistäessä/muutenkin m50. (TOIMII!!!!)
Collapse
X
-
Originally posted by teropaTyhjäkäyntiventtiili... eli ICV.
Tero
Comment
-
-
Lambda ei toimi vielä kylmällä koneella, joten moottorinonjaus ei "kuuntele" sitä ennen kuin lambda on lämmenny tarpeeksi. Eli tuskimpa liittyy lambdaan toi vika.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Itsellä tekee samaa. Melkeinpä tuntuu, että oli kylmä tai kuuma kone niin aina startatessa humpailee tuon viitisen sekuntia. Tai itse asiassa ei niinkään tuossa itse startatessa vaan kun ensimmäistä kertaa liikautan autoa vähän. Esim kun itse aina tallista lähtiessä peruutan ulos niin siinä hummaa aika vahvasti kun lyö taas kytkimen pohjaan. Sitten kun on ajanut kilometrin pari niin ei taas mitään ongelmaa kun päästää koneen vapaalle. Ihme juttu mutta en tuon takia sen kummemmin taida ruveta vikaa etsimään kun aina tosiaan 'normalisoituu' kone hetken päästä.
Kesällä oli tosin eri meininki. Silloin humpaili vähän koska ja missä sattui. Nyt onkin tullut mieleen että liittyyköhän tuo humpailu sitten nimenomaan lämpötilan tunnistukseen tai vastaavaan? Koska aina talvisin käy paremmin kuin kesällä.
Comment
-
-
Originally posted by dwsItsellä tekee samaa. Melkeinpä tuntuu, että oli kylmä tai kuuma kone niin aina startatessa humpailee tuon viitisen sekuntia. Tai itse asiassa ei niinkään tuossa itse startatessa vaan kun ensimmäistä kertaa liikautan autoa vähän. Esim kun itse aina tallista lähtiessä peruutan ulos niin siinä hummaa aika vahvasti kun lyö taas kytkimen pohjaan. Sitten kun on ajanut kilometrin pari niin ei taas mitään ongelmaa kun päästää koneen vapaalle. Ihme juttu mutta en tuon takia sen kummemmin taida ruveta vikaa etsimään kun aina tosiaan 'normalisoituu' kone hetken päästä.
Kesällä oli tosin eri meininki. Silloin humpaili vähän koska ja missä sattui. Nyt onkin tullut mieleen että liittyyköhän tuo humpailu sitten nimenomaan lämpötilan tunnistukseen tai vastaavaan? Koska aina talvisin käy paremmin kuin kesällä.Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
EX: BMW E34 525i -90
EX: BMW E28 528iA -85
EX: BMW 320i Taxi -86
Comment
-
-
?dq?r
Bensanhaju ulkopuolella on aika vahva. Tarkastelin liitokset konehuoneest jan ja vuotoja ei ole. Tuntuupi että vika on kipinäpuolella edelleen. Kaverilta ostan huomenna 6setin puoli jotka sillä jäi yli koneen uusiuduttua
Niin vaihtelen ne ja katselen ongelmaa lisää, kyseinen napsuna hämää pahasti epäilen että lyö kumista läpi "runkoon" saa nähä. Kovan kiihdytyksen jälkeen ku häviää pari tulppaa välillä pelistä 2 kerta käynyt. lämpimällä koneella siis, en siis jäässä kiihdyttele
Kova suhina tulee imusarjan kohdilta ja suoraan tyhjäkäyntimoottorin kohdalta joka vikalukijassa näytti tyhjäkäyntisäätimen 2 puolaa. ??
MEkanismi käsittääksein säätimessä pyörivä, jos siella joku hinkkailee..hmm. Kokeilemme senki vaihtoa kerta osia naapuri tallila lojuupi. Ilmamäärä mittari menee samalla testiin. Muuten kone toimii kierroksilla suhteellisenki pirteästi
jep jep
Comment
-
-
itelläkin tuota samaa vikaa.. kun käynnistää... kierroket n. 1000- 2000 ja sit tulee alas ja parikertaa pomppii alle 500 ja sit tasaantuu.. joskus kun laittaa kytkimen pohjaan niin alkaa hummaamaan... en oo kerenny vielä tutkimaan hirveesti vikaa, mutta tarkotus ois mahd ottaa imusarja pois ja tarkastaa kaikki mahdolliset ja mahdottomat imuvuodot.. kun sinne imusarjan alle ei oikein nää mitenkään.. ja nyt on jääny taskunpohjalle muutama lantti niin saa vaihettuu ilmanputsarin, pa suodattimen tulpat hmm mitäs muuta sitä vielä vaihtas... kun auto saksasta tullu n kk sitten niin tiiä millon vaihettu/misä kunnossa
vaikuttaako se että moottorin maadoituskaapeli on hapettunu lähes poikki? kun itellä se on ihan sininen ja melkein katki yhestä kohti..Last edited by easy_ac; 22-11-2005, 20:52.
Comment
-
-
hmm
Maadoitushan nyt vaikuttaa useimmiten, muta meidän vikaamme en sillä uskoisi olevan merkitystä. Koska toimii muuten kaikki normaalisti jne jne jne...
Tänään vaihdoimme täysin parempi kuntoista puolaa uudemmasta koneesta, Samalla vaihdoin tyhjäkäyntimoottorin kokeilumielessä ja tyhjensin vikamuistin ja ja:
Ei mitään eroa. Käynti jopa huonompi. Whut Öö Fuck.
Noh omat kamat sisää ja loput kaverille takas. Vihtu. Seuraavaksi huomenna vaihdan ilmamäärä anturin ja katsotaan mitä sanoo. Kaikki liitokset, liittimet, kaasuläppä, ilmamääräanturinhaitari letku jne jne käytiin läpi putsattiin ja tarkastettiin. Imusarjaan suihkuttelin pullollisen ainetta vuotoja etsiessä ja ei.
Kuulostaa edelleen kun ei saisi kunnon kipinäää.
Imusarjasta tuleva suhina on kyllä omituinen. Ajattelin sen kuluvan t.Moottorista mutta eipä kuulunut.
Mikä se on siinä tyhjäkäyntimoottorin vieressä oleva samankokoinen mötikkä..?? Joku alipainesäädin????
Noh katsotaan mitä huomenna sanoo, yritetään saada uus lambdakin kiinne.
Tutkitaan.
Boxia kun ei haluisi uusia
Comment
-
Comment