Announcement

Collapse
No announcement yet.

hummaa käynnistäessä/muutenkin m50. (TOIMII!!!!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • easy_ac
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 452
    • Tampere

    #16
    eilen muuten käytin auton leimalla kilvet läpsähti näppiin helposti.. päästöarvotkin oli ihan hyvät vaikka taajamalla ajelin 5km ennnen katsastusta ... takaa tosin löyty se kolinan aiheuttaja .. pusla joka on kaikista vittumaisin vaihtaa

    e: miten puolien toiminnan pystyy toteamaan? yleismittarilla mittailee jännnitettä ?, jos viisaampi tietää niin neuvokoon... samalla kun tulpat vaihdan niin vois nekin tarkastaa.

    Comment

    • markok
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 3019
      • Kuopio

      #17
      Originally posted by easy_ac
      eilen muuten käytin auton leimalla kilvet läpsähti näppiin helposti.. päästöarvotkin oli ihan hyvät vaikka taajamalla ajelin 5km ennnen katsastusta ... takaa tosin löyty se kolinan aiheuttaja .. pusla joka on kaikista vittumaisin vaihtaa

      e: miten puolien toiminnan pystyy toteamaan? yleismittarilla mittailee jännnitettä ?, jos viisaampi tietää niin neuvokoon... samalla kun tulpat vaihdan niin vois nekin tarkastaa.
      Tässä olisi autodatan antama ohje sytytyksen tarkastukseen. Kotikonstein ei taida kovin tarkkaa analyysiä saada tehtyä.

      BMW 530iA Touring -05

      Comment

      • micza69
        Bimmer Rookie
        • Apr 2005
        • 86
        • Juupajoki

        #18
        mulla teki ihan samaa ainoo et kierrokset heitteli lämpösenäkin välillä... eikä vaan sillon kun käynnisti... vika oli se et oli joku alipaine letku poikki siit moottorin edestä joka menee sinne ruiskulle tai jtn...
        e34 525 tdsA kartanomalli
        ex: e36 320ia coupe

        Comment

        • Pti
          BTCF Member
          • Apr 2005
          • 211

          #19
          Nyt on Lamboooda vaihettu ja kulutus mittari ei heilu enää yhtähän sekä kulutus sen mukaan tippu n 2l/100 Näin nopealla seurannalla. Mutta edelleen ihmetyttää röpellys. Seuraava on ilmamassa anturin kokeilu ja samalla kiristän imusarjan pultit. Napsuna koneen takaa välillä edelleenki myös hämää. Kulkee kyllä ihan normaalisti, perstuntumalla. Ei nykimisiä jne. Mut Mut jatku...Toivottavasti tästä on hyötyä muillekkin. Kohta kaiki käyty läpi viimeinen mahdolisuus on boxi. Kun availin ei kyllä haissut mikän komponentti eikä ollut muutenkaan viallisen näköinen. Ei vesivauriioita/kosteus joita on kuulemma näissä ollut... jep jep.


          Ehdotuksia vain.

          Comment

          • easy_ac
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 452
            • Tampere

            #20
            .ghjj
            Last edited by easy_ac; 24-04-2006, 07:15.

            Comment

            • Pti
              BTCF Member
              • Apr 2005
              • 211

              #21
              gostartti ihan hyvää tai ihan crc. Vittumainen paikka ettiä vuotoja, imusarjan alue meinaan, aika pahassa paikassa tiivisteet..

              K.Moottorin puhdistukseen esim ensin rasvanpoistoa ja sit crc. muista et menee suunta oikein Asennuksessa, puhistus mielellää myös jos haluat kakat ulos saada

              Comment

              • easy_ac
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 452
                • Tampere

                #22
                joo niinhän se alue vähä taitaa olla.. pitäs repii koko imusatsi irti ja sitten tutkailla alta ne letkut läpi

                Comment

                • easy_ac
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 452
                  • Tampere

                  #23
                  nyt alkaa jo hermot mennä tuon hummailun kanssa... :( ei oo kiva lähtee liikkeelle kun seki tuntuu vähä takkuiselta ku lähtee niin ei nosta kiekkoja niin kivasti ... tuskin tulppien vaihto miotää vaikutti kun ennen vaihtookin humppas, mut vaan sillon tällön... ois rahaa ni lambdan ostasin

                  Comment

                  • Pti
                    BTCF Member
                    • Apr 2005
                    • 211

                    #24
                    Bensaletkuaki

                    Nonni Nyt löyty bensavuotokin imusarjanalla kulkevasta bensalinjasta, ernsimmäinen kumiletku sieltä vuosi. Hain uuden, parani siinä mieles että ei bensa tuoksaha ennähään eikä paukuttele. Tsäkällä huomasin vaikka olin vuotoja ennenki etsinyt niin en ollut huomannut enkä bentsiiniä haistanut? hmm. noh nyt se ainakin kunnossa myös. Kohta ilmamassaanturia kokeilemaan

                    Shiat

                    Comment

                    • Pti
                      BTCF Member
                      • Apr 2005
                      • 211

                      #25
                      I.Mittari

                      Ilmamassa-anturi = Ehjä.

                      Mistä johtui että rajoittimella käytyä, tippui käynti tyyliin 4-5 teen pannun tyhjäkäynnillä? (Ennen bensaletkun menoa. Nyt vielä ei testattu...)

                      Käynpä nyt kaikki läpi kerralla sitte voi hyvin mielin alkaa Remmiä katselemahan, Kun kaik muu on bueno, Toivottavasti

                      Comment

                      • Pti
                        BTCF Member
                        • Apr 2005
                        • 211

                        #26
                        No nyt löyty vika lahden Mega-Autossa tänään ollessa. Eli 1 kpl pakoventtileitä jää "kantamaan" jonka seurauksena päästää paineen imun kautta imusarjaan oikeen huolella. Ja siitähän seuraa palamattomia ja meteliä, eli kansityö.

                        Otin hinnoista jne jo selvää ja kaikki uusimalla n. 1000€. Onpahan sit ainakin kunnossa... Samalla siivutetaan kannesta 0,5mm Pois, sekä jostain kireemmät nokat tai sit nuita viilataan ja höylätään.

                        Eli näin Perk.

                        Comment

                        • easy_ac
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 452
                          • Tampere

                          #27
                          vain vaivaset 1000€ , onko muuten mitään tapaa selvittää että mikä venttiili siellä kantaa.. vois vaikka uusia sen yhden ja ainoan

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 9999
                            • KVLA

                            #28
                            Originally posted by easy_ac
                            vain vaivaset 1000€ , onko muuten mitään tapaa selvittää että mikä venttiili siellä kantaa.. vois vaikka uusia sen yhden ja ainoan
                            Ainakin vuotopaine mittauksella tuo kyllä selviää kannen ollessa paikoillaan 12-valvessa.(24-valvessa ainakin vuotoa aiheuttavan venttiiliparin sylinteri selviää).Mutta kun kansi joudutaan kuitenkin irroittamaan remppaamista varten,niin järkevintä se on silloin kunnostaa kerralla ehjäksi.Koneistamalla tai uusimalla kaikki venttiilit.Ym kansityö koneistuksinneen.
                            Last edited by Heguli 31; 02-12-2005, 01:11.

                            Comment

                            • Pti
                              BTCF Member
                              • Apr 2005
                              • 211

                              #29
                              Originally posted by Heguli 31
                              Ainakin vuotopaine mittauksella tuo kyllä selviää kannen ollessa paikoillaan 12-valvessa.(24-valvessa ainakin vuotoa aiheuttavan venttiiliparin sylinteri selviää).Mutta kun kansi joudutaan kuitenkin irroittamaan remppaamista varten,niin järkevintä se on silloin kunnostaa kerralla ehjäksi.Koneistamalla tai uusimalla kaikki venttiilit.Ym kansityö koneistuksinneen.
                              Juu täydellinewn kansityö koneistuksineen tehdään, sijainnin nyt kuulee korvallakin mistä kohtaa nakuttaa eniten eli 5 sylinterin kohalta siellä se nostin paskoilee perk ):Jakopää uusiksi luultavimmin samalla noiin onpahan auto noilta osin uutta sit.

                              Comment

                              • Pti
                                BTCF Member
                                • Apr 2005
                                • 211

                                #30
                                murrr..

                                Nyt On kansi työstetty.

                                Venttiilit hiottu. (6yht vaihettu 4 pako, 2 imu), 4 uutta nostajaa. Kantta tiputettu, ohjurit "holkitettu".

                                Käyty läpi:

                                - Puolat, tulpat n.10000 kertaan, ilma-massa mittari, Lambda, vuodot, öljyt + Suodattimet, putki (Pakosarjat jne).


                                Ja edelleen pitää sellasen härskin rahauksen ja auto tärisee tyhjäkäynniltään sen mukaisesti. (v.Flekti heiluu epätasapainoisen näköisesti ja jotenkin tuntuisi kuin ääni lähtisi sieltäpäin) Mutta mikä voi aiheuttaa sen että ryypyn kanssa käy kuin unelma sen hetken. Sitten alkaa taas "Röåöttämään" ja epätasaiseen tyhjäkäyntiin jonka kuulee korvalla sekä näkee seosmittarista. Kierrosluku mittari ei heittele!

                                Mikä helvetti. voisiko joku anturi/tunnistin aiheuttaa tälläisen.

                                Nyt kulkee kyllä kivasti, ei puuudu. Ääni muuttui kansityön jälkeen terveeksi, kierrosherkempi, sekä naputukset jne hävisivät. Mutta tyhjäkäynti on ku tunkis perk. Liikaa lötköä palotiloihin ja se ihme rahasu koko kone heilahtaa sisätiloja myöten.

                                n.1500€ meni kansityöjuttuihin jne. Ja luulin saavani ongelman kuriin. Oisiko asennuksessa jäänyt jotain huonosti jne? (Firmassa teetetty)


                                Apuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎