Minulla kävi mielessä jos vika voisi johtua koneen lämpötilantunnistimesta, Itse en tiedä mistä ko. koneessa se löytyy, itselläni se on kannessa kiinni imusarjan ala puolella
Announcement
Collapse
No announcement yet.
hummaa käynnistäessä/muutenkin m50. (TOIMII!!!!)
Collapse
X
-
Semmoisen asian olen myös huomannut tässä humpausongelman kanssa painiskellessa, että vikamuistin nollauksen jälkeen kierrokset laskevat hitaammin tyhjäkäyntilukemiin kuin silloin kun on mennyt kauan edellisestä nollauksesta eli kun kone taas humpailee. Laskee hitaasti ja pysäyttää sen ensiksi tuonne tonnin kieppeille, josta sitten hitaasti laskee 600-700 kierrokseen.
Ja nyt talvella tuo humpailu muuttunut erilaiseksi kuin kesällä. Nyt humpaa ainoastaan kun kone on lämpenemisvaiheessa. Eli ei täysin kylmänä eikä käyntilämpötilassa. Siis vain kun on mittari ääripäiden välillä.
Comment
-
-
Originally posted by HemiAjoitus...mikä ajoitus?BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Juuri näin humpaili täälläkin aikansa, kunnes lopulta kärähti moottorinohjainboxi.. Koko alumiininen loota meni niin kuumaksi ettei sormilla kestäny koskea.. Jokin osa sieltä kärys, ja pudotti yhden sylinterin kipinän pelistä.. Vaihtoboxilla ei ole humpaillu ollenkaan.. näin täällä =/
Originally posted by dwsSemmoisen asian olen myös huomannut tässä humpausongelman kanssa painiskellessa, että vikamuistin nollauksen jälkeen kierrokset laskevat hitaammin tyhjäkäyntilukemiin kuin silloin kun on mennyt kauan edellisestä nollauksesta eli kun kone taas humpailee. Laskee hitaasti ja pysäyttää sen ensiksi tuonne tonnin kieppeille, josta sitten hitaasti laskee 600-700 kierrokseen.
Ja nyt talvella tuo humpailu muuttunut erilaiseksi kuin kesällä. Nyt humpaa ainoastaan kun kone on lämpenemisvaiheessa. Eli ei täysin kylmänä eikä käyntilämpötilassa. Siis vain kun on mittari ääripäiden välillä.325xi e90
Ex. 320d e46
Ex. 325i e36
Comment
-
Comment