Mulla on kytkimen työsylinteri paskana tälläsessa 325 e36 ja oottelen uutta sylinteriä et pääsis asentamaa..niin pitää tuo kytkin ilmata ku uudet nesteet lyö sisään ku sieltä on valunu kaikki pihalle ja miten se ilmaaminen tapahtuu??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kytkimenilmaus???
Collapse
X
-
* Uudet hilut paikoilleen ja kiristät kaikki letkut ja liitokset.
* Kytkinpoljin yläasentoon.
* Uudet nesteet sisään.
* Avaat ilmauspropun vaihdelaatikon kupeelta, ei tarvitse eikä kannata poistaa kokonaan
* Odotat kunnes alkaa tippasemaan nestettä ilmauspropusta, laita sen alle astia ja anna tippasta jonkin aikaa. Kun astiassa on nestettä jonkin verran, aloita ilmaus
* Jos tippaseminen ei ala, puhalla hieman painetta kytkinestesäiliöön kunnes se alkaa tippasemaan
Ilmaus normaalin proseduurin mukaan, kuten jarrut. Proppu kiinni, pummpaus ja paine, proppu auki, proppu kiinni. Pummpaus ja paine, proppu auki ja proppu kiinni. Toista kunnes ilmaa ei enään tule.
t: Timo
-
-
Toinen toimiva ja mielestäni helpompi tapa:
- kun olet kiinnitellyt letkun kiinni uuteen työsylinteriin ja täytellyt nestesäiliön täyteen, niin painat sen työsylinterin varren sisään ja vapautat sen sitten hitaasti. Näin tehdessä ilma menee letkua pitkin säiliöön ja neste valuu tilalle. Voihan tuon sitten varulta toistaa vaikka pariin kertaan mutta yleensä yksikin kerta on riittänyt :juoE91 LCI 320d XDrive
A4 B5 1.8t
Ducati 996/1098
CBR1000RR
Comment
-
-
Jees, ihan totta, toimii se noinkin. Ohjeita suoltaessani muistelin tilannetta kun olin yltäpäältä "paskassa", tosi likaiset haalarit niskassa enkä halunnut sotkea hyttiä. Silloin helpointa oli paineilmakikka, kun sitä oli sopivasti siinä saatavilla.
Jos kaikki on kunnossa (putket, pääsylinteri, työsylinteri, säiliä, tiivisteet), ei ilmaus kummoinen operaatio ole. Yleensä se tokenee muutamalla "pumppaus, paine, ruuvi auki, ruuvi kiinni, pumppaus, paine, ruuvi auki, ruuvi kiinni" operaatioolla.
t: Timo
Comment
-
Comment