Mulla on e36 318 :ssa semmonen ongelma, että auto alkaa nykimään kun yrittää luistattaa kytkintä. Kylmänä pelaa hyvin, mutta kun lämpenee kunnolla niin alkaa nykiä. Kaupungissa ajaminen käy hankalaks :( . Mikähän sielä on paskana?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kytkimessä jotain häikkää
Collapse
X
-
Re: kytkimessä jotain häikkää
Originally posted by mikkobmwMulla on e36 318 :ssa semmonen ongelma, että auto alkaa nykimään kun yrittää luistattaa kytkintä. Kylmänä pelaa hyvin, mutta kun lämpenee kunnolla niin alkaa nykiä. Kaupungissa ajaminen käy hankalaks :( . Mikähän sielä on paskana?
Ja tässä lisää...
BMW varaosat, tuning & styling!
E92 335i -06
ex E46 330Ci -02
ex E46 328i Coupe -99
ex E36 325i Coupe -92
Comment
-
-
Originally posted by tihuovinKaksoismassavauhtipyörän ominaisuuksia silloin kun sökö? Jotenkin kuulostaa hassulta että asetelma toimisi tuollalailla kylmä versus kuuma. Toki niinkin voi olla. Ainakin se olisi halvempi korjata kuin uusia kaksoismassavauhtipyörä.
t. Timo
Muistelen jonkun sanoneen, että kyseessä voisi olla myös nestevuoto kytkimen läheisyydessä :arrow: tiputtelee kytkimelle nesteitä, jolloin ravistaa epätasaisen pidon takia :?: Ehkä epätoivoinen, viimeinen oljenkorsi mutta mikä tahansa on hyvä verrattuna tuohon vauhtipyöräongelmaan...
EDIT: Voiko tiensä päähän tullut perä aiheuttaa tuollaista? Tai perän huono kiinnitys tms...?E39 520iA -02
Comment
-
-
Öötuota vähän tämmöistä teinihommaa isolle miehelle mutta ainakin mulla alkoi ravistamaan kun pidin toisella jalalla linttaa varovasti jarrulla paikallaan sama kenkä myös kaasulla ja vasemmalla jalalla päästinkin sitten kytkintä ylös. Tällä keinolla pystyy aloittamaan burniksen paikaltaan ilman ihmeempiä rytkäytyksiä koneen muristessa miehekkäästi tehoalueella. Kun saa kunnon savut renkaista (kytkimestä ) ilmoille ja pallot kuumaksi niin sitten voikin hivuttaa toista jalkaa pois jarrulta pelkälle kaasulle ja jatkaa kahdeksikolla, ympyrällä tai miten kukakin tykkää. Miinuksena tässä onkin sitten tuo kytkinpintojen hetkellinen lasittuminen joka ilmenee seuraavan parinkymmenen liikkeellelähdön aikana pienenä nypytyksenä kytkintä nostettaessa. Ainakin tähänasti tuo vaiva on pikkuhiljaa hävinnyt.
Comment
-
-
Totuuden jyvä tuossa edellisessä on. Voi sen aiheuttaa viallinen kytkinlevykin. Lasittunut tahi muuten "epäkurantti", joka lämmöstä ei tykkää vaan toimii silloin vieläkin huonommin.
Mutta vaatinee ongelman tarkasteluun sen, että vaihteisto irroitetaan. Tarkistetaan osat, kytkin että vauhtipyörä. Laatikko alakautta pois, ja synnyille syville. (Tiedän erään heebon, joka kytkinremonttia varten poisti takavetoautosta MOOTTORIN, jotta pääsi kytkimeen käsiksi. Toim.huom. EI ole urbaani legenda. Eli tapoja on monia).
t: Timo
Comment
-
-
koitas luistattaa hieman sitä kytkintä... esim. 3. vaihde sisään, kävelyvauhti ja kunnon kierroksilla pari vedätystä.... ei kannata kuitenkaan polttaa sitä kytkintä!!! toi vaikuttaa siltä että kytkin ottaa kiinni epätasaisesti..... tekeekö samaa jos lähtee liikkeelle reiluilla kierroksilla???
Comment
-
-
Originally posted by peppokoitas luistattaa hieman sitä kytkintä... esim. 3. vaihde sisään, kävelyvauhti ja kunnon kierroksilla pari vedätystä.... ei kannata kuitenkaan polttaa sitä kytkintä!!! toi vaikuttaa siltä että kytkin ottaa kiinni epätasaisesti..... tekeekö samaa jos lähtee liikkeelle reiluilla kierroksilla???
Mitä tuo luistattamiskoe kertoo? Voin mä mennä tonne luistattelemaan, mutta jos en tiedä millaisia tuloksia sillä haetaan, niin...E39 520iA -02
Comment
-
-
Originally posted by tihuovinMut. (Tiedän erään heebon, joka kytkinremonttia varten poisti takavetoautosta MOOTTORIN, jotta pääsi kytkimeen käsiksi. Toim.huom. EI ole urbaani legenda. Eli tapoja on monia).
t: Timo
Comment
-
-
Originally posted by MPVOriginally posted by tihuovinMut. (Tiedän erään heebon, joka kytkinremonttia varten poisti takavetoautosta MOOTTORIN, jotta pääsi kytkimeen käsiksi. Toim.huom. EI ole urbaani legenda. Eli tapoja on monia).
t: TimoBMW Rennsport Racing Motorsport ClubBMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
Ach so, je mehr, desto besser!sigpic
Comment
-
-
Toki monissa etuvetoisissa koneen irroittaminen on MUST, ilman sitä et vaihda kytkintä. Ja jos muutakin aikoo tehdä, pääsee monesti helpommalla ja ennenkaikkea vähimmällä vaivalla irroittamalla koko koneen.
Mutta takavetoisessa se ei yleensä ole ongelma. Kytkimen keskittäminen ei ole ainakaan minulle ollut koskaan ongelma. Vaikka auton alla selällään maaten se on onnistunut tarpeeksi lähelle, eikä laatikon asentaminen ole tuottanut tuskaa. Sen keskittämisen merkitys ei ole niin älyttömän suuri, noin on yleensä riittänyt (muutaman millin heitot suuntaan tai toiseen eivät ole haitanneet). Suurempi merkitys on silmälaakerilla ja että se on kunnolla poterossaan, ei vinossa tai puolittain siellä "sinnepäin".
t: Timo
Comment
-
Comment