Announcement

Collapse
No announcement yet.

kytkimessä jotain häikkää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkobmw
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 77
    • -

    kytkimessä jotain häikkää

    Mulla on e36 318 :ssa semmonen ongelma, että auto alkaa nykimään kun yrittää luistattaa kytkintä. Kylmänä pelaa hyvin, mutta kun lämpenee kunnolla niin alkaa nykiä. Kaupungissa ajaminen käy hankalaks :( . Mikähän sielä on paskana?
  • duunari
    Newbiemmer
    • May 2004
    • 2
    • ESPOO

    #2
    kykävika

    toden näköisesti asetelma! :?
    anaLthunder

    Comment

    • Tozi
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2056
      • Epsoo

      #3
      Re: kytkimessä jotain häikkää

      Originally posted by mikkobmw
      Mulla on e36 318 :ssa semmonen ongelma, että auto alkaa nykimään kun yrittää luistattaa kytkintä. Kylmänä pelaa hyvin, mutta kun lämpenee kunnolla niin alkaa nykiä. Kaupungissa ajaminen käy hankalaks :( . Mikähän sielä on paskana?
      Kuten duunari asian ilmaisi -> asetelma.

      Ja tässä lisää...

      BMW varaosat, tuning & styling!

      E92 335i -06
      ex E46 330Ci -02
      ex E46 328i Coupe -99
      ex E36 325i Coupe -92

      Comment

      • Sickness
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 1923
        • Helsinki

        #4
        ´Mulla on E34:ssä sama vika. Toimii muuten hienosti, mutta kunnolla lämpimänä (vartin ruuhka-ajon jälkeen) alkaa ravistaa niin p*rkeleesti. Harvinaisen v*ttumainen ominaisuus...
        E39 520iA -02

        Comment

        • tihuovin
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1422
          • Oulu

          #5
          Kaksoismassavauhtipyörän ominaisuuksia silloin kun sökö? Jotenkin kuulostaa hassulta että asetelma toimisi tuollalailla kylmä versus kuuma. Toki niinkin voi olla. Ainakin se olisi halvempi korjata kuin uusia kaksoismassavauhtipyörä.

          t. Timo

          Comment

          • Sickness
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 1923
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by tihuovin
            Kaksoismassavauhtipyörän ominaisuuksia silloin kun sökö? Jotenkin kuulostaa hassulta että asetelma toimisi tuollalailla kylmä versus kuuma. Toki niinkin voi olla. Ainakin se olisi halvempi korjata kuin uusia kaksoismassavauhtipyörä.

            t. Timo
            Älä hyvä mies manaile siellä. KL-Varaosat ilmoittaa kaksoimassavauhtipyörän hinnaksi muutamaa yksikköä vaille 500 euroa :shock:

            Muistelen jonkun sanoneen, että kyseessä voisi olla myös nestevuoto kytkimen läheisyydessä :arrow: tiputtelee kytkimelle nesteitä, jolloin ravistaa epätasaisen pidon takia :?: Ehkä epätoivoinen, viimeinen oljenkorsi mutta mikä tahansa on hyvä verrattuna tuohon vauhtipyöräongelmaan...

            EDIT: Voiko tiensä päähän tullut perä aiheuttaa tuollaista? Tai perän huono kiinnitys tms...?
            E39 520iA -02

            Comment

            • sqxo
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2004
              • 902
              • no man's land

              #7
              Joo, olen kuullu samaa että kytkin voi alkaa nykiä ja tökkiä jos sinne pääsee levyille öljyä/tms, esim. siis jos vaihdelaatikon stefa kusee tippoja sinne.. Muihin en osaa kommentoida.

              Comment

              • Spud
                BTCF Member
                • Mar 2003
                • 810
                • Helsinki

                #8
                Öötuota vähän tämmöistä teinihommaa isolle miehelle mutta ainakin mulla alkoi ravistamaan kun pidin toisella jalalla linttaa varovasti jarrulla paikallaan sama kenkä myös kaasulla ja vasemmalla jalalla päästinkin sitten kytkintä ylös. Tällä keinolla pystyy aloittamaan burniksen paikaltaan ilman ihmeempiä rytkäytyksiä koneen muristessa miehekkäästi tehoalueella. Kun saa kunnon savut renkaista (kytkimestä ) ilmoille ja pallot kuumaksi niin sitten voikin hivuttaa toista jalkaa pois jarrulta pelkälle kaasulle ja jatkaa kahdeksikolla, ympyrällä tai miten kukakin tykkää. Miinuksena tässä onkin sitten tuo kytkinpintojen hetkellinen lasittuminen joka ilmenee seuraavan parinkymmenen liikkeellelähdön aikana pienenä nypytyksenä kytkintä nostettaessa. Ainakin tähänasti tuo vaiva on pikkuhiljaa hävinnyt.
                Bad whiskey is better than wine
                ---------------------

                Comment

                • tihuovin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1422
                  • Oulu

                  #9
                  Totuuden jyvä tuossa edellisessä on. Voi sen aiheuttaa viallinen kytkinlevykin. Lasittunut tahi muuten "epäkurantti", joka lämmöstä ei tykkää vaan toimii silloin vieläkin huonommin.

                  Mutta vaatinee ongelman tarkasteluun sen, että vaihteisto irroitetaan. Tarkistetaan osat, kytkin että vauhtipyörä. Laatikko alakautta pois, ja synnyille syville. (Tiedän erään heebon, joka kytkinremonttia varten poisti takavetoautosta MOOTTORIN, jotta pääsi kytkimeen käsiksi. Toim.huom. EI ole urbaani legenda. Eli tapoja on monia).

                  t: Timo

                  Comment

                  • mikkobmw
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2003
                    • 77
                    • -

                    #10
                    Voiko tiensä päähän tullut perä aiheuttaa tuollaista? Tai perän huono kiinnitys tms...?
                    Aloin kans mietimään oisko vika perässä kun se alkaa ravistamaan eniten silloin kun on eturenkaat linkussa. Ainakin sen perän kiinnityksen vois näin kotikonstein tutkia...

                    Comment

                    • peppo
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2003
                      • 37
                      • Valkeakoski

                      #11
                      koitas luistattaa hieman sitä kytkintä... esim. 3. vaihde sisään, kävelyvauhti ja kunnon kierroksilla pari vedätystä.... ei kannata kuitenkaan polttaa sitä kytkintä!!! toi vaikuttaa siltä että kytkin ottaa kiinni epätasaisesti..... tekeekö samaa jos lähtee liikkeelle reiluilla kierroksilla???

                      Comment

                      • Sickness
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 1923
                        • Helsinki

                        #12
                        Originally posted by peppo
                        koitas luistattaa hieman sitä kytkintä... esim. 3. vaihde sisään, kävelyvauhti ja kunnon kierroksilla pari vedätystä.... ei kannata kuitenkaan polttaa sitä kytkintä!!! toi vaikuttaa siltä että kytkin ottaa kiinni epätasaisesti..... tekeekö samaa jos lähtee liikkeelle reiluilla kierroksilla???
                        Mä muistelen, että joskus sen 1 tai 2 kertaa kun olen tuolla kärryllä lähtenyt liikkeelle nostamalla kierrokset johonkin 5trpm paikkeille ennen liikkeellelähtöä, niin on ravistanut niin kuin takapää pomppisi renkaiden sutiessa (joo tiedetään, tiedetään, 520 ei todellakaan sudi kuin peilijäällä). Johtuuko tuo sitten siitä kytkimen epätasaisuudesta? Mitäs toimenpiteitä se aiheuttaa? Onko sulla mikkobmw samanlaiset oireet?

                        Mitä tuo luistattamiskoe kertoo? Voin mä mennä tonne luistattelemaan, mutta jos en tiedä millaisia tuloksia sillä haetaan, niin...
                        E39 520iA -02

                        Comment

                        • MPV
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1193
                          • Muhos

                          #13
                          Originally posted by tihuovin
                          Mut. (Tiedän erään heebon, joka kytkinremonttia varten poisti takavetoautosta MOOTTORIN, jotta pääsi kytkimeen käsiksi. Toim.huom. EI ole urbaani legenda. Eli tapoja on monia).

                          t: Timo
                          Hmm.. Ei mielestäni kuulosta ollenkaan oudolta, ja aionpa itsekin toteuttaa kytkinremontin samalla tavalla. Toki tätyy huomata että listalla on muutakin hommaa kuin pelkkä levyn ja asetelman vaihto.

                          Comment

                          • t-race
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2003
                            • 722
                            • North from Nurmijärvi

                            #14
                            Originally posted by MPV
                            Originally posted by tihuovin
                            Mut. (Tiedän erään heebon, joka kytkinremonttia varten poisti takavetoautosta MOOTTORIN, jotta pääsi kytkimeen käsiksi. Toim.huom. EI ole urbaani legenda. Eli tapoja on monia).

                            t: Timo
                            Hmm.. Ei mielestäni kuulosta ollenkaan oudolta, ja aionpa itsekin toteuttaa kytkinremontin samalla tavalla. Toki tätyy huomata että listalla on muutakin hommaa kuin pelkkä levyn ja asetelman vaihto.
                            Olenpas itse vastaavalla tavalla tehnyt kytkimen vaihdon useastikin. Kytkin on helpompi keskittää irtonaiseen koneeseen (versus makaaminen auton alla selällään). Toki jos nosturin tai montun päälle auton saa, niin asia on toinen. Mutta jos noita vaihtoehtoja ei ole, niin mielestäni on helpompi ottaa se kone pois. Toki autoissa on eroja. Nopeimman kytkimen vaihdon (levy, asetelma, laakeri) etuvetoiseen olen tehnyt alle puolessa tunnissa (enpäs kerro mihin, arvatkaa...)
                            BMW Rennsport Racing Motorsport Club
                            BMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
                            Ach so, je mehr, desto besser!
                            sigpic

                            Comment

                            • tihuovin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1422
                              • Oulu

                              #15
                              Toki monissa etuvetoisissa koneen irroittaminen on MUST, ilman sitä et vaihda kytkintä. Ja jos muutakin aikoo tehdä, pääsee monesti helpommalla ja ennenkaikkea vähimmällä vaivalla irroittamalla koko koneen.

                              Mutta takavetoisessa se ei yleensä ole ongelma. Kytkimen keskittäminen ei ole ainakaan minulle ollut koskaan ongelma. Vaikka auton alla selällään maaten se on onnistunut tarpeeksi lähelle, eikä laatikon asentaminen ole tuottanut tuskaa. Sen keskittämisen merkitys ei ole niin älyttömän suuri, noin on yleensä riittänyt (muutaman millin heitot suuntaan tai toiseen eivät ole haitanneet). Suurempi merkitys on silmälaakerilla ja että se on kunnolla poterossaan, ei vinossa tai puolittain siellä "sinnepäin".

                              t: Timo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎