Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3028

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wagner
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 91

    M3028

    Kenelläkään kokemusta porauttaa kyseistä M3028 lohkoa mahdollisimman isoksi. Nyt on turha kertoa että m3035 saa halvalla. Kiinnostaisi vain saako porauttamalla esim. 3.8 litraiseksi? Ja löytyykö mäntiä moiseen kokoon.
    Kunhan saan auton peltisepältä takaisin on aika ruveta tekemään tekniikkaa.
    V8 power
  • Janek
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 631
    • Nakkila

    #2
    Originally posted by wagner
    Kenelläkään kokemusta porauttaa kyseistä M3028 lohkoa mahdollisimman isoksi. Nyt on turha kertoa että m3035 saa halvalla. Kiinnostaisi vain saako porauttamalla esim. 3.8 litraiseksi? Ja löytyykö mäntiä moiseen kokoon.
    Kunhan saan auton peltisepältä takaisin on aika ruveta tekemään tekniikkaa.

    poraamalla 2,8:n 3,8:ksi..!? hah. kait sen voi eri kampuralla ja poraamalla saada 3,2:ksi korkeintaan.
    Audi A4 Avant 2.7BITURBO
    Bmw 740 E38

    Comment

    • wagner
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 91

      #3
      bmw

      Eli 3.5 litraisessa on iskun pituus pidempi kuin 2.8 litraisessa ja sama männän halkaisija? Nyt oikeasti tarvitaan asia tietoa, eikä pöljiä mylväyksiä. Oletko Sanches tutustunut kyseiseen lohkoon aikasemmin? Eli omistan kyseinen lohkon eikä ole tarkoitus hommata uutta, ellei sitten 3,5 litraisesta saa porattua esim. 3,8 litraista. Olen käsittänyt 2.8:in ja 3.5 olevan täysin samassa lohkossa.
      Last edited by wagner; 22-11-2005, 18:55.
      V8 power

      Comment

      • jani1632
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 2243
        • Etelä-pohjanmaa

        #4
        Originally posted by wagner
        Eli 3.5 litraisessa on iskun pituus pidempi kuin 2.8 litraisessa ja sama männän halkaisija? Nyt oikeasti tarvitaan asia tietoa, eikä pöljiä mylväyksiä. Oletko Sanches tutustunut kyseiseen lohkoon aikasemmin? Eli omistan kyseinen lohkon eikä ole tarkoitus hommata uutta, ellei sitten 3,5 litraisesta saa porattua esim. 3,8 litraista. Olen käsittänyt 2.8:in ja 3.5 olevan täysin samassa lohkossa.
        Joskus noita porauksia vertailin 2.8 ja 3.5 välillä....ero oli niin huomattava että päädyin ettei tuota 2.8 lohkoa voi porata 3.5:ksi...vara ei yksinkertaisesti riitä!
        Tallin täytteet:
        E70 3.0d -09
        E34 540ia -94
        E39 520d -00
        E39 528i M-sport -00
        E60 520i -04
        E30 -86
        E61 520da -09

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Mikä järki porata 2,8 kun uuden kunnollisen mäntäsarjan hinnalla saa hyväkuntoisen 3,5l koneen kokonaan? 3,5l on kuitenkin ihan eri vehjes lähtökohdiltaankin, iso on aina iso. Eri asia jos 2,8l käyttöön olisi jokin muu syy kuin että sellainen on nurkissa.

          3,8l on jo niin limitillä millä tahansa lohkolla, että kannattaako viimeisiä kuutiosenttejä tavoitella?
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • wagner
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 91

            #6
            bmw

            Eli se 2.8 on erillainen kuin 3.5. Mulle on kaupattu 3.5:sta jossa oli kaiken maailman tingeliä ja tangelia mms. hestec. En nyt muista tarkkaan mitä koneeseen oli ängetty ja mitä oli todellinen teho. Hintaa oli kuitenkin se 2000€. Joten olen nyt tässä vuoden verran miettinyt mitä tekisin tolle autolleni, se kuitenkin on nyt peltipajalla ja kulkupuolta pitäisi parantaa. Moni on kyllä minulle sanonut kaikkien kaavailujen jälkeen, että osta valmiiksi iso ja tehokas kone. Mutta harmittaa niin vietävästi hylätä vanha ja loistavassa kunnossa oleva lohko sekä hilppeet. En kuitenkaan itse pidä vakio kuntoista 3.5:sta kovin tykkinä verrattuna tohon 2.8:iin.
            V8 power

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Miksi porattu 2,8 sitten olisi yhtään parempi? 0,7l tilavuuden kasvatus on paljon, ei sitä tehdä ihan pienillä muutoksilla, puhumattakaan siitä että alkaa kaikki paikat olla liian pieniä noin isolle tilavuudelle, niin mekaanisen kestävyyden kuin hengittämisen suhteenkin.
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • wagner
                Bimmer Rookie
                • Feb 2005
                • 91

                #8
                bmw

                Niin. On vain ollut tuossa puhetta remmin/ahtimen asentamisesta. Se ainakin oli lähtökohta(idea) autoa hankittaessa vm -88 ja ilman katteja. Ehkä se alkuperäinen lohko pitää vain sitten ahtaa. Kuitenkin se mylly otetaan auki ennen kyseistä operatsuunia jolloin se olisi ollut helppo myös porauttaa. Tiedä sitten mikä olisi mukavin ja halvin tapa. Varmaan uudempi tekniikka?
                V8 power

                Comment

                • Janek
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 631
                  • Nakkila

                  #9
                  mikset voisi suurentaakin kampuralla ja poraamalla, muttei sitä 3,8 saa millään. hintaa sille tietty tulee ja siinä kohtaa kannattaa miettiä valmiiksi isompaa konetta, mutta alkup. koneen suurentamisessa on se etu ettei tule prosentteja. kukin tekee miten parhaaksi katsoo. ja sori töykeästä vastauksesta, mutta litran suurennus poraamalla kuulostaa vaan..

                  voisi ajatella että järkevällä poraamisella saa n. 100-200cc, ja pidempi-iskuisella kampuralla n. 200cc
                  Last edited by Janek; 22-11-2005, 20:38.
                  Audi A4 Avant 2.7BITURBO
                  Bmw 740 E38

                  Comment

                  • Freak
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2539
                    • .

                    #10
                    M30B28 on 86mm sylinterillä, kun M30B35 eli se vanha 3453cc on 93,4mm syl. halk. M30B34 on 92mm ja 3430cc.
                    Mitä minä tekisin tuollaiselle M30B28:lle...? Hmmm... Ehkä poraisisin sen 89 milliin jolloin siitä tulee vakio kammella kolmelitrainen ja M30B34 kammella 3.2 litrainen.
                    Käyttämällä esim. niitä kuplan "tako" Mahle mäntiä saadaan sopiva turbokone. Vakio 2.8-kammella(=80mm) ei ainakaan puristusten kanssa ole ongelmia ja niitä saa hieman saadettyä lohkoa plaanaamalla. Samat männät menee myös 86mm kammen kanssa ja tälläkin kokoonpanolla voisi ehkä saada puristukset tarpeeksi alas. Vakio 3.2-männissä on vajaan 2mm patti ja näissä tasainen laki. Mahlen männässä on 39,6mm lakikorkeus, kun se on 3.2-männässä 39,7mm.

                    Märissä unissani olen nähnyt minulla olevan M30B25-moottorin, jossa siis 86mm poraus myös, porattuna näille 89mm Mahle männille, varustettuna 86mm kammella sekä sopivalla turbolla ja asennettuna aina niin ihanan isolamppuisen E21:n keulale.
                    Just my 0,02€
                    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                    Vanha Uuden liiton mies...

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎