Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 virranjakajan väliakselin laakerihelat?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TheLoial
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 1109
    • Helsinki

    M20 virranjakajan väliakselin laakerihelat?

    Onko kukaan ikinä saanut hommattua mistään hihnan pyörittämään väliakseliin, siihen mikä menee virranjakajalle, niitä laakeriheloja...?
    ETK ei tunne kyseisiä osia.
  • masai
    Newbiemmer
    • Mar 2005
    • 14

    #2
    Originally posted by TheLoial
    Onko kukaan ikinä saanut hommattua mistään hihnan pyörittämään väliakseliin, siihen mikä menee virranjakajalle, niitä laakeriheloja...?
    ETK ei tunne kyseisiä osia.
    Tuo kiinnostais minuakin. Eikö kukaan tosiaan tiedä, mistä nuo puslat saisi? Takimmainen varsinkin on vaikea, kun osuu puolille milleille, vai onko tuumakokoa? Tuskinpa kuitenkaan bemari tuumia käyttäisi? Maahantuojallakaan ei ole mitään käsitystä noista!
    Tietääkö muuten kukaan (esim.T3), miksi siellä takimmaisessa puslassa on ulkosivulla ura puolivälistä moottorin takaosaan päin? Mitään öljysuihkua tarvivaa ei siinä linjalla ole. Luulisi tiputtavan öljynpainetta moinen ura, kun siihen on yhteys öljyurasta laakeripinnalta. Eikös öljy poistu yleensä laakereiden "välistä" tihkumalla?
    Nyt "tietäjät" näyttäkääs kyntenne!

    Comment

    • ZoMbiE
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2583
      • Lohja, Virkkala

      #3
      Puhutteko nyt siitä, mikä on uudemmassa mallissa pelkän öljypumpun käyttöakseli? Veli teetti laakerit GT-motorsilla, kun BMW:ltä sanottiin että niitä ei tehdä ,kun niitä ei käytännössä mene...

      Comment

      • masai
        Newbiemmer
        • Mar 2005
        • 14

        #4
        Originally posted by ZoMbiE
        Puhutteko nyt siitä, mikä on uudemmassa mallissa pelkän öljypumpun käyttöakseli? Veli teetti laakerit GT-motorsilla, kun BMW:ltä sanottiin että niitä ei tehdä ,kun niitä ei käytännössä mene...
        Samasta osasta kyse. Tiedätkö yhtään, paljonko tuli hintaa moiselle ja missäpäin ko. firma toimii?
        Mulla on takapuslassa selvä välys ja reilusti urilla. Ilmeisesti ollu joku voiteluhäikkä?

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #5
          Originally posted by ZoMbiE
          Puhutteko nyt siitä, mikä on uudemmassa mallissa pelkän öljypumpun käyttöakseli? Veli teetti laakerit GT-motorsilla, kun BMW:ltä sanottiin että niitä ei tehdä ,kun niitä ei käytännössä mene...
          Eikös öljypumpun käyttöakseli ole eri juttu kuin tuo väliakseli/apuakseli, joka pyörittää jakajaa/ö-pumppua.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • masai
            Newbiemmer
            • Mar 2005
            • 14

            #6
            Originally posted by T3
            Eikös öljypumpun käyttöakseli ole eri juttu kuin tuo väliakseli/apuakseli, joka pyörittää jakajaa/ö-pumppua.
            Tarkasti ottaenhan se on noin, mutta motronikissa se pyörittää vain sitä öljypumpun ratasta.
            Tiedätkö T3 sen uran merkitystä puslan ulkosivulla?

            Comment

            • ZoMbiE
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2583
              • Lohja, Virkkala

              #7
              Originally posted by T3
              Eikös öljypumpun käyttöakseli ole eri juttu kuin tuo väliakseli/apuakseli, joka pyörittää jakajaa/ö-pumppua.
              Tarkoitin nimenomaan sitä akselia, jota jakohihna vetää... Anteeksi epäselvyyteni

              En muista nyt mitä laakerit maksoi, ja kyseinen firma toimii Espoossa, mutta eiköhän muutkin asiansa osaavat koneistamot noita voi tehdä.

              Comment

              • masai
                Newbiemmer
                • Mar 2005
                • 14

                #8
                Kirjoitin tuossa ylempänä: "Mitään öljysuihkua tarvivaa ei siinä linjalla ole."
                Eipä tietenkään ollut, kun akseli oli pöydällä! Korjataanpa nyt se moka. Siitä urasta roiskahtaa öljy niihin rattaiden hampaisiin, kun akselissa oleva reikä osuu kohdalle. Eli aika tärkeä ura se on ja tärkeää myös asentaa se ura OIKEAAN ASENTOON! Ei ne siellä tehtaalla näköjään turhaan niitä "naarmuja" sinne tee.
                GT-motor muuten tekee puslia..hinta noin 40€/kpl...aika suolanen, mutta yksittäin teko tietysti maksaa.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎