Announcement

Collapse
No announcement yet.

520i:hin tehoja lisää ja paljon;-)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CooL84
    Newbiemmer
    • Jun 2004
    • 13
    • Raahe

    520i:hin tehoja lisää ja paljon;-)

    Jep! eli moro vaan kaikille, olen upouusi jäsen näillä saiteilla! Nyt on aika rueta ostamaan itselle, suht halpa auto ja tiedossakin on jo pari, mut ensin haluaisin vähän kysäistä 520i virityksistä et tietää kandeeko sellasta laitaa :lol: Eli mites tollasta -88 vm. 520i pystyy rimmaileen?Onkos tollaseen caaraan miten tarjolla esim. Turboa, Teholastua,... Valmiina olisi jo tupla martelius? Entäpä kuutiokoonlisääminen? Alustapuolikin olisi tietysti kiva saada jäykäksi eli olisiko siihen tarkoitukseen hyvät "Billsteinit"? Entäpä Lukkoperän laitto?
    Tarkoitus olisi rimmailla autoa sit kun löytyy enemmän manesta elikkäs rahaa et saa niitä "Hevosia" tungettua sinne BMW:n konepellin alle oikein urakalla! Siksipä haluaisinkin saada hieman tietoo et paljokos "tehoja" saa milläkin virityksillä/rahamäärällä? Ja viel yks tärkee pointti, ku tunnen itseni aika räpyläKÄDEKSI isolla "K"oolla näiden auton laiton suhteen ni en itse viitsisi rueta rimmaileen, niin missäpäin Suomea sijaitsee tämmöinen BMW:n virityspaja?
    Ps. Jos jollain löytyy tietoa ja omistaa Suuren auttavan käden ni pistäkääs nopeaa hieman infoa ni saadaan minunki päähän taottua järkeä
    Kaikki mikä ei tapa vahvistaa!!!
  • Jaghaath
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 1273
    • Helsinki

    #2
    Rimmaile ihan suosiolla samantien joku moottorilla oleva, turha alkaa rahojaan työntämään tuohon 520:een.

    Comment

    • Jeppekoira
      Newbiemmer
      • May 2004
      • 4

      #3
      mikset et osta m5:sta heti.

      Comment

      • f1zz
        GTi:stä tuttu
        • Sep 2003
        • 1469
        • Veikkola

        #4
        Joo toi on kyllä tyhmintä mitä voi tehdä että ostaa laiska auto ja sitte itkee täällä ja essolla et miten sais tehoo lisää!?!?

        Osta valmiiksi tehokas auto niin kulutuskin pysyy sopivissa rajoissa.

        Comment

        • 518i 86
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 126

          #5
          Eihän siitä nyt niin kauaa aikaa ole kun täällä esiteltiin juuri 520i mistä oli otettu runsas 250 heppaa.

          Comment

          • f1zz
            GTi:stä tuttu
            • Sep 2003
            • 1469
            • Veikkola

            #6
            Originally posted by 518i 86
            Eihän siitä nyt niin kauaa aikaa ole kun täällä esiteltiin juuri 520i mistä oli otettu runsas 250 heppaa.
            joo 260 - vähän ylimääräisiä.

            Juurihan harzardikin sai koneen valmiiksi ja se oli 3.5 ja öö 260hv?

            Comment

            • CooL84
              Newbiemmer
              • Jun 2004
              • 13
              • Raahe

              #7
              No Money No Funny!!! Elikkäs ku noita 520ppejä saa suht halvalla ja ku auto pitäis saada nyt jo käyttöön, mut ei ole varaa ostaa mitään M5:sta! Ja sitku irtoo muutama tonttu ylinmäärästä ni ois kiva vähän rimmauttaa!
              Kaikki mikä ei tapa vahvistaa!!!

              Comment

              • mailman
                BTCF Member
                • Jul 2003
                • 8003
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by CooL84
                No Money No Funny!!! Elikkäs ku noita 520ppejä saa suht halvalla ja ku auto pitäis saada nyt jo käyttöön, mut ei ole varaa ostaa mitään M5:sta! Ja sitku irtoo muutama tonttu ylinmäärästä ni ois kiva vähän rimmauttaa!
                Osta nyt 520, sit kun on lisää rahaa niin myyt pois ja ostat vaikka 535 etkä joudu maksaan paljoakaan lisää...
                M5 maksaakin sitten jo enempi, saatika sitten ylläpito
                G01 ///M40i '19
                F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                E39 ///M5 '00

                Comment

                • loz
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2003
                  • 878
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by f1zz
                  Originally posted by 518i 86
                  Eihän siitä nyt niin kauaa aikaa ole kun täällä esiteltiin juuri 520i mistä oli otettu runsas 250 heppaa.
                  joo 260 - vähän ylimääräisiä.
                  niin kävikö tää kaveri ikinä siellä haverisen penkissä?
                  "Ja btw ei muuten tuo sun kinneri oo nopeempi ku type-r. Type-R se nopein. -uber3"

                  Comment

                  • dunkelblau
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 1151
                    • Uusimaa

                    #10
                    Laita 520i ja siihen myöhemmin turbo, tai suoraan 535i (vanhempi, halvempi, ei kulutukseltaan) tai kolmantena vaihtoehtona tähän malliin...







                    :roll:

                    Mutta mikäli tuntuu epävarmalta, osta vähäajettu 525i 24V koneella, ei kuluta yhtään 520i:tä enempää.
                    "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                    Comment

                    • sqxo
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2004
                      • 902
                      • no man's land

                      #11
                      Olis kyllä suositeltavaa hankkia samantien vähintään se 525i jos kerta tehoja tulee kaipailemaan kumminkin.. 500:nen BMW ei kumminkaan ole mikään Civicci tms riiseri, 2 litraa on siihen aika pieni kone. :wink:

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Yhtälö vaan on jo lähtiessä aika erikoinen: Auto pitäisi saada halvalla, ja kuitenkin tehoa siihen pitäisi ruuvata jopa pajalla? En tiennytkään että virittäminen on niin halpaa että noin kannattaa lähteä liikeelle... No, Eeköhän se ole paljon halvempi vaihtoehto ostaa tehot jo valmiiksi autossa. Samalla saa suuremmalle teholle mitoitetut alustan ja jarrut. Eli pari numeroa suurempi moottori maksaa tässä tapauksessa pirusti paljon vähemmän kuin ottaa sama teho 520 yhdistelmästä.

                        Comment

                        • sqxo
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 902
                          • no man's land

                          #13
                          Originally posted by Hemi
                          Yhtälö vaan on jo lähtiessä aika erikoinen: Auto pitäisi saada halvalla, ja kuitenkin tehoa siihen pitäisi ruuvata jopa pajalla? En tiennytkään että virittäminen on niin halpaa että noin kannattaa lähteä liikeelle... No, Eeköhän se ole paljon halvempi vaihtoehto ostaa tehot jo valmiiksi autossa. Samalla saa suuremmalle teholle mitoitetut alustan ja jarrut. Eli pari numeroa suurempi moottori maksaa tässä tapauksessa pirusti paljon vähemmän kuin ottaa sama teho 520 yhdistelmästä.
                          Erittäin hyvin sanottu. Jos sitä tehoa hankkii enemmän niin samalla joutuu kumminkin päivittämään alustaa ja jarujakin.. :arrow: €€€€€€€€€€€ :roll:

                          Comment

                          • tihuovin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 1422
                            • Oulu

                            #14
                            Jos lähtökohtana on halpa auto ja vähät rahavarannot, tietenkin siinä on eräs vaihtoehto. Ja sitten "rimmailla" sitä pikkuhiljaa, kun valuuttavaranto antaa myöten. Mutta halvaksi se ei tule, ei edes lyhyellä saati sitten pitemmällä tähtäimellä.

                            Jos lisäät turbon, tarkoittaa se automaattisesti että myös jarrut on päivitettävä, 20% lisää 520:een ei vielä kesää tee. Eikä aina riitä että laitat uudet levyt, satulat ja palat, vaan koko etutolppa jarruineen jousineen päivineen saattaa mennä uusiksi. Jarrupääsylinteri saattaa siinä jäädä ohkaiseksi => uusiksi sekin. Takajarrut sitten samaan syssyyn.

                            Chippiä kehiin ja taas maksat, se kun on soviteltava autosi sen hetkiseen kokoonpanoon. Ei siihen mitään "yleischippiä" taida saada, jos ei turbo yms. kokoonpano ole täsmälleen sama kuin jollakin muulla.

                            Kuten moni muu jo totesi. Unohda koko juttu. Jos saat sen 520:n halvalla, osta ja nauti sen resursseista. Kerää ja säästä lisä valuuttaa ja päivitä se sitten 525:ksi tai 535:ksi, vaihtamalla koko auton. Kerää sitten lisää rahaa ja keskity sen uuden "rimmaamiseen".

                            t: Timo

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Juuri näin. Vielä kun pyrkii mielummin laittamaan sen 520:n vähän parempaan/siistimpään kuntoon kun se oli ostettaessa+pesut+puunaukset,ym. saa työlleen jopa jonkinlaisen korvauksen vaihdettaessa se tehokkaampaan/isompaan. Nykyisillä bensan hinnoilla moni liike voi hyvittää yllättävän hyvinkin siististä 520:stä vaihdossa esim.535:een.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎