Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kone sammu.....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sivulti
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 151
    • Helsinki

    Kone sammu.....

    Aaaaapuva,
    mikä meni baijerilaiseen (525 tdsa -95) ku sammu kesken ajon ja ku käytti startilla niin koko auto tärisi siihen mallin et äkkiä avain nolla asentoon. Nokkaketju näyttäs olevan ehjä, sen mitä öljykorkin alta näkee.
    Mikään näköstä ulkosta vuotoo ei ole (vielä).

    Nyt kiinnostas tietää onko vastaavaa tapahtunut kelleen muulle ku mulle (taas) ja mitä hajos?
    E34:sen osia http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=15373
  • tihuovin
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 1422
    • Oulu

    #2
    Jahas, oireet viittaisivat konerikkoon. Mahdollisuuksia on monia, venttiililautanen poikki => männän päälle => ja rumbaa kannelle. Laakerivika kampiakselilla, vääntynyt kiertokanki (syystä tai toisesta) tms. Nostaja poikki => venttiili ei avaudu => painetta sylinterissä joka ei pääse pois => ikävää ääntä ja täristystä.

    Sori, mutta ihan halvalta ei kuulosta. Itse tekisin seuraavaa, kaikki hihnat löysälle (tuulettaja, tehostajan pumppu, ilmastointi yms.), koneen pyöritystä varovasti käsin, esim. "nokkapyörästä" (kampiakselin pääss olevasta kiilahihna pyörästä). Jos tuntuu vastusta, kone ei pyöri helposti => varmuus ongelmista. Jos näin, seuraavaksi venttiilikoppa auki.

    Jos pyörii helposti => puristuspaineiden mittaus.

    t: Timo

    Comment

    • sivulti
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 151
      • Helsinki

      #3
      kiitoksia kaimalle,
      kuulostaa just sitä mitä pelkäsin (iso ja kallis remmotti). Alku viikosta vissiin saan auton pajalle ja sit nähään mitä se on syönny.

      Rupee usko loppuu..... onks tää näin V***n vaikeeta muillakin 525 tds:n omistajilla (ruiskupumppu, siirtopumppu, kuskin oven saranat tuli ovesta läpi, maali irtoo kattokaarista) tartiis viisii ajaa (sitku sen saa käyntiin) pemu mereen ja mennä hakeen vakuutusyhtiöltä rahat pois (tullin arvio 23 tuusaa).

      Tartteeko vaihtaa meseen takas (vuodest 83 lähtien ollu) ku sen kans ei jääny tienpäälle ku omaa tyhmyyttään (talvella ajo kesä laadulla), pemari on jättäny tien päälle jo viis kertaa (syyskuusta lähtien).
      E34:sen osia http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=15373

      Comment

      • sivulti
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 151
        • Helsinki

        #4
        Otettin venttilikoppa auki ja ketju on ainakin löysä ellei peräti poikki.
        Onko muilla ollu nokkaketjun kanssa ongelmia? Onko kellään tietoo mitä BMW:ssä mahtaa olla mahtaa olla ketjun vaihtoväli.

        T: Timppa
        E34:sen osia http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=15373

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Kiristin? Ketjua nyt tuskin saa ajamalla poikki.

          Comment

          • jpeltoma
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2004
            • 600
            • pirkanmaa

            #6
            just in case...Ruttutukun sivulta...kun siellä sattumalta just kattelin, (en tiedä sitten että minkämoiset on takuut näissä,
            saako palauttaa jos on ihan schaisse?):

            Osan nimi
            MOOTTORI

            Merkki ja Malli
            BMW 500 SRJ E34 88-

            Vuosimalli
            1992

            Toimipaikka
            Espoo (p. 09-854 59600)


            Alin hinta
            1800

            Osia varastossa
            1

            Ovien lkm
            D

            Korityyppi
            2.5T

            Laatuluokka
            A2

            Vaurio/huomautus
            #2.5TDS+BOXI
            __________________________________________________ ________________________
            Vikakoodit Tampere (Pirkanmaa & Satakunta). Läppien poistot.

            Comment

            • sivulti
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 151
              • Helsinki

              #7
              [quote="jpeltoma"]just in case...Ruttutukun sivulta...kun siellä sattumalta just kattelin, (en tiedä sitten että minkämoiset on takuut näissä,
              saako palauttaa jos on ihan schaisse?):

              Faija kävi kattoon ko. koneen --> ok, oli kuulemma kohtuu likanen (nillä ei vissiin oo painepesuria) kone on varastettu ja sen takia päätyny YV:lle. Ja yllätys, yllätys sillä on ajettu 170 tkm (Saksas vissiin kaikki vaihtaa noin niillä kilometreillä, nimittäin ei oo ensimmäinen jolla on ajettu n. 170, mm. mun auto ja faija kävi Huittisissa niin sielä oli liike pullollaan 170 ajettuja).

              Takuusta en tiedä mut ne sano et kone on koekäytetty ja toimii.

              Ketjun katkeemisesta, mäkin oon ollu siinä uskos et ne on melkein ikuisia, mut tutun mesestä (väyrynen 90 luvun lopulta) katkes ketju 55 tkm:ssä ja vaihtoväli on (ilmeisesti vehon mukaan) noin 90 tkm?

              T: Timppa
              ps. lainaaminen ei oikeen vielä näköjään suju, sori
              E34:sen osia http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=15373

              Comment

              • mks1
                Newbiemmer
                • Mar 2004
                • 13

                #8
                Kaksiriviset kestävät ainakin sen 200tkm, kuultu bmw:n huollosta. En ole kuullut niitten kyllä ikinä katkeavan...

                Comment

                • tihuovin
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1422
                  • Oulu

                  #9
                  En minäkään ole kuullut ketjujen katkeilleen. Omassa myllyssä (M106, pohjautuu M30:een) se on yksirivinen, mutta en tosiaankaan tiedä kuulleeni että se olisi koskaan mennyt poikki.

                  Ketjunkiristin ja/tai ohjuri voi olla kovinkin kärsinyt, mutta silti on ketju säilynyt ehjänä eikä edes pomppinut päältä. Tiedustelin asiaa myös ulukomaan eläviltä, hekään eivät olleet kuulleet moisesta M102/M106:n yhteydessä.

                  Hihnoja kyllä menee paljonkin, niihin en luottais yhtään vaan vaihtaisin hyvissä ajoin ennen suositusta. Esim. jo puolivälissä.

                  t: Timo

                  Comment

                  • sivulti
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 151
                    • Helsinki

                    #10
                    Nodiin,
                    pata aukes eilen (jo..), ventiili poikki, kansi hajalla, mäntä hajalla.

                    Onneks tänään saa ilmasta viinaa.....

                    ps. Onks tietoo kuka korjais kohtuu hintaan täälä eteläs (Tapiolan esso ei tee).
                    E34:sen osia http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=15373

                    Comment

                    • sivulti
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 151
                      • Helsinki

                      #11
                      pieni päivitys,
                      Tänään pääsi OMAN bemun puikoihin (yli 3 kk laina autois ja julkisesliikentees, hyvää, totanoin korjaan halpaaa(?) kannattaa odottaa) ja kilometrejä on takana jo yli viiskytä, toimii ku ajatus....

                      Tuntuu muuten toimivan (kone 170 tkm ajetusta kolari bemarista) paljon paremmin ku vanha kone (ku sai auton mittaris 176 tkm???), eli tulevat dieselin ostaja olkaa tarkkana, nm. halvalla ei saa hyvää.

                      T: Timppa
                      E34:sen osia http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=15373

                      Comment

                      • tihuovin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2003
                        • 1422
                        • Oulu

                        #12
                        Ai niin, unohtui kysäistä jo aikoinaan että mistä pytystä oli tipahtanut. Ykkösestä?

                        Nimimerkillä: "Kohtalotoveri"

                        PS. Aikoinani E23/735:ssa tapahtui sama. 1. pytyn venttiililautanen poikki ja männän päälle (ja naminami). Mäntä palasina, kansi sökönä, lohko sökönä, kiertokanki solmussa. Mutta laitoinpa sitten siihen 745:n koneen, kun sain koko 745:n samalla hinnalla kuin olisi pelkästä koneesta (purkamolta) pitänyt kustantaa. Vuonna 1995.

                        Comment

                        • sivulti
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 151
                          • Helsinki

                          #13
                          Moikka,
                          kyseinen tapahtuma on ikuistettu (tosin kuvan on otettu kamerakännyl)

                          T: Timppa
                          E34:sen osia http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=15373

                          Comment

                          • LASSI-S
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 4918
                            • hattula/hämeenlinna.

                            #14
                            Originally posted by sivulti
                            Nodiin,
                            pata aukes eilen (jo..), ventiili poikki, kansi hajalla, mäntä hajalla.

                            Onneks tänään saa ilmasta viinaa.....

                            ps. Onks tietoo kuka korjais kohtuu hintaan täälä eteläs (Tapiolan esso ei tee).
                            ihan törekeän kallista korjata tota ja etenkin varaosien hankkiminen vasta tulee kalliiks ja tuo tds kone on vittumainen vehje yleensä korjata, tarvii erikoistyökaluja kuulemma paljon ja ahdasta kuin perseessä.

                            toivottavasti osaat itse korjata niin säästät työkuluissa joka on jo iiisoo säästö.

                            kannen korjaus saattaa maksaa jopa 1000 euroa jos on esim vaikeasta paikasta mennyt halki. mäntä on kallis osa, venttiili taas aika halpa kun vertaa tohon muuhun mutta jos kansi ei ole halki vaan ruhjeilla niin ei ole kovin kallista (huom kallis= suhteellinen käsite). harva paikka sitäpaitsi alkaa tekeen tuolle tds koneelle mitään kun ei osaa eikä uskalla kokeillakkaan korjausta. toivotan onnea rojektiin, itsellä mennyt tili tyhjäks tds:n konerikon vuoksi
                            E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

                            Comment

                            • sivulti
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 151
                              • Helsinki

                              #15
                              Joo tuli selvitettyä osien hinnat Laakkoselta (n. 4000 €, sis täyd. kansi, nokka rojut, tivarit ,mäntä...) ennen ku alotettiin haku Saksast.

                              Saatiin koko kesän haun tuloksena löyty puol vuotta vanhempi sedani, jota oli torpattu perää.

                              Remontista sen verran, et toi tekniikka ei oo hallussa (paitti ehkä maanrakentamisessa...). Joutu teetättään moottorin vaihtotyön ja "hovihuoltajan" kommentti on ihan pakko laittaa:
                              "tuli tos tehtyä pari remonttia"
                              johon minä:"kui"
                              "ensimmäinen ja viimenen"---> tehtiin manuaalista automaatti.

                              T:Timppa
                              Last edited by sivulti; 10-01-2006, 09:32.
                              E34:sen osia http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=15373

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎