Hyvää huuhaata 
Mäntä ei kulu sylinteriin "sopivaksi". Sitä sovitusta tehdään etukäteen laittamalla välyksen oikeaksi. Mäntään ilmeisesti viittasit kun se on ainut alumiiniosa. Alumiiniosien pinnoissa (myös siis alumiinimäntien) on lisäksi aluminioksiidikerros joka on paljon kovempi kun rautasylinteri. Eli jos sun mainitsemaa kulumaa oikeasti tapahtuisi niin -sylinteri- kuluisi mäntään sopivaksi...
Lisäksi vielä mäntä on "kosketuksissa" sylinteriin ainoastaan männänrenkaiden alapuolella, ja siellä on paksu öljukerros estämässä fyysistä kontaktia.
Kuten esimerkiksi tossa postatussa artikkelissä lukee niin -männänrenkaat- (puristusrenkaat siis) pitää ajaa sisään, ja ne on rautaa samoin kun yleisemmät sylinteritkin.
Öljyrenkaan yläpuolella on paljon ohuempi öjlykerros sylinterissä, joten siellä puristusrenkaat pääsevät fyysiseen kosketukseen hoonausjälki-huippuihin ja kuluttavat niitä pikkuhiljaa (sisäänajoa), samaan aikaan kuluu myös puristusrenkaat. Juuri silloin pitää moottoria kuormittaa jotta puristusrenkaiden pinta kuluisi niin että tiivistävät sylinteriä mahdollisimman hyvin.
Jos olisit koskaan edes avannut moottoria olisit varmaan huomannut kuinka männänrenkaiden liikkumisalue näkyy selvästi sylinterissä, mutta männän ei. Miten se on mahdollista jos sun huuhaa väitteiden mukaan mäntä olisi se joka kuluisi tai kuluttaisi sylinteriä?
Mutta onhan se hyvä että mopopojat naureskelevat. Ei pidä aikuistua liian nopeasti.

Mäntä ei kulu sylinteriin "sopivaksi". Sitä sovitusta tehdään etukäteen laittamalla välyksen oikeaksi. Mäntään ilmeisesti viittasit kun se on ainut alumiiniosa. Alumiiniosien pinnoissa (myös siis alumiinimäntien) on lisäksi aluminioksiidikerros joka on paljon kovempi kun rautasylinteri. Eli jos sun mainitsemaa kulumaa oikeasti tapahtuisi niin -sylinteri- kuluisi mäntään sopivaksi...

Lisäksi vielä mäntä on "kosketuksissa" sylinteriin ainoastaan männänrenkaiden alapuolella, ja siellä on paksu öljukerros estämässä fyysistä kontaktia.
Kuten esimerkiksi tossa postatussa artikkelissä lukee niin -männänrenkaat- (puristusrenkaat siis) pitää ajaa sisään, ja ne on rautaa samoin kun yleisemmät sylinteritkin.
Öljyrenkaan yläpuolella on paljon ohuempi öjlykerros sylinterissä, joten siellä puristusrenkaat pääsevät fyysiseen kosketukseen hoonausjälki-huippuihin ja kuluttavat niitä pikkuhiljaa (sisäänajoa), samaan aikaan kuluu myös puristusrenkaat. Juuri silloin pitää moottoria kuormittaa jotta puristusrenkaiden pinta kuluisi niin että tiivistävät sylinteriä mahdollisimman hyvin.
Jos olisit koskaan edes avannut moottoria olisit varmaan huomannut kuinka männänrenkaiden liikkumisalue näkyy selvästi sylinterissä, mutta männän ei. Miten se on mahdollista jos sun huuhaa väitteiden mukaan mäntä olisi se joka kuluisi tai kuluttaisi sylinteriä?
Mutta onhan se hyvä että mopopojat naureskelevat. Ei pidä aikuistua liian nopeasti.
Comment