Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20/B25 moottorin ilmaus pikaista apua

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jupe_84
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 242
    • Joensuu

    M20/B25 moottorin ilmaus pikaista apua

    jepsis elikkäs oli niin huonot pakkastakestävät nesteet että jouduin 2-3litraa ottaans pois ja laittaa raakaa nestettä tilalle nyt ei meinaa lähtee kiertämään ei millään vaikka kuin on letkuja rutisteltu ja ilmaakin välillä tulee.. ajaissa pysyy lämmöt ok mutta kun pysähtyy alkaa lämmöt nousta ja puhaltaa viileetäilmaa vaik lämmöt on täysillä. termostaatti on uusittu äskettäin joten sekin toimii. Olisiko kellään jotain hyvää vinkkiä tuon moottorin ilmaamiseen kun tuntuu vähän hankalaa olevan.?

    Kiitos jo neuvoista etukäteen.

    -Jupe-
    ps_voi olla kirjoitusvirheitä mutta koittakee suaha selvee
  • HarzaTheMan
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 458
    • Sawo

    #2
    Termostaattikotelosta ilmausruuvi pois ja ylävesiletku irti. Sitten täytät ylävesiletkusta niin paljon kuin mahdollista ja letkun pää paikoilleen. Loput onnistuu paisuntasäiliön kautta. Termostaattikotelon ilmausruuvin voi laittaa paikoilleen siinä vaiheessa kun sieltä tulee pelkkää nestettä eikä yhtään ilmaa ja alavesiletkua kannattaa kaverin puristella koko ajan kun nestettä kaataa koneeseen.

    Muistaakseni noin tein kesällä hihnan vaihdon yhteydessä eikä ollut yhtään ongelmia.
    ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

    Comment

    • juice777
      BTCF Member
      • May 2004
      • 230
      • E-P

      #3
      tekeekö painetta....... KANNENTIIVISTE
      -E21-

      Comment

      • jupe_84
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 242
        • Joensuu

        #4
        ei ole kannentiiviste!!!!!!!!!!!!!!!!! kun eilen otin sielt joitai litroja pois ja sit rakaa tavaraa tilalle! ennen vaihtoo toimi oikeen mukavasti.

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4645
          • Tuusula

          #5
          Kannattaa päästää ilmaa ulos siitä lohkon kyljestä olevasta ilmausruuvista On siinä pakosarjojen alla
          - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

          ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • Cee.Koo
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 354
            • Twilight zone

            #6
            Originally posted by Jonsku
            Kannattaa päästää ilmaa ulos siitä lohkon kyljestä olevasta ilmausruuvista On siinä pakosarjojen alla
            Se on muuten lohkon vesitilan tyhjennystulppa, harvemmin se ilma on vesitilassa alimmaisena. M20:sen ilmaus on todella helppoa, sitä varten on siinä termarikotelossa se ilmausruuvi....
            With jap crap, life sucks and then you die

            Comment

            • juhape
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2004
              • 321
              • Pieksämäki

              #7
              Ainakin E34 M20B25 ilmantuu kerralla kun ajaa auton niin että nokka on korkeemmalla kuin perä ja sit aukasee ilmausruuvit sekä termarikopasta että syylärinkorkin vierestä. Sitten nestettä sisään ja termarikopan ruuvi kiinni kun sieltä tulee ja lisää nestettä kunnes syylärin ilmareijästä tulee pelkkää nestettä.
              Ruuuvit kiinni ja koneelle kierrosksia niin lähtee nesteet liikkeelle.
              -BMW 530d Touring -14 LCI
              -Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
              -Zetor 6245-89
              -David Brown 996 -76
              -MF 35 -58
              -Tunturi Super Sport -85
              -Tunturi Super Sport -77

              Comment

              • ropo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 648

                #8
                Moniko asteinen termostaatti kuuluu olla m20b25 koneessa? Ostin omaani uuden termostaatin joka oli 80asteinen vanha oli myös 80c. Pitää ajaa yli 10km ennen kuin lämmöt ovat normaalissa. Kuinka nopeasti muilla nousee lämmöt? Uudemmilla bemareilla mitä olen ajanut niin ei tarvitse ajaa puoltakaan tuosta mitä omallani kun lämmöt ovat jo normaalissa.
                Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎