272 nokalla tehoero marginaalinen kuten hyötykin jos ei muuta vaihda
vakio nokat m20 luokkaa n.260-264 jne.
osta samantien kireempi jolla huipputehot tulee reilusti ylempänä. ja unohtakaa se väite et alavääntö häviää...bullshit. miksi sitten ajelet bemulla?
kateellisten panettelua sille tosiasialle ettei itellä riitä hermot ostaa kovempaa nokkaa
suosittelisin nokkaa jossain 290 asteen tietämillä. huomaathan että kun vaihdat 300e kepin niin keinut pitää vaihtaa (mieluusti)samalla ja huolehtia ettei nostoja ole liikaa ettei osu mäntiin+jouset pysyy mukana. tommoset 325i tuplajouset pysyy kohtuudella miedoilla nostoilla vielä tollasen nokan kanssa mukana.kannattaa tsekkailla valmistajien taulukoita ja suosituksia jousista. myös nosto vaikuttaa asiaan.
merkeistä:
dbilas
schrick
cat cams
enem
ppf(enemillä tehtyjä nokkia)
jotain 284/288 nokkaa löytyy vielä semmosina ainakin jotka menee vakiohiluilla...ja luultavasti vielä 292/296 luokassain on sellasia. nostot yläkuolokohdassa vaikuttaa päästöihin haitallisesti eli maltti ojn siinä valttia jos ei halua katsastukseen aina värkkäillä..
niin ja jos ruetaan väittelee siitä erosta niin ainakin tuolla omassa projekti kansiossa on dynokäppyröitä vakiolla nokalla ja 9.7 rutuilla vs. 8.x rutuilla ja 272 nokkelilla...
ja jos joku väittää aikuisten oikeestoi saaneensa yli 200hp 272 nokalla niin eikun käppyröitä kehiin ...ja mieluummin sitten pidetään ne tehohäviöt siinä 10-15hp pinnassa..
omassa m10 koneessa oli kerran hiottu schrick kopio nokka 304 ja ei voinu kun olla tyytyväinen..kai se luulis sillon alavääntö riittävän myös isomissa moteissa eiköstä joo ....
Kiinni tällä hetkellä vakionokka, paras vetoalue 3500-4500kierr/min. Nyt pitäisi löytää sopiva nokka tohon käyttikseen. Toi 272 taitaa olla paras vaihtoehto. Paljonko siinä on nostossa eroa vakioon 260seen? Minkämoinen käyttöalue tuolla 272lla on?
Comment