Announcement

Collapse
No announcement yet.

nokka-akseli merkkejä??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anttiha
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 138
    • Tampere

    nokka-akseli merkkejä??

    kertokaa joitain hyviä nokka-akseli valmistajia.Lähinnä bemariin sopivia ja m20 koneeseen.
    ..nii ja minkä asteinen on 325 vakio nokka?
    Last edited by Anttiha; 10-12-2005, 12:59.
  • teme e30 320i
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 162
    • Kemijärvi

    #2
    Originally posted by Anttiha
    kertokaa joitain hyviä nokka-akseli valmistajia.Lähinnä bemariin sopivia ja m20 koneeseen.
    ..nii ja minkä asteinen on 325 vakio nokka?
    Mulla Schrick 272 tuohon olen tyytyväinen ja tuolta löytyy niitä asteita. http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=28222

    Comment

    • Anttiha
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 138
      • Tampere

      #3
      kiitoksia

      Comment

      • Suutari
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 3059
        • Suomi

        #4
        272 nokalla tehoero marginaalinen kuten hyötykin jos ei muuta vaihda

        vakio nokat m20 luokkaa n.260-264 jne.
        osta samantien kireempi jolla huipputehot tulee reilusti ylempänä. ja unohtakaa se väite et alavääntö häviää...bullshit. miksi sitten ajelet bemulla?
        kateellisten panettelua sille tosiasialle ettei itellä riitä hermot ostaa kovempaa nokkaa
        suosittelisin nokkaa jossain 290 asteen tietämillä. huomaathan että kun vaihdat 300e kepin niin keinut pitää vaihtaa (mieluusti)samalla ja huolehtia ettei nostoja ole liikaa ettei osu mäntiin+jouset pysyy mukana. tommoset 325i tuplajouset pysyy kohtuudella miedoilla nostoilla vielä tollasen nokan kanssa mukana.kannattaa tsekkailla valmistajien taulukoita ja suosituksia jousista. myös nosto vaikuttaa asiaan.

        merkeistä:
        dbilas
        schrick
        cat cams
        enem
        ppf(enemillä tehtyjä nokkia)
        jotain 284/288 nokkaa löytyy vielä semmosina ainakin jotka menee vakiohiluilla...ja luultavasti vielä 292/296 luokassain on sellasia. nostot yläkuolokohdassa vaikuttaa päästöihin haitallisesti eli maltti ojn siinä valttia jos ei halua katsastukseen aina värkkäillä..

        niin ja jos ruetaan väittelee siitä erosta niin ainakin tuolla omassa projekti kansiossa on dynokäppyröitä vakiolla nokalla ja 9.7 rutuilla vs. 8.x rutuilla ja 272 nokkelilla...

        ja jos joku väittää aikuisten oikeestoi saaneensa yli 200hp 272 nokalla niin eikun käppyröitä kehiin ...ja mieluummin sitten pidetään ne tehohäviöt siinä 10-15hp pinnassa..

        omassa m10 koneessa oli kerran hiottu schrick kopio nokka 304 ja ei voinu kun olla tyytyväinen..kai se luulis sillon alavääntö riittävän myös isomissa moteissa eiköstä joo ....
        Last edited by Suutari; 11-12-2005, 01:06.
        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
        -Official BTCF-Sauna Team-
        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
        -Team BTCF Top Alcohol-
        -Team Pimp My Bride-
        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

        Comment

        • Jasu
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2110
          • Tampere / Isojoki

          #5
          Onko noissa 325:sen katittoman ja katillisen nokissa muuta eroa kuin asteet? Mitä niissä on nostoa?
          Volvo S80 V8
          Mercedes C250d
          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            #6
            Kiinni tällä hetkellä vakionokka, paras vetoalue 3500-4500kierr/min. Nyt pitäisi löytää sopiva nokka tohon käyttikseen. Toi 272 taitaa olla paras vaihtoehto. Paljonko siinä on nostossa eroa vakioon 260seen? Minkämoinen käyttöalue tuolla 272lla on?
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • Kouris
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 685

              #7
              Onkos kukaan m50 moottoriin laittanu virinokkia?

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎