Announcement

Collapse
No announcement yet.

328/M52 lastuttaminen - huuhaata?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E38
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2005
    • 269
    • HKI,TKU

    328/M52 lastuttaminen - huuhaata?

    Onko kokemuksia M52/2.8:n lastuttamisesta? Laahasimme eukolle Ruotsin tuliaisena vm96 328i Coupen johon myyjän mukaan oli asennettu teholastu, supersprint(?) putkisto ja BMC vapaavirtaus hässäkkä. Hänen mukaansa autossa on lähemmäs 240hv näillä kikottimilla.

    Joo, otin asian lähemmäs vitsinä koska vaparin lastuttaminen on sitä surullisen kuuluisaa toimintaa. Auto oli kuitenkin OK ja sellainen mitä haettiin joten kaupat syntyivät. Kotona sitten autoa oikeen huollellisesti rääkättyäni (lue todellinen koeajo perheeseen), totesin sen liikahtavan vähän liian iloisesti. Enemmän nettiä kahlattuani, Ruotsista löytyi muitakin lastutettuja 328:ja joita myydään jopa 250hv tehoilla... Niin, Ruotsalaiset ovat vitsikästä porukkaa. : )

    Vertailukohtaa ei ole koska 328 manuaalia ei ole tullut koeajettua ja talouden 728 on sellainen paappa vaikka samalla koneella onkin. Onko kukaan siis lastuttanut (jotain muuta bemarin bensamyllyä)? Mitä kustantaa? Millaisia kokemuksia?
    Autotalli:
    -07 Lexus GS300
    -96 Mercedes-Benz SL320
    -79 Wartburg 353W Tourist
    -66 Cadillac Coupe De Ville


    Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

    #2
    Käytä dynossa se värkki ni saa jotain faktaa et mitä siellä on.. ihan mielenkiinnosta?

    Comment

    • mika68
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1966
      • ......

      #3
      Mielenkiinnosta voisit käydä penkittämässä ton 328:n, niin saataisiin faktaa.
      Sitten kopio tehokäyristä tänne jutun jatkeeksi!
      Mun vakiosta penkitettiin pari heppaa yli 200 heppaa, mutta epäilen tuleeko noilla "virityksillä" vielä 240hv?
      Tarkasta kuitenkin, ettei siihan ole samalla vaihdettu 325:n imusarjaa?
      Sillä tehon pitäisi "huhujen" mukaan nousta n. 20 heppaa...

      Comment

      • E38
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2005
        • 269
        • HKI,TKU

        #4
        Originally posted by Antti O
        Käytä dynossa se värkki ni saa jotain faktaa et mitä siellä on.. ihan mielenkiinnosta?

        Joo voisihan sitäkin harkita. Mitä sellainen kustantaa?

        Auto on kuitenkin eukon ja sille tuon ehdottaminen menee vitsinä. Hän halusia alunperin vaihtaa kaikki osat (vapari, putki ja lastu) alkuperäisiin ettei pirssi mene vaan rikki... Kaikki kuitenkin pelaa = kulutus on pieni ja päästöt ok joten minun puolesta saavat olla kiinni. Putkikin on aika hiljainen alle 4000 kierroksen.

        PS. Huvittavinta oli, että auton omisti Ruotsissa 40v nainen jolla oli nämä kamat kiinni coupe bemarissa!?
        Autotalli:
        -07 Lexus GS300
        -96 Mercedes-Benz SL320
        -79 Wartburg 353W Tourist
        -66 Cadillac Coupe De Ville


        Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

        Comment

        • E38
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 269
          • HKI,TKU

          #5
          Originally posted by mika68
          Tarkasta kuitenkin, ettei siihan ole samalla vaihdettu 325:n imusarjaa?
          Sillä tehon pitäisi "huhujen" mukaan nousta n. 20 heppaa...
          Sarjassamme tyhmät kysymykset: miten 325:n imusarja eroaa 328:n vastaavasta?
          Autotalli:
          -07 Lexus GS300
          -96 Mercedes-Benz SL320
          -79 Wartburg 353W Tourist
          -66 Cadillac Coupe De Ville


          Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

          Comment

          • Spud
            BTCF Member
            • Mar 2003
            • 810
            • Helsinki

            #6
            Paljon isommat kanavat. Vakionahan konetta "ahdistaa" yläkierroksilla kun on haettu tasaista vetoaluetta ja pientä kulutusta. M50:n imusatsilla rinkuu ylhäällä ihan toiseen malliin. Vakiona jotenkin "puutuu" ennen punarajaa.
            Bad whiskey is better than wine
            ---------------------

            Comment

            • Sene
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 925
              • Enschede, The Netherlands

              #7
              En muista oliko niin että tuon m50 imusarjan kanssa menettää hiukan vääntöjä mut sit shrickin tekemällä pysyy käyrä muuten aika samanlaisena alkupäässä mut sit loppuun tulee mukava teholisä. Tietty hintaa on vähän erilailla myös. Ja joku sanoi ettei tuo shrickin satsin työjälki ollut edes mitenkään mainittavan hyvää mut itsellä ei enempää kokemusta ole. Kohta on oma 328 alla niin sit voi tuota alkaa itsekkin miettimään
              F11 LCI 535xi


              Ex.

              E36 320i sedan
              E36 LCI 328i coupe
              E61 LCI 530xi

              Comment

              • Jaksu
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 753
                • Kempele

                #8
                TOTAL BMW:ssä oli noita dynotuloksia E36:sta ja muistaakseni jostain 328i:stä dynottiin about 220hp tehot. Voisin illalla kattoa mitä muutoksia siihen oli tehty.
                xdrive

                Comment

                • M_Power
                  Moderator
                  • Jul 2003
                  • 2766
                  • Espoo, HML

                  #9
                  Originally posted by E38
                  Joo voisihan sitä tehonmittausta harkita. Mitä sellainen kustantaa?
                  Yleensä tehonmittaus kunnon penkissä kustaantaa n. 60-70€.
                  Isommalla porukalla penkitettäessä voi päästä n. 40-50€ hintoihin.
                  BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                  BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                  Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                  Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                  Team vier Zylinder!

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Mites? Meneekö m50/320 koneeseen 325:n imusatsi. Entäs päinvastoin?

                    Comment

                    • Sene
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 925
                      • Enschede, The Netherlands

                      #11
                      Originally posted by Hemi
                      Mites? Meneekö m50/320 koneeseen 325:n imusatsi. Entäs päinvastoin?
                      Oiskohan se pienempi ku muutenki imupuolen alku on 320:ssä pienemmällä halkasijalla? En osaa sanoo varmaks.
                      F11 LCI 535xi


                      Ex.

                      E36 320i sedan
                      E36 LCI 328i coupe
                      E61 LCI 530xi

                      Comment

                      • E38
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2005
                        • 269
                        • HKI,TKU

                        #12
                        Tässä muutama linkki mitä blocketista tuli vastaan 5min haulla:





                        Ja tässä linkki jollekkin Ranskalaiselle(?) saitille jossa lastua melkeen jokaiseen myllyyn:



                        Mikä pistää silmään on, että lisäystä luvataan E36 328 =18hv ja E46 328 =23hv. Jotain muutoksia koneissa vaikka alk.per.tehoiltaan samoja?
                        Autotalli:
                        -07 Lexus GS300
                        -96 Mercedes-Benz SL320
                        -79 Wartburg 353W Tourist
                        -66 Cadillac Coupe De Ville


                        Ex: BMW E65/735i, E38/728iA, E36/328Ci

                        Comment

                        • Sene
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2003
                          • 925
                          • Enschede, The Netherlands

                          #13
                          Originally posted by E38
                          Tässä muutama linkki mitä blocketista tuli vastaan 5min haulla:

                          http://www.blocket.se/vi/6881862.htm?ca=11_s

                          http://www.blocket.se/view/6362754.h...l=0&c=1&city=0

                          Ja tässä linkki jollekkin Ranskalaiselle(?) saitille jossa lastua melkeen jokaiseen myllyyn:

                          http://www.creative-car-gillet.com/p...tuning-bmw.htm

                          Mikä pistää silmään on, että lisäystä luvataan E36 328 =18hv ja E46 328 =23hv. Jotain muutoksia koneissa vaikka alk.per.tehoiltaan samoja?
                          E46 on uudemmalla ohjauselektroniikalla eli Siemens DME MS42.0 kuin taas e36 Siemens DME MS41.0.
                          F11 LCI 535xi


                          Ex.

                          E36 320i sedan
                          E36 LCI 328i coupe
                          E61 LCI 530xi

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎