Announcement

Collapse
No announcement yet.

perä paukkuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mystinen
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1206
    • Kehä3

    #16
    Heii. Lainataas tätä vanhaa topiccia koska toi perän kolahtelu vaivaa.
    Kuka tietää mikä on toi takakelkan puslan varaosanumero? Mikä osa se on realoem:ssä? Apurungon puslat on uretaaniset joten sieltä ei pauku. Tää on jotain erilaisempaa. Ja auto on e34 535i -88

    Vaparien virittäminen on säälittävää
    350hp/480Nm@0,666bar
    xxxhp/670Nm@1,6bar
    - Mystinen.Fi -
    -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

    Comment

    • -Jarno-
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1140
      • Salo

      #17
      Originally posted by Mystinen View Post
      Heii. Lainataas tätä vanhaa topiccia koska toi perän kolahtelu vaivaa.
      Kuka tietää mikä on toi takakelkan puslan varaosanumero? Mikä osa se on realoem:ssä? Apurungon puslat on uretaaniset joten sieltä ei pauku. Tää on jotain erilaisempaa. Ja auto on e34 535i -88


      osa nro 9?

      Comment

      • Kal.ju
        BTCF Member
        • Mar 2003
        • 2883
        • Akaa / Toijala

        #18
        ^^

        eipäs kun tästä osa numero 2

        Comment

        • Mystinen
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1206
          • Kehä3

          #19
          Jarnon laittamaa puslaa hain. Pitää tuo vaihtaa ja koittaa miten se auttaa.

          Vaparien virittäminen on säälittävää
          350hp/480Nm@0,666bar
          xxxhp/670Nm@1,6bar
          - Mystinen.Fi -
          -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

          Comment

          • Skunkki^
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 688
            • Espoo

            #20
            E34 530i V8

            Lainataanhan taas vanhaa topikkia. Perä paukkuu, ylläri ylläri.
            Mielenkiintoista tästä tekee se, että perä paukahtaa myös silloin kun nopeasti nostaa jalan jarrulta pois,
            siis normaalien vaihteiden vaihtojen ja kiihdytysten lisäksi. Kytkimen kun lyö nopeasti pohjaan pamahtaa.
            Kytkimen kun nostaa nopeasti, tai edes normaalia vauhtia, tulee kaksi nopeaa peräkkäistä pamahdusta suurinpiirtein niillä kohti kun kytkin ottaa kiinni ja kun perään tulee vetoa.

            Autolla kuitenkin vasta 220tkm rullattu ja peräkin vaikuttaa ihan timmiltä, puslavikakin kuulostaisi oudolta juuri tuon jarrupamauksen kanssa.
            Onko kellään ollut vastaavaa? Ykköseltä kakkoselle vaihtaminen on aivan tuskaa, sulavuus on kyllä siitä touhusta kaukana
            KIA Optima PHEV

            Exät:
            520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

            Comment

            • Zetori4
              Newbiemmer
              • Jun 2023
              • 20
              • Tuusula

              #21
              Z4 e85 3.0

              Originally posted by NCmotorsport View Post
              ittellä hieman samanlaista onkelmaa. nopeissa vaihdoissa perästä kuuluu pamaus. perä ei muuten pidä mitään ääniä. itsekkin luulin että olisi ollut joku pusla, mutta vetarista se väljä löytyi.
              Ostin tuollaisen zetalaisen ja siinä on samanlaisia oireita. 1 kun vaihtaa 2 reippaalla kiihdytyksellä perä pamahtaa.
              Auto on menossa katsurin syyniin ja menen mukaan kyselemään jokaisen puslan ja systeemin, että onko jossain väljää. Ilmeisesti ääni tulee mahdollisesti vetarista/jostain puslista.
              Kun en ole paremmin vielä perehtynyt, niin onko tuolla kardaanin ja perän välissä joku kumilaippa?

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16465
                • Asikkala

                #22
                http://bmwfans.info/parts-catalog/E8...e/drive_shaft/ Eli ei ole kumilaippa kuin laatikon päässä, joissakin on mersuissa molemmat.

                Comment

                • Urpo_rotta
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 5272
                  • Pirkkala

                  #23
                  E34:ssa tuota aiheuttaa se takakelkan ja auton korin välinen takakiinnike, moottorin vääntö vääntää apurungon takapäätä kiihdyttäessä alas, ja vaihdetta vaihtaessa se pamahtaa takas, ja siitä kuuluu jysähdys. En tiedä onko zetassa sama mahdollista mutta kannattaa se takakelkan kiinnitys auton pohjaan katsoa.
                  Se on e34 semmonen että näyttää äkkiseltään ihan ehjälle mutta voi olla kokonaan poikki.

                  Asiaa voi tutkia siten että jarrua vasten nostaa kytkintä ja kaveri katsoo auton alle että pysyykö apurunko aloillaan.
                  E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                  E34 525i -90 twinturbo 427/519

                  N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                  VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                  Kysy jos tarvetta

                  Comment

                  • Zetori4
                    Newbiemmer
                    • Jun 2023
                    • 20
                    • Tuusula

                    #24
                    Asiaa voi tutkia siten että jarrua vasten nostaa kytkintä ja kaveri katsoo auton alle että pysyykö apurunko aloillaan.[/QUOTE]

                    Hyvä vinkki, testataan

                    Comment

                    • Zetori4
                      Newbiemmer
                      • Jun 2023
                      • 20
                      • Tuusula

                      #25
                      Originally posted by Lajitoveri View Post
                      Suosittelisin tarkistamaan tosiaan ne vetarit. Ittel teki tommosta. Oli menny suojakumi ja vesi oli tuhonnut vetarin SEKÄ akselin rihlotukset. Ostin käytetyn akselin ja heitin paikalleen. Uus pelkkä nivel olis maksanu 120e tarvikkeena. Kuuleman mukaan noi takavetosten nivelet kestää yleensä auton iän.

                      Tehokkain ja nopein tapa testata taitaa olla, että nostaa autoa ylös sen verran, että pääsee ryömimään auton alle. Sitten ainakin itte pyörittelin vaihde vapaalla, kässäri päällä, kardaania ja lampun kanssa tarkastelin vetoakselien klappausta. Toinen ei liikkunut pyöriteltäessä, toinen liikkui ja paljon. Voipi tietty koitella vähän nostamattakin, kun parkissa vääntäytyy takapyörän viereen ja pyörittelee vetoakselia siitä.

                      Ehkä on muidenkin syytä tarkastaa ne nivelten suojakumit ajoittain. Verraten halpoja nivelen tuhoutumiseen verrattuna.
                      Testasin niin että perä ilmassa kässäri päällä. Toinen pyörä ei pyörinyt mihinkään, mutta toinen puoli liikkui toista senttia (ulkokehällä) kunnes lakkasi pyörimästä. Voisiko vika olla vetarissa? vai miksi antaa klappia vaikka kässäri päällä.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16465
                        • Asikkala

                        #26
                        Originally posted by Zetori4 View Post
                        Testasin niin että perä ilmassa kässäri päällä. Toinen pyörä ei pyörinyt mihinkään, mutta toinen puoli liikkui toista senttia (ulkokehällä) kunnes lakkasi pyörimästä. Voisiko vika olla vetarissa? vai miksi antaa klappia vaikka kässäri päällä.
                        Jotain vikaa on tuolla puolella missä pyörä ei pyöri yhtään ainakin tässä testissä koska bemarin ja mersun kässäri on tehty samallalailla, tutkit rakennetta ja tuumailet hetken niin hoksaat miksi kässäri päällä pyörä liikkuu juuri tuon verran mitä sinulla.

                        Comment

                        • Zetori4
                          Newbiemmer
                          • Jun 2023
                          • 20
                          • Tuusula

                          #27
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Jotain vikaa on tuolla puolella missä pyörä ei pyöri yhtään ainakin tässä testissä koska bemarin ja mersun kässäri on tehty samallalailla, tutkit rakennetta ja tuumailet hetken niin hoksaat miksi kässäri päällä pyörä liikkuu juuri tuon verran mitä sinulla.
                          Juu täytyy tutkailla, tietysti voi sanoa suoraan jos tietää missä vika voisi olla, pääsisi foorumin tarkoitus esille?
                          Kumpikaan merkki ei entuudestaan ole tuttu.
                          Just kyl katsastettu eli toiminnallista vajausta ei ole.
                          Ilmeisesti kässärillä omat kengät?

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16465
                            • Asikkala

                            #28
                            Originally posted by Zetori4 View Post
                            Juu täytyy tutkailla, tietysti voi sanoa suoraan jos tietää missä vika voisi olla, pääsisi foorumin tarkoitus esille?
                            Kumpikaan merkki ei entuudestaan ole tuttu.
                            Just kyl katsastettu eli toiminnallista vajausta ei ole.
                            Ilmeisesti kässärillä omat kengät?
                            Ei voi tietää missä vika on mutta kässärin rakenteen takia tämä sentin liike on normaalia. On omat kengät.

                            Comment

                            • Zetori4
                              Newbiemmer
                              • Jun 2023
                              • 20
                              • Tuusula

                              #29
                              Originally posted by jr66 View Post
                              Ei voi tietää missä vika on mutta kässärin rakenteen takia tämä sentin liike on normaalia. On omat kengät.
                              Siis ilmeisesti vika on paloissa, koska tarraa heti eikä annan sen jälkeen välystä
                              Mutta siis alkujaa oli kyse vetarin välyksestä ja sitä ei ole...seuraavaksi tutkailla voisiko pamahdus tulla kardaanista.
                              Jarrut rempataan off seasonilla,levyt,palat ja letku.

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5272
                                • Pirkkala

                                #30
                                Kokeile mieluummin pyörät maassa, kässärillä et saa vastusta kovin paljon, ja näin vika ei välttämättä paljastu
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎