Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50 käyntiin ilman l.lämmitintä.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pti
    BTCF Member
    • Apr 2005
    • 211

    M50 käyntiin ilman l.lämmitintä.

    Eli kun lyö käyntiin kylmiltään ei pysy tyhjäkäynnillä ilman kaasua ollenkaan!
    N 2min lämpeemisen jälkeen vasta ilmaantuu tyhjäkäynti. (Kunnon pakkasten jälkeen) Itellä ei ole lohkolämppäriä tossa vielä (Tuontiauto) Mutta kohta on.

    Eli mikä helv tuon voi aiheuttaa? Tyhjäkäyntisäädin? Ei vaan jaksaisi uskoa.
    Voisiko puolan virtaaminen olla kylmänä vaan niin perk heikko vanhoilal puolilla?

    Anssi
  • maxx
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 185
    • espoo

    #2
    sama homma?

    mulla tekee ihan samaa..
    täältä ainakin annettu niin monta eri vaihto ehttoo
    et enpä tiiä mistä aloittais..
    mulla on muuten lohko ja ei tehny tätä viime talvena...

    Comment

    • Hebbu ///M3
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 1627
      • Dallas

      #3
      miten teijän tuonti vehkeissä tarkenee? nyt oon jo pari päivää tapellu ton coupen kans ku on niin perkeleen kylmä auto. ku ottaa mikroviltterin pois nii lasit ei huuruudu mut puhaltaa niin perkeleen vilposta ilmaa hyttiin ja viltteri paikollaan lämpiää jonku 5c astetta enemmän mut vetää laseja huuruun. mikä lie saksan autoissa termostaatti vakiona kun ei paljon ne vesiventtiilille menevät letkut lämpene vai eikö vesipumppu jaksa kierrättää vettä siellä. kierroksilla puskee vähän lämpimämpää mut ei paljo. ala vesiletku jäähyttimeltä on hieman lämpöinen eli termari kai avautuu jo turhan alhaisessa lämpötilassa. ai että on ikävä 320i e30 oli aina takasivuikkunat huuruttomat ja hikeä pukkasi jo shellin kohalla kun aamulla amikselle lähti ajaan.
      eilen laitoin defan letkulämppärin 550wattisen termostaatilla ja ihan hyvin lämmittää ainakin kantta ja jäähytintä 22asteen pakkasella, ja hyvin lähtee käymään, ei venttiilit niin kauaa nakuta.. onpa tuota prikaatin pihalla tullu 5päivää putkeen seisotettua ja raakana tulille lyötyä mut hyvin jää käymään tyhjäkäyntiä, ainu jos se on kallellaan apukuskin puolelle niin humppaa tyhjäkäyntiä vähän aikaan.. 325i e36
      Sotkamo Connection

      Comment

      • Bmw Master
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 13155
        • Kokomo

        #4
        Originally posted by Hebbu ///M3
        miten teijän tuonti vehkeissä tarkenee?
        Vesiventtiilit jumissa aika tod.näk, jos ne on vähääkään samanlaiset sähköventtiilit kuin e34:ssa. Termostaatin vaihto auttaa myös.

        Comment

        • Hebbu ///M3
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 1627
          • Dallas

          #5
          auttaako jos nyppäsee vesiventtiilistä johot irti? ne kai on sellaset mitä nesteen paine avaa vai?? tossa on imusarjan ja jarrutehostimen välissä vissiin se vesiventtiili johon menee 2putkea ja 3johtoa. eikö toisen vesiventtiilille menevän letkun pitäisi olla kuuma ja toisen viileä jos se venttiili ei aukea kunnolla vai tekeekö se padon sinne ja lämmin vesi ei kannesta pääse venttiilille asti. nyt on molemmat letkun haaleat. onko tossa jotain ohi virtaus piiriä jäähytin nesteelle silloin nkun vesiventtiili on kiinni vai patoaako se nesteen venttiiiliä vasten?
          tätä topikkia lainatakseni kysyisin vielä teiltä jotka ovat termostaatteja vaihtaneet saksan tuonti 6syl moottoreihin minkä asteisia ne on olleet? ei kehtais alkaa tota purkamaan kun joutuu flektin kait irrottamaan
          Sotkamo Connection

          Comment

          • Jusaba
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 613
            • Joensuu

            #6
            Kyllä minun 328 coupessa tarkenee ihan mukavasti.. Ei tartte ajaa kun parin kilsan verran niin jo tulee haaleeta ja moottori kun on normi lämpöinen niin ei mee kauaa kun on lämmin.. Termaria en oo vaihtanu.. En tiiä mikä lie vakiona..
            MB


            EX:2xE28, 4xE30, 6xE36, 2xE46, 1xE90, 1xE82

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #7
              Originally posted by Hebbu ///M3
              auttaako jos nyppäsee vesiventtiilistä johot irti? ne kai on sellaset mitä nesteen paine avaa vai?? tossa on imusarjan ja jarrutehostimen välissä vissiin se vesiventtiili johon menee 2putkea ja 3johtoa. eikö toisen vesiventtiilille menevän letkun pitäisi olla kuuma ja toisen viileä jos se venttiili ei aukea kunnolla vai tekeekö se padon sinne ja lämmin vesi ei kannesta pääse venttiilille asti. nyt on molemmat letkun haaleat. onko tossa jotain ohi virtaus piiriä jäähytin nesteelle silloin nkun vesiventtiili on kiinni vai patoaako se nesteen venttiiiliä vasten?
              tätä topikkia lainatakseni kysyisin vielä teiltä jotka ovat termostaatteja vaihtaneet saksan tuonti 6syl moottoreihin minkä asteisia ne on olleet? ei kehtais alkaa tota purkamaan kun joutuu flektin kait irrottamaan
              Ei auta johtojen irroitus. Nestepaine auttaa siinä venttiilin avautumisessa, mutta jos ne venttiilit on paskana niin ei se aukea kunnolla. Kai ne molemmat letkut viileänä kun ei vesikierrä. Suora putki tilalle ja kokeilemaan. Tuolta vähän aihetta sivuten: ->http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=48871

              Comment

              • Pti
                BTCF Member
                • Apr 2005
                • 211

                #8
                Kylölä mulal lämmintulee jo 2km jälkeen. Ei siinä onkelmaa. Mutta tyhjäkäynninpuute vituttaa..Lämpimänä ei mitään ongelmaa!

                Comment

                • Hebbu ///M3
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 1627
                  • Dallas

                  #9
                  joo no mun lämppäri onki ihan paska! huomenna otan irti vesiventtiilin.
                  mun entinen 320i ku ohitin lisäilmaluistin niin ei käyny kylmänä tyhjäkäyntiä mut lämpimänä ei mitään ongelmaa, kävi nätisti 800rpm ja sano pakokaasusäätö huollossa ettei oo ikänä näin hyvin käyvää yli 300tkm ajettua m20 konetta nähny. eli oisko sullaki lisäilman saannissa jotain häikkää
                  Sotkamo Connection

                  Comment

                  • Pti
                    BTCF Member
                    • Apr 2005
                    • 211

                    #10
                    Eli Juurikin "tyhjäkäynti" säädin? Imusarjan alla. Sisään ja ulosmenot sekä 3 johtoa yhessä liittimessä (:

                    Putsattu pari kertaa. Vikakoodivehje anto vian kylmänä juuri kyseisestä mötikästä. Pakko kai uskoa että vaihtoon menee. Kaverilla olisi -93 sesta vanoskoneesta samanen osa hieman isompi imupuoli muistelisin, mutta eikai sillä väliä jos sen tyrkkään

                    Comment

                    • Hebbu ///M3
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 1627
                      • Dallas

                      #11
                      kokeile piruuttas ottaa siitä lisäilma venttiilistä letku irti että se saa ulko ilmasta ilmaa ja rajoita sitä ilmansaantia vaikka sormella jos se jaksaa käydä niin vika varmaan on siinä venttiilissä/tyhjäkäyntisäätimessä mut jos ei vieläkään toimi niin voi olla joku kylmäkäynnistys anturi/suutin tai joku vastaava mikä syöttää kylmälle moottorille enemmän bensaa sökönä.
                      Sotkamo Connection

                      Comment

                      • Masinol
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 988
                        • "Turku"

                        #12
                        Originally posted by Pti
                        Voisiko puolan virtaaminen olla kylmänä vaan niin perk heikko vanhoilal puolilla?

                        Anssi
                        Puolan virtaaminen????? Mitäs sillä tarkoitat? Meinaatko että sähköjohdoissa ei meinaa oikeen sähkö kulkea kun on niin kylmä....
                        Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                        Comment

                        • Pti
                          BTCF Member
                          • Apr 2005
                          • 211

                          #13
                          Originally posted by Masinol
                          Puolan virtaaminen????? Mitäs sillä tarkoitat? Meinaatko että sähköjohdoissa ei meinaa oikeen sähkö kulkea kun on niin kylmä....
                          Ei ja joo eli tarkotan että puola sen verran kulunut jne että ei meinaa antaa tarpeks iskua? Ei parhaimmankuntoset ole kyllä...

                          Comment

                          • Lanttu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 1643

                            #14
                            Sytytyspuola ei kulu vaan se on kerrasta poikki.

                            Comment

                            • humala
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 739
                              • Kemi

                              #15
                              Originally posted by Hebbu ///M3
                              tätä topikkia lainatakseni kysyisin vielä teiltä jotka ovat termostaatteja vaihtaneet saksan tuonti 6syl moottoreihin minkä asteisia ne on olleet? ei kehtais alkaa tota purkamaan kun joutuu flektin kait irrottamaan
                              Mä oon omasta termarii kattonut näytti olevan 80 asteinen ja oon kovasti harkinnut 92 asteista laittaa...kukaan ei oo kyl suositellut että mikäs lie ois paras ratkaisu...hiukan kylmää on mutta tarkenee...flektiä ei tarvi irroittaa ainakaan 325 vanoksettomasta koneesta..termari koppa vain irti ja sieltä se löytyy..hintaa jotain 20 euron pintaan termarilla...samalla kannattaa termarikopalle ostaa tiiviste sillä ei metalli metallia vasten paljoo pidä...ei ainakaan omassa koslassa...
                              E70 X5 3.0d -07
                              E39 530da touring -99
                              ex: E36 325i sedan -93

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎