Announcement

Collapse
No announcement yet.

m30 b34 motronic antureista + kytkennöistä tietoa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e24
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 628

    m30 b34 motronic antureista + kytkennöistä tietoa?

    Eli kaipuussa olis vähän tietoa oheisien kuvien antureiden kytkennöistä ja mitä tietoa ne lähettää ja mihin.

    eli koneen päällä olevat irtonaiset anturit ilmeisesti tunnistaa ykk:n ja rpm tiedon? (noi anturit tulee vaihdelaatikon kylkeen ,,getrag 260,,, mutta mikä tarkoitus tuolla hihnapyörän tykönä olevalla anturilla? (vihreän pyörän reunalla kuvasta katsottuna hihnapyörän alapuolella)


    pirssiin tulee tatech 5 pro ruiskuboxi ja lähinnä kartoitusta, että mitä antureita voi hyödyntää ja miten.

    tietty olis positiivista kun löytäis jostain koneen/ruiskun johtosarjasta kaavion.

    mistä muuten kiekkamittari ottaa tunnistuksensa (etten sitä tietoa hukkaa, kun rävellän tuon ruiskuboxin vaihdon kanssa)? niin siin pirssi on 85vm E24 635csi
    käyttis Honda CR-v
    .... MR2
    ----------------------------
    ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)
  • larmatin
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1118
    • Perttula

    #2
    Originally posted by e24
    Eli kaipuussa olis vähän tietoa oheisien kuvien antureiden kytkennöistä ja mitä tietoa ne lähettää ja mihin.

    eli koneen päällä olevat irtonaiset anturit ilmeisesti tunnistaa ykk:n ja rpm tiedon? (noi anturit tulee vaihdelaatikon kylkeen ,,getrag 260,,, mutta mikä tarkoitus tuolla hihnapyörän tykönä olevalla anturilla? (vihreän pyörän reunalla kuvasta katsottuna hihnapyörän alapuolella)


    pirssiin tulee tatech 5 pro ruiskuboxi ja lähinnä kartoitusta, että mitä antureita voi hyödyntää ja miten.

    tietty olis positiivista kun löytäis jostain koneen/ruiskun johtosarjasta kaavion.

    mistä muuten kiekkamittari ottaa tunnistuksensa (etten sitä tietoa hukkaa, kun rävellän tuon ruiskuboxin vaihdon kanssa)? niin siin pirssi on 85vm E24 635csi
    jos alkuperäisen boksin numeron kerrot niin voin katsoo löydänkö kytkiksen sulle.
    se "vihreen" pyörän anturi on koneen asento tunnistin. compuutteri voi myös laskea siitä pyörintä nopeuden.
    kai kiekkamittari saa tiedon ruiskuboksilta.


    edit:
    hyvinhän tuo ahdin näyttää istuvan, joudut vielä etupäähän rakentaa yhden kiinnikkeen ainakin.
    meinaatko koneen jakokopan öljyvuodolle tehdä mitään?
    Last edited by larmatin; 29-12-2005, 08:26.

    Comment

    • e24
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 628

      #3
      Originally posted by larmatin
      jos alkuperäisen boksin numeron kerrot niin voin katsoo löydänkö kytkiksen sulle.
      se "vihreen" pyörän anturi on koneen asento tunnistin. compuutteri voi myös laskea siitä pyörintä nopeuden.
      kai kiekkamittari saa tiedon ruiskuboksilta.


      edit:
      hyvinhän tuo ahdin näyttää istuvan, joudut vielä etupäähän rakentaa yhden kiinnikkeen ainakin.
      meinaatko koneen jakokopan öljyvuodolle tehdä mitään?

      kone on ollut auki ja laakerit+ männänrenkaat + tiivisteet vaihdettu.
      nokka-akseli vaihtunut yläkertaan + seetit jyrkennetty ja venttiilien ympärille tullut rihlatut ohjurit.

      noi kiinnikkeet on ollut vain sovitusta varten, mutta tulossa olis ihan kunnolla työstökoneella leikellyt raudat. eli kiinnitys tulee pakosarjan pulttien alta ja imusarjan pulttien alta ja etupään rauta tukeutuu venttiilikopan kanteen ja tulee sekä imu, että pakosarjan kiinnitysten kautta yhdistetyllä kiinnikkeellä, vaikee selittää. voin lähettää valmiista rakennelmasta kuvan, kunhan saan häkkyrän käsiini...

      voin huomenna lähettää boxin numeron....
      käyttis Honda CR-v
      .... MR2
      ----------------------------
      ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎