Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 b25 kannentiivisteen vuoto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sienimak
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 325
    • Lappeenranta

    m20 b25 kannentiivisteen vuoto

    m20 kannnentiiviste alkoi tiputtamaan etukulmasta öljyä -18 asteen pakkasessa. Hivenen kostea tuo on kun kone on normaalin lämpöinen, mutta ei kuitenkaan vuoda.

    Koneessa vanhat ja heikoiksi todetut kuusiokantaiset kannenpultit. Auttaisiko väliaikaisesti öljyvuotoon pulttien vaihto torx kantaisiin vai onko kansipahvi jo siis menetetty? Muita ongelmia ei ole. Nesteet ja öljyt ok väriset eikä keitä yms.

    Ei viitsisi vielä talvella alkaa kansiremonttiin. Keväällä kun olisi mukavammat kelit tehdä tuo pahvin vaihto yms.

    Onko joku kokeillut jo vuoto vaiheessa pulttien vaihtoa.
    K12S
  • jeemu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1844
    • 67700

    #2
    Originally posted by sienimak
    m20 kannnentiiviste alkoi tiputtamaan etukulmasta öljyä -18 asteen pakkasessa. Hivenen kostea tuo on kun kone on normaalin lämpöinen, mutta ei kuitenkaan vuoda.

    Koneessa vanhat ja heikoiksi todetut kuusiokantaiset kannenpultit. Auttaisiko väliaikaisesti öljyvuotoon pulttien vaihto torx kantaisiin vai onko kansipahvi jo siis menetetty? Muita ongelmia ei ole. Nesteet ja öljyt ok väriset eikä keitä yms.

    Ei viitsisi vielä talvella alkaa kansiremonttiin. Keväällä kun olisi mukavammat kelit tehdä tuo pahvin vaihto yms.

    Onko joku kokeillut jo vuoto vaiheessa pulttien vaihtoa.
    Noista pulteista sen verran, et mulla meni kaksi kannen pulttia poikki jonkun aikaa sitten, sillä seurauksella, et nokka painoi pultin kannan kannesta läpi vesitilaan ja se kansi oli sitä myöten selvä.
    B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

    Comment

    • HarzaTheMan
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 458
      • Sawo

      #3
      Originally posted by sienimak
      m20 kannnentiiviste alkoi tiputtamaan etukulmasta öljyä -18 asteen pakkasessa. Hivenen kostea tuo on kun kone on normaalin lämpöinen, mutta ei kuitenkaan vuoda.
      Oletko ihan varma että öljyvuoto on nimenomaan kannentiivisteestä? Nimittäin venttiilikopan tai nokka-akselin stefan vuotaminenkin voi joskus näyttää siltä että kannentiiviste vuotaa. Flekti kun puhaltaa ilmaa moottorin edestä, niin se kummasti saa öljyn menemään niin että näyttäisi vuotavalle kannentiivisteelle.

      Minä luulin myös että kannentiiviste vuotaa kun moottori oli öljyinen kannen ja lohkon "liitoskohdasta". Jakohihnan vaihdon yhteydessä purin vähän rojuja edestä niin selvisi että öljy tuleekin venttiilikopan välistä.
      ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

      Comment

      • sienimak
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 325
        • Lappeenranta

        #4
        Vuoto tuli kannentiivisteen välistä. Nyt on kans irti, kun ei oikein uskaltanut luottaa pelkkien pulttien vaihtoon.

        Orkkis kuusiokantaiset pultit oli aika epämääräisissä tiukkuuksissa. Toiset pultit lähti kevyesti ja taas toiset oli aika napakassa. Eipä siis ihme että kävi vuotamaan. No nyt on siis mahdollisuus laittaa ohjurit yms istukkapinnat kuntoon...
        K12S

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎