Escossa ei kyllä ole ollut hydraulisia nostimia tuohon aikaan.
itellä kyllä oli.vuosimallia en tarkkaa muista,mutta ensimmäisiä etuvetoja kuitenkin.sori ot.
edit:escortissa oli hydrauliset nostajat ensikerran jo vuonna -80
Niin ja pumppusuuttimet jotka myös lisäävät öljyn laatuvaatimuksia.
Chrysler 300c crd touring 2010
Daily driver
Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
Man cave on wheels
Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
Built not bought
V8, only juice&milk come in 2 litres
itellä kyllä oli.vuosimallia en tarkkaa muista,mutta ensimmäisiä etuvetoja kuitenkin.sori ot.
edit:escortissa oli hydrauliset nostajat ensikerran jo vuonna -80
Joo, nimenomaan oli. Ja tämä on fakta. Ite purin ekkerin kannen 3 kertaa kun kansipahvi tuppas palamaan ;D.
Itse kun olen töissä eräässä voiteluainetehtaassa Suomessa, niin voin mainita että yksi erittäin suosittu synteettinen dieselöljy ja saman viskositeetin omaava "bensaöljy" ovat aivan samaa tavaraa eri purkissa vaan
Itse kun olen töissä eräässä voiteluainetehtaassa Suomessa, niin voin mainita että yksi erittäin suosittu synteettinen dieselöljy ja saman viskositeetin omaava "bensaöljy" ovat aivan samaa tavaraa eri purkissa vaan
Eli taas on ollut "hyvät" vaikutukset vaan korvien välissä vai ?
Nyt BMW 330e g21 M-Sport Ennen
BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i
Diesel-öljy toimii bensakoneessa. Ainakin itellä harvassa 2.3-kutosessa pelaa paremmin kun jotkut lirut. Pysyvät edes hetken sisällä. Jotain 15W-40 Nesteen raskaankaluston öljyä oon sinne kaadellut. Eikä se vaahtoile, vaikka kierrätetään tiuhaan rajoittajalle asti. Diesel-öljyillä taitaa olla vielä konetta pesevä vaikutuskin. 20-litran kannussa hintakin on melko kilpailukykyinen.
Koneeseen vaan!.
JÄLLEEN KERRAN!!
Se viskositeetti-indexin ensimmäinen luku tarkoittaa juoksevuutta kylmässä ja jälkimmäinen kuumassa!!
Eli 15W-40 öljy on kuumassa yhtä lirua kuin 0W-40 öljy kuumassa!!!
Miksei diesel moottoriin voi laittaa bensakoneiden öljyjä? Siis jos puhutaan täyssynteettisistä kalliimmista öljyistä, kuten Mobil RF1 5W-50 tai Teboil Diamond 0W-40? Ainakin isäpapan Mersussa on käytetty RF1 5W-50 öljyjä.
Öljyissä tuo ensimmäinen numero kertoo kylmässä juoksevuudesta, eli mitä pienempi luku, sen paremmin öljy juoksee kovassa pakkasessa. Toinen luku kertoo kuumakestosta, eli mitä korkeampi luku, niin sitä paremmin öljy pysyy kuumassa riittävän paksuna ja voitelukykyisenä.
Käytän aina bemareissa 15w-40 diesel öljyä, koska se on paras hinta laatu suhteeltaan. Myös broidit käyttää vanos koneissa. Pesee paskat pois ja on vaan paras.
Jos se kestää 15l cumminsissa joka pauhaa 14 tuntia päivässä paskan seassa ja turbo pyörii aika lujaa ja lämmöt kovilla koko ajan, niin kai se voitelee yhden perkeleen pemarin koneenkin!
Niin kyllähän ne öljy ja moottori valmistajat on tyhmiä, kun eivät tajua käyttää diisselin öljyjä bensakoneissa jo heti alkujaan.
Oltaiskos tässä taas kerran vähän "mutu" pohjalta liikenteessä
Mitäs luulet? Bensa koneita maailma täysi, kalliimpaa! Tajuatko? Raskaan kaluston puolella hieman eri tavoitteen kustannuksissa. Jos maksais öljy 10€ litra niin yhtään maitopurkkia ei ikinä tulis kauppaan asti kun kustannukset on liian suuret. Sama muualla, yksi kaapelin kaivuu maksais niin paljon, että sullakaan ei olisi nettiä. Tai no, 110€ kuukaudessa... Mietippä mistä maksat...
Soi, ei millään pahalla kellekkään, quatasin vaan tämä...
Käytän aina bemareissa 15w-40 diesel öljyä, koska se on paras hinta laatu suhteeltaan. Myös broidit käyttää vanos koneissa. Pesee paskat pois ja on vaan paras.
Jos se kestää 15l cumminsissa joka pauhaa 14 tuntia päivässä paskan seassa ja turbo pyörii aika lujaa ja lämmöt kovilla koko ajan, niin kai se voitelee yhden perkeleen pemarin koneenkin!
Cumminssissa tuskin kauheen paljoo mitään vanoksia ole, taikka hydraulisia venttiilin nostimia/säätimiä. Taitaa olla bensakoneessa "pikkasen" pienemmät noi öljyröörit..
Cumminssissa tuskin kauheen paljoo mitään vanoksia ole, taikka hydraulisia venttiilin nostimia/säätimiä. Taitaa olla bensakoneessa "pikkasen" pienemmät noi öljyröörit..
Eikös tässä ole vertailtu bensiinimoottoreiden ja dieselmoottoreiden öljyjen eroja? On niitä dieseleitä ihan henkilöautoissakin ja niihin varmaan voidaan kaataa sitä samaa "diesel-öljyä" mitä se isokin diesel syö? Tuskin on röörit sen isompia kun penarissakaan?
Cumminssissa tuskin kauheen paljoo mitään vanoksia ole, taikka hydraulisia venttiilin nostimia/säätimiä. Taitaa olla bensakoneessa "pikkasen" pienemmät noi öljyröörit..
Kyllä niissä koneissa hydrauliset nostimet on. Turbo tekee lämmön kesto vaatimukset ihan uudelle tasolle.
Eihän se diesel moottorin öljy ole automaattisesti paksumpaa ja bensa moottorin öljy ohuempaa. Viskositeetti indeksit voi olla vaikka samat, mutta silti diesel öljyt ei välttämättä sovellu bensakoneisiin ja päinvastoin.
Noilta kun tarvitaan hiukan erilaisia ominaisuuksia. Niin palamisjätteiden neutraloinnissa kun lämmön kestossakin. jne jne..
Rahasta ei kuitenkaan voi olla kysymys. Varmasti löytyy sopivan halpaa pensakoneeseen tarkoitettua liisteriä siihen vähän väljempäänkin koneeseen.
Comment