Autoon on tulossa Megasquirt'n'spark-extra ohjaamaan ruiskua ja sytytystä siis. Tässä kuitenkin imusarjan purkamisen yhteydessä rupesin miettimään tarviiko noita kaikkia huohotusputkia ja muita, sekä mitä tarkotus milläkin on. Ja hyvä jos edes muistan mihin mikäkin meni. Onkohan missään mitään kokonaisvaltaista kuvaa mistä näkis mihin kaikki letkut menee. Esim. realoemissa oli vain joitain osia eikä siitä saanut kunnon käsitystä.
Tämmöset kohdat etupäässä mietityttää: tossa päässä on ruuvi joka oli kiinni, mihin tää vaikuttaa. Sitten läppäkotelon vieressä oli pieni "kammio" missä ilmeisesti kiersi vesi , onko tuon tarkoitus lämmittää kaasuläppää vai mitä? Toinen letku meni tämmöiseen palikkaan josta se lähti suoraan ilmeisesti johonkin lohkoon. Tuo taaimmainen letku vaikuttaa enemmän ilmaletkulta koska siinä ei ole tota valkosta paskaa mitä jäähdytysnesteestä tulee. Eli mikä tämän tarkoitus on, joku venttiili mitä jäähdytysneste ohjaa, ei jymmarra
Sitten pari kysymystä liittyen Megaruutan asennukseen. Koneessahan ei mitään sähkökäyttöistä lisäilmaventtiiliä ole tyhjäkäynnin ylläpitämistä varten mutta pysyykö kone käynnissä tuon tyhjäkäyntimoottorin avulla joka ohjaa kaasuläppää? Sitten tässä olis pari vaihtoehtoa antaa triggeripulssi megalle, joko jollain rattaalla kampiakselin päästä hall anturilla tai virranjakajan induktiiviselta anturilta kunhan alipaine- ja keskipakoissäätimet on lukittu. Jonkinsortin ratas tuntuis helpoimmalta mutta entäs tuo diagnostiikkapistookkeeseen menevä anturi, onko tuo induktiivinen anturi vai mikä ja mimmoiset tapit tuossa värinävaimentimessa vai mikä onkaan ni on? onnistuisko triggeröinti mitenkään tän avulla?
Kiitoksia jo etukäteen vaivannäöstä
Tämmöset kohdat etupäässä mietityttää: tossa päässä on ruuvi joka oli kiinni, mihin tää vaikuttaa. Sitten läppäkotelon vieressä oli pieni "kammio" missä ilmeisesti kiersi vesi , onko tuon tarkoitus lämmittää kaasuläppää vai mitä? Toinen letku meni tämmöiseen palikkaan josta se lähti suoraan ilmeisesti johonkin lohkoon. Tuo taaimmainen letku vaikuttaa enemmän ilmaletkulta koska siinä ei ole tota valkosta paskaa mitä jäähdytysnesteestä tulee. Eli mikä tämän tarkoitus on, joku venttiili mitä jäähdytysneste ohjaa, ei jymmarra

Sitten pari kysymystä liittyen Megaruutan asennukseen. Koneessahan ei mitään sähkökäyttöistä lisäilmaventtiiliä ole tyhjäkäynnin ylläpitämistä varten mutta pysyykö kone käynnissä tuon tyhjäkäyntimoottorin avulla joka ohjaa kaasuläppää? Sitten tässä olis pari vaihtoehtoa antaa triggeripulssi megalle, joko jollain rattaalla kampiakselin päästä hall anturilla tai virranjakajan induktiiviselta anturilta kunhan alipaine- ja keskipakoissäätimet on lukittu. Jonkinsortin ratas tuntuis helpoimmalta mutta entäs tuo diagnostiikkapistookkeeseen menevä anturi, onko tuo induktiivinen anturi vai mikä ja mimmoiset tapit tuossa värinävaimentimessa vai mikä onkaan ni on? onnistuisko triggeröinti mitenkään tän avulla?
Kiitoksia jo etukäteen vaivannäöstä

Comment