Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbon huolto ja sen hinta?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aapok
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 807
    • Liperi

    Turbon huolto ja sen hinta?

    Onko kukaan käyttänyt turbojaan huollossa, mitä sellanen huoltaminen on tullu maksamaan ja mitä sille voi tehdä?
    Itsellä taitaa autossa päästä öljyä turbon ohi pakosarjalle ehkä liikaa... onko myös tietoa siitä miten paljon normaalisti öljyä pääsee imupuolelle?

    Onkelma tuli ilmi kun asensimme ahtopainemittaria ja imupuolella olevassa putkessa oli huomattavan paljon öljyä... Auto on allaoleva.
    -Aapo-

    520da touring Lci M-sport -07
    1600-2 -68 (kaveriprojekti)
    Chevrolet Avalanche LTZ -09
    Sea Ray 230 sundancer -94
  • AIN-1
    Bimmer Rookie
    • Nov 2002
    • 103
    • Kemi

    #2
    Re: Turbon huolto ja sen hinta?

    Originally posted by aapok
    Onko kukaan käyttänyt turbojaan huollossa, mitä sellanen huoltaminen on tullu maksamaan ja mitä sille voi tehdä?
    Itsellä taitaa autossa päästä öljyä turbon ohi pakosarjalle ehkä liikaa... onko myös tietoa siitä miten paljon normaalisti öljyä pääsee imupuolelle?

    Onkelma tuli ilmi kun asensimme ahtopainemittaria ja imupuolella olevassa putkessa oli huomattavan paljon öljyä... Auto on allaoleva.
    Kyllä niissä aina jonkin verran on öljyä.
    Ei kannata tehä mitään jos ei näy öljytikussa.
    Itesellä oli pakopesä halki ja akselin siivet ja laakerit huonot, makso muistaakseni 800e.
    E39 520 Touring -01
    E30 320 Touring Turbo -89(ei enää palveluksessani)

    Comment

    • t-race
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2003
      • 722
      • North from Nurmijärvi

      #3
      Perushuolto hinnasta ja paikasta riippuen, halvimmillaan luokkaa 400EUR, jos riittää pelkkien laakereiden ja tiivisteiden vaihto. Sitten jos tarvii vaihtaa siipiä tai pesiä, niin hinta tietenkin nousee.
      BMW Rennsport Racing Motorsport Club
      BMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
      Ach so, je mehr, desto besser!
      sigpic

      Comment

      • aapok
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 807
        • Liperi

        #4
        no miten on kun öljyn pinta on vajunut öljynvaihdosta (7000km) jo lähes alarajalle, vain n. 0,5s alarajaan enää! Pitäisikö tollasesta hävikistä olla jo huolissaan, ei nimittäin valu öljyt ulkopuolelle koneesta...?
        -Aapo-

        520da touring Lci M-sport -07
        1600-2 -68 (kaveriprojekti)
        Chevrolet Avalanche LTZ -09
        Sea Ray 230 sundancer -94

        Comment

        • Keimo
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2032
          • Kekkoslovakia

          #5
          Mitenkäs näiden esim. E39 turbodieseleiden turboremontit maksaa ? eli 530d ja 525tds jne.

          Ilmeisesti 1000 € nenee, että paukahtaa ja mikä muuten noiden kesto "yleensä" on ?

          Comment

          • tihuovin
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 1422
            • Oulu

            #6
            Mulla peruskorjaattiin turbo (KKK27) n. 3 vuotta sitten. Eli "mummonmarkan" aikaan. Kustansi 3300mk.

            Uusittiin tiivisteet, laakerit ja turbiinin akseli (jossa pakosiivet kiinteänä). Akselin hinta oli muistaakseni n. 1600-1700mk, joten pelkäksi tiivste/laakeriremontin hinnaksi olisi muodostunut n. 1500mk.

            Eli täällä heitetty 400€ kuulostaisi olevan oikean suuruinen.

            t: Timo

            Comment

            • t-race
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2003
              • 722
              • North from Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by tihuovin
              Eli täällä heitetty 400€ kuulostaisi olevan oikean suuruinen.

              t: Timo
              Tuo hinta perustui omaan kyselyyni, jossa huollon kohteena olisi ollut KKK-K24. En tuota koskaan kyllä tullut huoltaneeksi, vaan vaihdoin koko koneen pellin alle.
              BMW Rennsport Racing Motorsport Club
              BMW Kilpaurheilu Kilpailu Moottoriurheilu Kerho.
              Ach so, je mehr, desto besser!
              sigpic

              Comment

              • rei7pir8
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 248

                #8
                Puoli vuotta vanhassa Mersun turbodieselissäkin on jo ahtimelta välijäähylle menevä putki öljyssä!!

                Ei siitä pienestä öljynkulutuksesta kannata huolestua!
                525iA -91
                518i -90
                324tdic -88

                Comment

                • Scitso
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 2816
                  • Kuusankoski

                  #9
                  Ite huomasin juuri omassa 524td.ssä että on vähän öljyä ilmanputsarin puolella, auto ollut mulla n 2vk ja melkein vetäsin jo paniikit että onko turbon remontti eessä, pitänee seurailla öljyn menekkiä...
                  E34 525i Touring -96 "Iris"
                  E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                  E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                  E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                  E61 530d Touring -04

                  ex. E39 520ia Touring -98
                  ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                  ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                  ex. E28 520i -82

                  Comment

                  • tihuovin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1422
                    • Oulu

                    #10
                    Monesti ongelmana on että ihnmiset tietämättömyyttään käyttävät turbo koneissa liian laihoja liemiä. 5W... tai jopa 0W.... . 10W jotain kuulostaa enemmän järkevältä. Itse vaihdoin juuri elämäni kalleimmat öljyt. Castrol TWS, 50€4 litran tonkka. Ja niitä kaksi. Toisen sitten jäi lisäysvaraa 1.5 litraa.

                    Mutta öljystä ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa, näin lyhyellä kokemuksella. Tyhjäkäynnillä öljynpaine nousi n. 0.2-0.3 baria, ja se on paljon se. Kone on rakennettu 3 vuotta sitten, kaikki kuluvat osat vaihdettiin, öljypumppua myöten. Toki paineet oli "speksissä" edellisilläkin öljyillä, nyt ne on vain vielä paremmin.

                    t. Timo

                    Comment

                    • larmatin
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 1118
                      • Perttula

                      #11
                      jos ette ole sattumalta huomanneet niin koneen huohotin menee ahtimen imupuolelle josta se öljy sinne on kerääntynyt.. se kuuluu asiaan ja sitten vasta ahdin on sökö kun se räkäsee öljyt pakosarjaan..

                      kokeilkaa onko ahtimessa päittäisvälystä akselissa jos on yli ~0.2mm niin sitten yleensä ahdin on sökö huom päittäisvälys.

                      kaikissa turboautoissa sitä öljyy siellä on jos vain se huohotin on ennen ahdinta

                      sitten jos ahdin räkäsee öljyt pakosarjaan niin pelkkä tiivistys sarja ahtimeen ei riitä jos siitä haluu toimivan jatkossakin, silloin yleensä uusitaan keskiosa ja ne maksaa noin 400-800€ ja töihin ei mene rahaa jos sen itse vaihtaa (vanha pako ja imukoppa)

                      Comment

                      • Jubu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2002
                        • 937
                        • Kuusankoski

                        #12
                        Originally posted by tihuovin
                        Monesti ongelmana on että ihnmiset tietämättömyyttään käyttävät turbo koneissa liian laihoja liemiä. 5W... tai jopa 0W.... . 10W jotain kuulostaa enemmän järkevältä. Itse vaihdoin juuri elämäni kalleimmat öljyt. Castrol TWS, 50€4 litran tonkka. Ja niitä kaksi. Toisen sitten jäi lisäysvaraa 1.5 litraa.

                        Mutta öljystä ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa, näin lyhyellä kokemuksella. Tyhjäkäynnillä öljynpaine nousi n. 0.2-0.3 baria, ja se on paljon se. Kone on rakennettu 3 vuotta sitten, kaikki kuluvat osat vaihdettiin, öljypumppua myöten. Toki paineet oli "speksissä" edellisilläkin öljyillä, nyt ne on vain vielä paremmin.

                        t. Timo
                        TWS:hän oli 10w/60

                        tuntuu kilpakoineisiin kelpaavan kivasti

                        Comment

                        • Scitso
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 2816
                          • Kuusankoski

                          #13
                          Itselläni oli tuon verran öljyä putsarikotelossa, tosin en tiedä miltä ajalta, ja todnäk huohotin letkusta tullutta. Vieläköhän tuo ihan normaalia ?
                          E34 525i Touring -96 "Iris"
                          E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
                          E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
                          E46 328ia Sedan -98 "HOI"
                          E61 530d Touring -04

                          ex. E39 520ia Touring -98
                          ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
                          ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
                          ex. E28 520i -82

                          Comment

                          • larmatin
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 1118
                            • Perttula

                            #14
                            siis koneesihan on huohottaa noi öljyt tuonne ilman suotimeen ja mikä on normaalia mikä ei.. tottakai vanha kone enemmän huohottaa kuin uusi

                            Comment

                            • tihuovin
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 1422
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Jubu
                              Originally posted by tihuovin
                              Monesti ongelmana on että ihnmiset tietämättömyyttään käyttävät turbo koneissa liian laihoja liemiä. 5W... tai jopa 0W.... . 10W jotain kuulostaa enemmän järkevältä. Itse vaihdoin juuri elämäni kalleimmat öljyt. Castrol TWS, 50€4 litran tonkka. Ja niitä kaksi. Toisen sitten jäi lisäysvaraa 1.5 litraa.

                              Mutta öljystä ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa, näin lyhyellä kokemuksella. Tyhjäkäynnillä öljynpaine nousi n. 0.2-0.3 baria, ja se on paljon se. Kone on rakennettu 3 vuotta sitten, kaikki kuluvat osat vaihdettiin, öljypumppua myöten. Toki paineet oli "speksissä" edellisilläkin öljyillä, nyt ne on vain vielä paremmin.

                              t. Timo
                              TWS:hän oli 10w/60

                              tuntuu kilpakoineisiin kelpaavan kivasti
                              Kyllä näin, nimenomaan 10W/60. Mm. BMW M5:iin kovasti suosittelevat, siinä purkin kyljessä. Mutta kyllä tavara hintansa väärtiä tuntuu olevan.

                              Timo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎