Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 koneen tunnistus propleema

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • afafaf
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1144
    • Tornio

    m20 koneen tunnistus propleema

    tuli ostettu vm-88 320 e30.nen,aloin tuossa ihmetteleen ku takaa löytyy levyjarrut,ja kone on yllättävän pirteä,ei minusta eroja vanhaan 325.seen yhtään..320 ei ole päässy aikasemmin testaamaan,niin ei osaa sanoa yhtään miten se vetää...autossa on marteliuksen putkisto ja kn suodatin...ja humpaava tyhjäkäynti.tai ihmeellinen hör..hör ääni tyhjäkäynti kier.n.600..ku nostaa 800-1000kier/min niin käy jo aivan tasaseen))tuskinpa tuo putkisto kummenpia vaikuttaa tehoihin..vai?
    Last edited by afafaf; 12-01-2006, 21:50.
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #2
    Vai että HÖR HÖR...

    Noh, sä kaivat sieltä normaalista M20:n paikasta sen koneennumeron, niin ainakin tiedetään mikä on ollut lähtökohtana.

    Sitähän on tietenkin sitten vaikea mennä sanomaan, mitä siellä koneessa on sisällä.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • Bmw_e30
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1260
      • joutseno

      #3
      eiks ois helpoin kysyy entiselt omistajalta onko esim piristetty.. jos ei jaksa vaivautuu soittamaa nii ei muutaku venakoppa auki ja tutkailee on esim nokka pistetty jyrkemmäks :P
      oma 2.5 hörpöttää myös jyrkän nokan takia ja kori hytkyy pikkasen.
      onkos muute motronic vai l-jetin ruiskulla?
      ex 325i -85 325i
      325i soupe -92 325i

      Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

      Comment

      • afafaf
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1144
        • Tornio

        #4
        eipä se entinen omistaja tienny,ja se ei ainakaan ollu tehny koneelle/muualekkaan mitään muutoksia..se on motronic

        Comment

        • afafaf
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1144
          • Tornio

          #5
          siis pitää ottaa koppa auki....öljykorkista sen verran kurkistelin et aika uuden tuntunen nokka näytti olevan ja jotain oranssin väristä maalia siinä oli...pitää aukasta se ku kerkeää

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #6
            No kato ekana siitä koneen kyljestä se mallinumero, niin näkee mikä lohko siellä on.. Kuten T3j o sanoin...
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • jvakeva
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2433
              • Kouvola

              #7
              abs-jarrut tuovat mukanaan levyt myös taakse.. ja se korin hytkyminen voi johtua ruiskun toimintahäiriöstä.. ihan kokemuksesta vain..
              B10 V8 # 108
              saab r560 8X4

              Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

              Comment

              • Suutari
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 3059
                • Suomi

                #8
                ja sitten vaikka lohko ois 2.0l niin eihän se oo sanottua oisko sisällä mitä palikkaa... ...ei kait tota muutne selville saa kun kantta raottamalla jos oikeesti haluu selvitellä. tai sitten käyttää dynossa helppoa tietää et mitä löytyy. ei tartte arvailla eikä maksa paljoo.

                Helppo akttoo:
                toi koneen numero( sitten dynoon jos vielä epäilyttää)
                merkinnät kannesta
                perän välitys(tiuhalla tuntuu lähtevän kovempaa )
                nokka joko venakoppaa auki tai sitten nokan päästä hihnapyörältä löytyy varmaan osviittaa. joutu ehkä pyörittelee vähän et tulee merkinnät kohilleen.
                hiotussa nokassa pienempi perusympyrä ja isommat epäkeskot
                Last edited by Suutari; 13-01-2006, 00:09.
                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                -Official BTCF-Sauna Team-
                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                -Team BTCF Top Alcohol-
                -Team Pimp My Bride-
                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                Comment

                • afafaf
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 1144
                  • Tornio

                  #9
                  ei ole abs-jarruja tosa katiskassa,auton rekkari on vte-320 jos joku sattuu tunteen tapauksen...

                  Comment

                  • .konen
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2005
                    • 42

                    #10
                    hör hör. Voi olla mahdollisesti myös jako pielessä kun tyhjäkäynti "humppaa".
                    --

                    Comment

                    • L.H
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 2481
                      • Lohja

                      #11
                      Originally posted by .konen
                      hör hör. Voi olla mahdollisesti myös jako pielessä kun tyhjäkäynti "humppaa".
                      Ja sen kyllä huomaa sitten jo muustakin, kun siitä tyhjäkäynnistä.
                      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                      Comment

                      • afafaf
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1144
                        • Tornio

                        #12
                        aika veltto on alapään kierroksilla mutta lähempänä 4500kiekkaa ku saa niin lähtee ku tykin suusta...)

                        Comment

                        • afafaf
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 1144
                          • Tornio

                          #13
                          no niin nyt tuli vähän tutkittua...koneesta löysin tämmöset numerot
                          20 8K A (eli varmaan m20b20) 24864381 ruiskuboxin numero 0 261 200 152 nokasta löyty tälläset BMW 05 348 ja oli jonkin verran jo kulunu et siitäö se huono tyhjäkäynti varmaan johtuu..kiekan rajotin autossa on 6000.ssa

                          Comment

                          • afafaf
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1144
                            • Tornio

                            #14
                            ja ku tässä aletaan numeroita tutkiin niin olis vielä tämmönen tuosta minu projektista 121 021 00849 10C70 ja startin kaulalta löyty numerot 2551 +2601841+ ja kone on jostain 2002.sta..tai jotain

                            Comment

                            • Tzeimi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 2067
                              • Banshee - Jyväskylä

                              #15
                              Originally posted by afafaf
                              kone on jostain 2002.sta..tai jotain
                              Hä? Aika uus moottori!
                              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                              & 02 tulpo saniteetti dyno




                              Älä väkisin, ota isompi vasara.
                              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎