Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kytkin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dudeb
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 240
    • Nowhere

    Kytkin

    Meneeko kytkin yleensä jäykäksi kun tekee loppuaan? Millasia oireita aiheittaa muuta kun että luistaa?

  • larmatin
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 1118
    • Perttula

    #2
    Originally posted by dudeb
    Meneeko kytkin yleensä jäykäksi kun tekee loppuaan? Millasia oireita aiheittaa muuta kun että luistaa?

    voi mennä jäykäs, voi kolista, voi olla ettei irroita, voi vikistä, voi olla että auto ei liiku mihkään.

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 10031
      • KVLA

      #3
      ...myös ravistaa,äännellä ja haista.Ainakin.

      Comment

      • dudeb
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 240
        • Nowhere

        #4
        Originally posted by dudeb
        Meneeko kytkin yleensä jäykäksi kun tekee loppuaan? Millasia oireita aiheittaa muuta kun että luistaa?


        Omassa ollut jo kauemman aikaa jäykkä kytkin. Mietin vaan et miten tohon suhtautua ku pitäs lähtä vähä pidemmälle reissulle 4päivän päästä!
        Uskaltaakohan sitä... voiskohan vika olla vaihdelaatikossa, oon jotain sellasta kuulu, et se vois vaikuttaa

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10031
          • KVLA

          #5
          Kun kytkilevyn kitkapinnat kuluu,niin kytkinasetelman "tähtilevyjen" asento muuttuu pystymmäksi.Tällöin niiden vipukulma muuttuu ja kytkin tulee jäykemmäksi käyttää.Jos kytkimessä ei ole muita oireita,niin varmaankin uskaltaa huoletta ajella.

          Comment

          • dudeb
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 240
            • Nowhere

            #6
            Originally posted by Heguli 31
            Kun kytkilevyn kitkapinnat kuluu,niin kytkinasetelman "tähtilevyjen" asento muuttuu pystymmäksi.Tällöin niiden vipukulma muuttuu ja kytkin tulee jäykemmäksi käyttää.Jos kytkimessä ei ole muita oireita,niin varmaankin uskaltaa huoletta ajella.

            Jos noin on nii huh

            Comment

            • MikkoJII
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 1807
              • Lapua

              #7
              Originally posted by Tuoppo
              Lainataas topickia omaan ongelmaan. Vaihdoin e36 318 -92 bemuuni kytkimeen työsylinterin kun se rupesi vuotamaan. Kytkin pelasi tämän jälkeen hyvin muutaman viikon mutta eilen kytkin muuttui jäykemmäksi ja aivan alussa kytkimessä tuntui sellainen outo jäykempi kohta. Samalla kytkin alkoi luistaa välillä vaihteen vaihdon jälkeen ja vaihtaminenkin takerteli vähän. Tänään aamulla kytkin taas luisti kun ajoin töihin. Käytin autoa kaverini tallilla jossa tarkistin ettei kytkin vuoda nestettä. Auto oli lämpimässä noin tunnin ja sen jälkeen kytkin pelasikin taas ihan normaalisti???? Joutuuko tuohon nyt kytkinpaketin laittamaan vai voiko vika olla nyt jossain muualla esim pääsylinterissä ????
              Ilmasitko sä sen kytkimen? Mulla teki melkein samaa toi oma auto kun oli stefat paskana työ ja pääsylinteristä. Kerran vaihettiin tiivisteet ja ne kesti tasan vuoden. Sitte hommaattiin uudet sylinterit ja toimii! ilmaus onnistui heti ekalla yrittämällä kun ei enää vetässy työsylinterin kautta ilmaa!
              Last edited by MikkoJII; 03-02-2006, 11:10.
              E32 750i 11/89

              Comment

              • dudeb
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 240
                • Nowhere

                #8
                Originally posted by Tuoppo
                Lainataas topickia omaan ongelmaan. Vaihdoin e36 318 -92 bemuuni kytkimeen työsylinterin kun se rupesi vuotamaan. Kytkin pelasi tämän jälkeen hyvin muutaman viikon mutta eilen kytkin muuttui jäykemmäksi ja aivan alussa kytkimessä tuntui sellainen outo jäykempi kohta. Samalla kytkin alkoi luistaa välillä vaihteen vaihdon jälkeen ja vaihtaminenkin takerteli vähän. Tänään aamulla kytkin taas luisti kun ajoin töihin. Käytin autoa kaverini tallilla jossa tarkistin ettei kytkin vuoda nestettä. Auto oli lämpimässä noin tunnin ja sen jälkeen kytkin pelasikin taas ihan normaalisti???? Joutuuko tuohon nyt kytkinpaketin laittamaan vai voiko vika olla nyt jossain muualla esim pääsylinterissä ????

                Joo tohon ois kans kiva saata vastaus. Kytkinpaketti on tilattu nyt ja se vaihdetaan jokatapauksessa. Aattelin et jos vois noista sylintereistä johtua myös se jäykkyys nii hommais samalla molemmat sylinterit ja vaihtas yhteydessä?

                Comment

                • MikkoJII
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 1807
                  • Lapua

                  #9
                  Originally posted by dudeb
                  Joo tohon ois kans kiva saata vastaus. Kytkinpaketti on tilattu nyt ja se vaihdetaan jokatapauksessa. Aattelin et jos vois noista sylintereistä johtua myös se jäykkyys nii hommais samalla molemmat sylinterit ja vaihtas yhteydessä?
                  Suosittelen niin ei tarvi kytkimen kans olla sitte heti vuoden päästä taas pakkasilla tappelemassa.
                  E32 750i 11/89

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎