Meneeko kytkin yleensä jäykäksi kun tekee loppuaan? Millasia oireita aiheittaa muuta kun että luistaa?
Omassa ollut jo kauemman aikaa jäykkä kytkin. Mietin vaan et miten tohon suhtautua ku pitäs lähtä vähä pidemmälle reissulle 4päivän päästä!
Uskaltaakohan sitä... voiskohan vika olla vaihdelaatikossa, oon jotain sellasta kuulu, et se vois vaikuttaa
Kun kytkilevyn kitkapinnat kuluu,niin kytkinasetelman "tähtilevyjen" asento muuttuu pystymmäksi.Tällöin niiden vipukulma muuttuu ja kytkin tulee jäykemmäksi käyttää.Jos kytkimessä ei ole muita oireita,niin varmaankin uskaltaa huoletta ajella.
Kun kytkilevyn kitkapinnat kuluu,niin kytkinasetelman "tähtilevyjen" asento muuttuu pystymmäksi.Tällöin niiden vipukulma muuttuu ja kytkin tulee jäykemmäksi käyttää.Jos kytkimessä ei ole muita oireita,niin varmaankin uskaltaa huoletta ajella.
Lainataas topickia omaan ongelmaan. Vaihdoin e36 318 -92 bemuuni kytkimeen työsylinterin kun se rupesi vuotamaan. Kytkin pelasi tämän jälkeen hyvin muutaman viikon mutta eilen kytkin muuttui jäykemmäksi ja aivan alussa kytkimessä tuntui sellainen outo jäykempi kohta. Samalla kytkin alkoi luistaa välillä vaihteen vaihdon jälkeen ja vaihtaminenkin takerteli vähän. Tänään aamulla kytkin taas luisti kun ajoin töihin. Käytin autoa kaverini tallilla jossa tarkistin ettei kytkin vuoda nestettä. Auto oli lämpimässä noin tunnin ja sen jälkeen kytkin pelasikin taas ihan normaalisti???? Joutuuko tuohon nyt kytkinpaketin laittamaan vai voiko vika olla nyt jossain muualla esim pääsylinterissä ????
Ilmasitko sä sen kytkimen? Mulla teki melkein samaa toi oma auto kun oli stefat paskana työ ja pääsylinteristä. Kerran vaihettiin tiivisteet ja ne kesti tasan vuoden. Sitte hommaattiin uudet sylinterit ja toimii! ilmaus onnistui heti ekalla yrittämällä kun ei enää vetässy työsylinterin kautta ilmaa!
Lainataas topickia omaan ongelmaan. Vaihdoin e36 318 -92 bemuuni kytkimeen työsylinterin kun se rupesi vuotamaan. Kytkin pelasi tämän jälkeen hyvin muutaman viikon mutta eilen kytkin muuttui jäykemmäksi ja aivan alussa kytkimessä tuntui sellainen outo jäykempi kohta. Samalla kytkin alkoi luistaa välillä vaihteen vaihdon jälkeen ja vaihtaminenkin takerteli vähän. Tänään aamulla kytkin taas luisti kun ajoin töihin. Käytin autoa kaverini tallilla jossa tarkistin ettei kytkin vuoda nestettä. Auto oli lämpimässä noin tunnin ja sen jälkeen kytkin pelasikin taas ihan normaalisti???? Joutuuko tuohon nyt kytkinpaketin laittamaan vai voiko vika olla nyt jossain muualla esim pääsylinterissä ????
Joo tohon ois kans kiva saata vastaus. Kytkinpaketti on tilattu nyt ja se vaihdetaan jokatapauksessa. Aattelin et jos vois noista sylintereistä johtua myös se jäykkyys nii hommais samalla molemmat sylinterit ja vaihtas yhteydessä?
Joo tohon ois kans kiva saata vastaus. Kytkinpaketti on tilattu nyt ja se vaihdetaan jokatapauksessa. Aattelin et jos vois noista sylintereistä johtua myös se jäykkyys nii hommais samalla molemmat sylinterit ja vaihtas yhteydessä?
Suosittelen niin ei tarvi kytkimen kans olla sitte heti vuoden päästä taas pakkasilla tappelemassa.
Comment