Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20B25 lohkosta siivu pois...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwtbo
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 268
    • Suonenjoki

    M20B25 lohkosta siivu pois...

    Eli tarviis ottaa tosta lohkosta 2 mm. tavaraa pois, ei siis muuta haitta vaikutusta kuin et jako menee pieleen.
    Käytin searhia ja löyty yksi topicci jossa lohkosta otettu pari milliä tavaraa pois.
    Tarkemmat plaanaus mitat www.e30.de:stä mut en löytäny vaik pengoin...

    Jos joku osaa neuvoa,kiitos etukäteen.
  • jvakeva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2433
    • Kouvola

    #2
    en muista tarkkaan, mutta m20b27 lohkossa oli 4mm maksimi, en muista mikä siinä oli mutta joku syy oli, miksei oikein voinut ottaa enempää.. ja 4mm siitä poistin.. ei sinänsä ongelmaa, muuta, kun vesipumpusta joutu vähän ottaa lastua pois, ym.. pientä.
    B10 V8 # 108
    saab r560 8X4

    Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

    Comment

    • bmwtbo
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 268
      • Suonenjoki

      #3
      Kiitos, tuo auttaa jo eteenpäin. Eli 4mm. on maksimi.

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        #4
        Originally posted by bmwtbo
        Eli tarviis ottaa tosta lohkosta tavaraa pois, ei siis muuta haitta vaikutusta kuin et jako menee pieleen.
        Kerro mulle, MIKSI ihmeessä siitä lohkosta pitää ottaa siivu veks?
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • bmwtbo
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 268
          • Suonenjoki

          #5
          Ei riitä männässä korkeus, jää 1mm. dekkitason alapuolelle.
          Yritän saada laskettua puristussuhteen järkeväksi turbo käyttöön ~8:1
          Ja kyseiset männät on liian painavat sellaisenaan niistä on saatava tavaraa pois.

          81mm kampi
          84mm männät
          130mm kanget
          2,5 kansi

          Comment

          • Kyytsis
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 3472
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by bmwtbo
            Ei riitä männässä korkeus, jää 1mm. dekkitason alapuolelle.
            Yritän saada laskettua puristussuhteen järkeväksi turbo käyttöön ~8:1
            Ja kyseiset männät on liian painavat sellaisenaan niistä on saatava tavaraa pois.

            81mm kampi
            84mm männät
            130mm kanget
            2,5 kansi
            Siis mita v***ttuu, pommit tippuu, Roihuvuori.

            Aiot viilata sekä männistä että kannesta tavaraa pois? Omfg. Eikö kannata ottaa vaan männistä, niin voi se puristuskin vaikka tippua?

            t.Ville

            Comment

            • bmwtbo
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 268
              • Suonenjoki

              #7
              Jos tuosta lohkosta saisi 1mm. pois ni mäntä tulisi tasalle -> liian korkea puristus ja mäntä liian painava.
              Lohkosta 1mm. ja männästä 1mm. pois (-1mm. tasopinnasta).-> edelleen puristus liian korkea.
              Jos männästä saisi sen 1mm. pois koko matkalta avittaisi jo vähän tohon painoon,laskin suuntaa antavaa puristussuhdetta jos mäntään tekisi lisäksi vielä montun joka olisi mahdollisesti 10-20cc. saisin puristuksen lähemmäs 8:1
              ja tuosta männästä sitä painoa pois.
              Olenko ihan hakoteillä....

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2067
                • Banshee - Jyväskylä

                #8
                Originally posted by bmwtbo
                Jos männästä saisi sen 1mm. pois koko matkalta avittaisi jo vähän tohon painoon,laskin suuntaa antavaa puristussuhdetta jos mäntään tekisi lisäksi vielä montun joka olisi mahdollisesti 10-20cc.
                Älä ylitä männänvalmistajan antamia max. koneistusmittoja. Jos tämä ei onnistu, on valittava toiset männät lähtökohdaksi. Muutoin mäntien/laitteen elinikä on pieni.
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                • bmwtbo
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 268
                  • Suonenjoki

                  #9
                  Ne on wisecon männät ja työstövaraa on tarpeeksi.

                  Comment

                  • M5 talviautona
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2005
                    • 242
                    • Kokkola

                    #10
                    Jos sää sitä mäntää kevennät niin eikö se kevennys kannattais tehä helmasta ottamalla siivu pois? Ja sen jälkeen sorvata se kuoppa siihen männän päälle?
                    Itse en ainakaan turbo käyttö ajatellen ottais männän päältä/laesta pois paljoa.?
                    Kaverilla ainakin palo reikä mäntää ku meni sorvauttaan männistä kamaa pois.
                    Ja eikö tuo lohkon hionta/oikasu ole aika kallista touhua??
                    ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

                    325e 2,7 e30
                    318i e30
                    535ia e34
                    m5 e34
                    525 e34
                    316i e30
                    524td e28 = Ei savua ilman tulta
                    Viimesin bemari 316i e36
                    Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

                    Comment

                    • HarzaTheMan
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 458
                      • Sawo

                      #11
                      Käy kysymässä Virtalalta neuvoja kun kerran Suonenjoelta olet
                      http://www.virtalaracing.com
                      ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2067
                        • Banshee - Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by bmwtbo
                        Ne on wisecon männät ja työstövaraa on tarpeeksi.
                        Ok, homma hallussa. Tää nyt ei välttämättä koske sun juttua mutta sanotaan nyt tässä yhteydessä... Jos olisi kyseessä vapariin tarkoitetut männät, jotka tulevat näkemään paineilmaa on ehkä hyvä jättää max. konesitusmitoista vähän pois. Jos muki on tarkoitettu ahtokäyttöön (ja suunnitelluille tehoille) pitäisi niiden kestää nuo max koneistusmitat.
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        • mortimer
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 1079
                          • Satulinna kaukomaan

                          #13
                          pidempi veivi ?

                          --------------
                          Last edited by mortimer; 22-12-2012, 23:27.

                          i3S -20
                          E30M3 slotcar 1:32
                          XKE FHC 1971
                          Mgb Gt -66
                          T6 -19
                          E91 -08

                          Comment

                          • Vilhosuuri
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2005
                            • 139
                            • Nurmijärvi

                            #14
                            Originally posted by M5 talviautona
                            Jos sää sitä mäntää kevennät niin eikö se kevennys kannattais tehä helmasta ottamalla siivu pois? Ja sen jälkeen sorvata se kuoppa siihen männän päälle?
                            Itse en ainakaan turbo käyttö ajatellen ottais männän päältä/laesta pois paljoa.?
                            Kaverilla ainakin palo reikä mäntää ku meni sorvauttaan männistä kamaa pois.
                            Ja eikö tuo lohkon hionta/oikasu ole aika kallista touhua??
                            Eiköhän nuo palaneet reiät männissä johdu ahdetuissa autoissa ihan muusta kuin tavaran paksuudesta...
                            Noissa Wisecon männissä on nimenomaan sitä työstövaraa paljon että jokainen voi sorvailla ihan omin pikku kätösin sopivan korkuiset männät.

                            vnu
                            Alla riippuen ajasta ja paikasta:

                            Bmw E30 316 -87
                            Bmw E34 "525i" -89
                            Citroen DS23 -73
                            Citroen Saxo 1.4 -99
                            AS-202 Bravo

                            Kaikki on mahdollista, se on vain asentajasta kiinni.

                            Comment

                            • bmwtbo
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 268
                              • Suonenjoki

                              #15
                              Jos nyt tuon 1-2mm. verran saisi lohkosta pois niin se auttaisi todella paljon,
                              sit männästä lastua ja siihen monttu ni pitäs onnistua.
                              Virtalalta hain nuo männät,ja mietittiin tätä.

                              Kiertokankia en ala vaihtamaan on turhan kalliita.(Autoverdi)
                              Kyllä näillä eväillä on saatava kone läjättyä.

                              Onko siis tuosta lohkon madaltamisesta mitä haittaa?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎