Eli ei siellä mitään +140e antureita pitäisi olla lämpötilan mittausta varten...
Sen ruskean anturin jättäisin muutenkin omaan arvoonsa, kun sillä sillä ei ole muuta merkitystä kuin mittaritaulun näyttö. Jos lämpömittari liikkuu normaalisti niin kaikki on ok. Nykimisen kannalta oleellinen on se sininen anturi. En tosin usko että se olisi rikki, mutta hyvä se on mitata (erityisesti jos on imusarja irti). Näin vanhan auton vikamuistiin ei yleensä kerry yhtään mitään.
Suosittelen että avaat ilmamäärämittarin ja puhdistat sen, sanovat toiset työpaikalla mitä tahansa. Hyvät työohjeet löydät käyttämällä searchia. Samalla voit kokeilla eri säätöjä (ja jos parempi säätö löytyy, niin käytä vielä
päästökaasumittauksessa, ettei jää liian laihalle seokselle).
Tuon ylhäällä olevan tekstin löydän duunistakin, ja tuon mukaan juuri 2-napainen olisi 1.8:sta... Enkä voi sitä omaan arvoon jättää kun yritän juuri selvittää, että onko se siellä sattumalta vai ihan tarkoituksella ! Eli, onko koneeseen vaihdettu muutakin 1.8 sälää. Sininen anturi on mitattu ja kunnossa. Ilmamäärämittari tullaan avaamaan lähiaikoina ja koitetaan etsiä mahdollista ilmavuotoa, mutta mutta, kuten aikaisemmin jo sanoin, ei nyt ole kysymys tuosta nykimisestä, vaan lähinnä koitan nyt selvittää, onko moottoriin eksynyt 1.6 osien sijasta jotain 1.8 osia, kuten se anturi. Sehän voi sitten selitellä vaikka nykimistäkin, jos joku ei toimi oikein.. tms.
Ja tuo ruskeapäinen 2-napainen anturi maksaa 143 euroa meillä.
Pitäisi varmaan poistaa koko topicci ja muotoilla eka viesti uudelleen niin ei tartuttaisi tuohon nykimiseen nyt...
-VaasaConnection-
Volvo 745 2.0 -88 koiravankkuri
Chevrolet Impala Hardtop Coupe -69 projekti
Ex Volvo 855 2.0 T5 -94
Ex Volvo 855 2.3 T5 -95 Pink Panther
Ex Volvo V70 2.4 20V -00
Ex BMW E34 520iA -91
Ex BMW E30 316i -89
Ex BMW E30 318 -84
Tuon ylhäällä olevan tekstin löydän duunistakin, ja tuon mukaan juuri 2-napainen olisi 1.8:sta... Enkä voi sitä omaan arvoon jättää kun yritän juuri selvittää, että onko se siellä sattumalta vai ihan tarkoituksella ! Eli, onko koneeseen vaihdettu muutakin 1.8 sälää. Sininen anturi on mitattu ja kunnossa. Ilmamäärämittari tullaan avaamaan lähiaikoina ja koitetaan etsiä mahdollista ilmavuotoa, mutta mutta, kuten aikaisemmin jo sanoin, ei nyt ole kysymys tuosta nykimisestä, vaan lähinnä koitan nyt selvittää, onko moottoriin eksynyt 1.6 osien sijasta jotain 1.8 osia, kuten se anturi. Sehän voi sitten selitellä vaikka nykimistäkin, jos joku ei toimi oikein.. tms.
Ja tuo ruskeapäinen 2-napainen anturi maksaa 143 euroa meillä.
Pitäisi varmaan poistaa koko topicci ja muotoilla eka viesti uudelleen niin ei tartuttaisi tuohon nykimiseen nyt...
Jos katsot numerosarjoja niin huomaat, että samat osat sopivat molempiin kansiin. Koska yleensä yksinkertaisin selitys on todennäköisin, niin itse lähtisin selvittämään nykimistä ensisijaisesti imuilmavuodoista ja ilmamäärämittarista käsin. Onko sinulla antaa numerosarjaa tuolle +143e osalle, jotenkin on vaikea uskoa että se on (simppeli) lämpötila-anturi?
Meneekö M40B16 koneessa ruskealle anturille (mittaristo) kaksi johtoa ja onko liitin silti 2 napainen vaikka anturissa yksi napa ? Jos menee, luulen, että tähän on vain eksynyt väärä anturi... Ainakin ton ohjelman mukaan vois niin päätellä kun on sama johtosarja. En muuta enää keksi kun moottorissakin lukee se 16 4E 1... Kantta ei jaksais ruveta repii irti että pääsis vähän mittailemaan
Comment