Tosin vasta ensi talvena, tulee tuohon endurance saloon luokan autoon. Moottoreita sinällään olen tehnyt pienen ikäni, ja tällaiset perusasiat kyllä hallitsen kohtuullisesti. Mutta kun moottori on minulle ihan uusi = outo :oops: , niin olisihan se kiva tietää mitä heikkoja paikkoja siinä on. Eli mihin pitäisi erityisesti kiinnittää huomiota jotta tuosta tulisi luja kone? Voiko tarvikeöljypumppua ja laakereita käyttää, vai pitääkö ostaa orkkis? Kestääkö tarvikekannentiiviste vai pitääkö olla orkkis, vaiko ihan peräti jokin kisatiiviste?? Tämmöisiä juttuja sitä mielellään kuulisi , yritin kyllä selailla tätä foorumiakin, mutten ihan kaikkeen löytänyt vastausta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20B25 koneen huolto pitäisi tehdä.
Collapse
X
-
M20B25 koneen huolto pitäisi tehdä.
Marko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guideTags: None
-
-
Tarvikeosia vaan! Luja kone se on, raakaa ajoa vaan. Me ruvettiin viime vuonna ajamaan kans Saloonia ja raahattiin saksasta 300 tuhatta ajettu vakio 325:n. Nyt se tosin jouduttiin avaamaan, kun pakoventtiiliin tarttunut karsta (helevetin kova vaalean ruskea kivi) irtosi ja aiheutti pyttyyn naarmut. 4. ja 5. pytyissä on nyt kunnon kraarit! Siitä taas johtui mieletön öljyn kulutus, kun ohivuotoa piisasi! Kisa ajettiin silti loppuun, välillä öljyä lisäten...
Nyt sitten koneeseen tehdään sääntöjen sallimat muutokset. Aikamoinen kompromissi siitä tulee, koska bensankulutus on määräävä tekijä. Onneksi kävin dynossa keväällä, joten vertailupohjaakin löytyy.
-
-
Kansi tossa se heikoin lenkki on, nokka/keinut kuluneet ja erityisesti kiinnitä huomiota pakopuolen ohjureihin ne on useimmiten vaihtokunnossa ja tsekkaa myös imupuolen ohjurit. Kampura on nitrattu et siitä ei oo ongelmaa, selvii hengissä lievästä laakerivauriostakin. Veivien alapäät kannattaa tarkistaa, saattaa löytyä muotovirheitä (omasta piti kaikki oikaista)
Tollasiin "ongelmiin" olen ite törmännyt. Ja kyllä tarvikekamaan voi luottaa kunhan ei mene siitä mistä aita on matalin. Ja kannenpultit olis syytä vaihtaa venymäruuveihin, torx päiset 10.9 noihin BMW:kin siirtyi m20 koneen elinkaaren loppuvaiheessa. Ei missään nimessä perinteisiä 12.9 kuusiokanta pultteja, yhen tapauksen olen nähny missä tollanen katkes kannan alta ja kanta tippus nokan alle ja nokka pamautti sen kannesta läpi.With jap crap, life sucks and then you die
Comment
-
-
Nyt tulee juuri sitä tietoa jota kaipasin
Veivien alapäiden muotovirheellä tarkoitat vissiin että se alasilmä on venynyt soikeaksi?
Moottori on -87 joten siinä on varmaan ne vanhemmat kannenpultit, valitsenpa sitten vain sen uudemman version.
Mitenkäs tuo männänrengaspolitiikka? Paljon on liikkeellä heikkolaatuisia renkaita, ainakin moneen muuhun merkkiin.
Onko muuten muita edullisia osalähteitä kuin tuo Motonet?Marko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
Comment
-
-
Joo veivin alasilmää tarkoitin.
-87 moottorissa on muistaakseni vielä 12.9 pultit, 10.9 torxit tuli muistaakseni -88 käyttöön. Ja just noissa vanhemmissa BMW suosittelee vaihtamaan torx pultit aina kun kansi on irti. Ja tietty muutenkin aina uudet pultit kun on kansi ollu irti.
KL-varaosat on kelpo paikka osien suhteen, sieltä sai saksassa valmistettuja männänrenkaita. Ainakin päittäisvälykset oli noissa just eikä melkein.With jap crap, life sucks and then you die
Comment
-
-
m20
tosta kannesta purin tossa omani niin noi keinuvipu akselien pukit mistä akseli tulee läpi ja missä on öljy reiät niin niissä on mahottomat naarmut niin onkohan mahdollista että se toimii hyvin vaikka niissä on uria ja kannattaakohan tota laittaa enää nippuun vaan hommata uusi kansi. :?e30 316 ja e34 520 e46 320d
Comment
-
-
Tuota KL-varaosaa on moni tässäkin foorumissa kehunut, myykö se postimyynnillä? Meilläpäin ei ole yhtään liikettä. Netistä en löytänyt edes sivuja...Marko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
Comment
-
-
Originally posted by 131Tuota KL-varaosaa on moni tässäkin foorumissa kehunut, myykö se postimyynnillä? Meilläpäin ei ole yhtään liikettä. Netistä en löytänyt edes sivuja...
Kokeile seuraavia linkkejä:
Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta
t: luft waffel
"Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"
Comment
-
-
:lol: Pitää sitä olla pässi, hain sitä googlella KL-varaosa nimellä ja kokeilin myös osoitteeksi suoraan :oops: Mutta kun piti olla "osaT".. No hyvä kun selvisi tuokin.Marko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
Comment
-
Comment