Announcement

Collapse
No announcement yet.

M40 hävitti öljynpaineet pakkasilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Tk-
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2002
    • 387
    • Jyväskylä

    M40 hävitti öljynpaineet pakkasilla

    Pakkasta oli reilu 20, kone oli alkanut pitämään outoa ääntä, sitten ujeltamaan, ja siinä kunnossa sillä on ajettu noin 2km, öljynpainevalo on ilmeisesti palanut siinä vaiheessa, mutta kuski ei ole sitä tajunnut, ehkä sitten siksi, että kyseisen auton mittaristossa palaa satunnaisesti eri varoitusvalot

    No kuitenkin en tiennyt valon palamisesta ja avasin venttiilikopan, nokka-akselin nokat oli kuivat ja naarmuilla, irroitin ja putsasin niitä voitelevan putken, koitin sitten käyntiin ja totesin ettei öljypainevalo sammu.

    Mitähän tässä on tapahtunut ? Taitaa olla kone entinen ?
    325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82
  • antti79
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 2499
    • Littoinen

    #2
    Originally posted by -Tk-
    Taitaa olla kone entinen ?
    Ainakin todella pahalta kuulostaa! Taitaa olla käynyt niin että huohotin putki on jäätynyt umpeen ja kone sylkässyt öljyt jostain pihalle, ja nyt on sitten ajeltu ilman öljyjä hetken!
    sigpic
    Originally Posted by jari kihlman
    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

    Comment

    • -Tk-
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2002
      • 387
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by antti79
      Ainakin todella pahalta kuulostaa! Taitaa olla käynyt niin että huohotin putki on jäätynyt umpeen ja kone sylkässyt öljyt jostain pihalle, ja nyt on sitten ajeltu ilman öljyjä hetken!
      Öljyt on kyllä yhä koneessa sisällä ja huohotin ei ole tukossa, että ei varmaan siitä ole kyse.
      325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

      Comment

      • advance
        Bimmer Enthusiast
        • May 2004
        • 1689

        #4
        edit: ei mitään,
        Last edited by advance; 23-01-2006, 18:11.

        Comment

        • antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

          #5
          Originally posted by -Tk-
          Öljyt on kyllä yhä koneessa sisällä ja huohotin ei ole tukossa, että ei varmaan siitä ole kyse.
          No, öljypumppu sit sanonut sopimuksen irti? Paha mennä sanomaan, mitä on tapahtunut.
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

          Comment

          • Roberto Ravaglia
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 37

            #6
            Originally posted by -Tk-
            Pakkasta oli reilu 20, kone oli alkanut pitämään outoa ääntä, sitten ujeltamaan, ja siinä kunnossa sillä on ajettu noin 2km, öljynpainevalo on ilmeisesti palanut siinä vaiheessa, mutta kuski ei ole sitä tajunnut, ehkä sitten siksi, että kyseisen auton mittaristossa palaa satunnaisesti eri varoitusvalot

            No kuitenkin en tiennyt valon palamisesta ja avasin venttiilikopan, nokka-akselin nokat oli kuivat ja naarmuilla, irroitin ja putsasin niitä voitelevan putken, koitin sitten käyntiin ja totesin ettei öljypainevalo sammu.

            Mitähän tässä on tapahtunut ? Taitaa olla kone entinen ?

            Mulla kävi just samalla lailla oman auton kans, en vaan ole kerinnyt vielä tutustuun vikaan lähemmin. Omassa autossa (E30318iS M42B18) epäilen kannen olevan halki ja että nesteet olis tukkinu öljypumpun.

            Comment

            • -Tk-
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2002
              • 387
              • Jyväskylä

              #7
              Pientä päivitystä tilanteeseen, tänään kun oli pakkasta vain -3 niin autoa pidettiin 5 tuntia lämmittimessä ja kokeiltiin käyntiin, öljynpaineet tuli takas ja ikävä hankausääni hävis. Kone kuulosti ihan samalle kuin aiemminkin, ei kolinoita eikä muutakaan erikoista. Ilmeisesti siis jossain on ollut jäätä ??
              325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

              Comment

              • 0101769
                Bimmer Rookie
                • Feb 2004
                • 68
                • hyvinkää

                #8
                tuttu vika

                jos ajat lyhyttä matkaa kerääntyy öljypohjaan vettä ja tukkii imusihdin. suosittelen öljynvaihtoa pikapuoliin...

                Comment

                • reddewil
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 3015
                  • West Coast

                  #9
                  Joku häikkä öljynkierrossa on ollu, (tai onhan tossa moottorissa se puutteellinen uutenakin). Ne hankausjäljet/naarmut voi olla ihan normaalia kulumisen jälkiä mitä siihen nokkaan tulee, vai oliko pahatkin skraadut?
                  Jos pata käy ja kilkattaa aivan kuten ennenkin, niin ei muuta ku öljyt joskus vaihtoon ja kovaa ajoo!
                  ...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎