Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huono tyhjäkäynti M60

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 530ia Touring -95
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 33
    • Seinäjoki

Huono tyhjäkäynti M60

Moi!

Mulla on siis nimim. mukainen 530ia jossa koneena M60 (B30-versiona).
    Ongelmana on nyt viimesten kuukausien aikana ollu huono tyhjäkäynti. Se ei näy kiekkamittarissa eikä koneen päältä katsoessa, kuuluu lähinnä pakoputkesta epätasasena käyntinä. Olen autolla ajellut sellaset 45k km ja nyt viimesten tuhansien, olisko viimesen öljynvaihdon jälkeen se on kuulostanut huonommalta, siis tyhjäkäynnillä. Heti kun nostaa kierroksia yhtään, niin käynti tasaantuu ja käy niinkuin ennenkin, myöskin kaasuun vastaan ihan samalla tavalla kuin tähänkin saakka. Päästömittauksia ei ole vielä tehty.

Olen tuolta netistä lukenut kaiken maailman juttuja nikasil-alusil -lohkoista enkä heti jaksa uskoa että olisi noin radikaalista hommasta kyse.

Löysin lisäksi juttua PCV-venttiilistä ko konetyyppiin liittyen, jonkalaisia muistaakseni oli joskus ainakin vanhoissa jenkeissä. Eli onko kenelläkään kokemuksia tuosta kyseisestä kapineesta? (Crankcase ventilation/Oil Separator, ilmeisesti tässä kuvassa http://www.realoem.com/bmw/showparts...91&hg=11&fg=15)
    Jos ei toimi, niin pitäisi ilmeisesti vaikuttaa huonontavasti tyhjäkäyntiinkin..

Kiitos avusta!
  • Guest's Avatar

Oletko käyttänyt testerissä, ettei olisi puola pimeenä? Tuo kampikammion huohotusventtiilihän noissa tukkeutuu jos esimerkiksi on talvella pelkästään lyhyttä ajoa ettei pääse kunnolla lämpeämään..., venttiilihän on helppo puhdistaa mutta varsin paska irroittaa koneen kiinni ollessa...

Comment

• bemu e34 540ia
      Newbiemmer
      • Oct 2005
      • 9

Mulla oli omassa 540 e34:ssa samantyyppistä oiretta ja vikakoodit kerto et molemmat lambdat ois menny yli säätöalueen ja molemmissa lambdoissa ois ollu maavuoto, noh lambdat vaihtoon ja vikamuisti tyhjäks mut eipä käynti parantunukkaan ja vika löyty bensanpaineen säätimeltä imusarjaan menevästä alipaineletkusta, oli menny poikki. Eli kannattaa kattoo ettei koneessa ole mitään imuvuotoja.

Comment

Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎