Elikkä vaihdatin öljyt ihan varmuuden vuoksi autossani 5000km kohdalla bmw huolossa. Huolossa käytettiin mobil öljyjä joten soitin ja kysyin Laakkkoselta että eikö bmwessä käytetä castrollia, vastaukseksi sain että "ensiasennus" öljy on castrol slx 0w30. Joten menin ja ostin castrol 0w30 öljyä, samassa kun ostin huomasin purkin kyljessä vw merkin ja special approval tekstin. Kysyin että onko tällä mitään merkitystä, he vastasivat että ei ole, joten ostin öljyt ja vein vaihdettavaksi. Nå jälkikäteen katoin sitten manuaalista öljy luokituksia ja huomasin että mun purkissa ei oo bmwen laatu-luokituksia. Eli mitä pitäis nyt tehdä vaihtaa taas öljyt? Eli periaateesa mulle myytiin väärä öljy vaikka kylläkin slx 0w30 mutta ei bmwhen tarkotettua laatua,kuinka iso merkitys?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Öljy experteille...
Collapse
X
-
Siis täh? Onko sulla nyt 5000 km ajettuun autoon vaihdettu jo kaksi kertaa öljyt? Olisit antanut niitten Mobilien olla vaan siellä koneessa. Ihan turhaa hötkyilyä.
Todennäköisesti kaikki öljyt mitä sun koneesta on tähän mennessä pois valutettu, niin on ollut ihan hyviä öljyjä, vai onko sulla joku hyvä syy epäillä, että huollossa olis pistetty jotain täysin sopimatonta öljyä sun koneeseen?
-
-
Originally posted by vleivoElikkä vaihdatin öljyt ihan varmuuden vuoksi autossani 5000km kohdalla bmw huolossa.
Originally posted by vleivoJoten menin ja ostin castrol 0w30 öljyä, samassa kun ostin huomasin purkin kyljessä vw merkin ja special approval tekstin. Kysyin että onko tällä mitään merkitystä, he vastasivat että ei ole, joten ostin öljyt ja vein vaihdettavaksi.
Vai miten tuo pitäisi ymmärtää?
Oli miten oli, niin jos siellä koneessa on nyt sitten ne Mobilit tai Castrolit, niin ei pitäis olla mitään syytä minkäänlaiseen huoleen.
Comment
-
-
Originally posted by huoppa81Ei ole, jostain syystä siinä ei vaan lue sitä BMW:tä.
Samaa Castrol SLX 0w-30 öljyä on BMW:n LL-01, LL-04, VW longlife ja Volvo longlife luokituksilla. Nämä kaikki ovat eri öljyjä. Siis myös LL-01 ja LL-04 öljyissä on eroa. Erot ovat öljyjen lisäaineistuksessa vaikka viskositeetti onkin sama.
Eli alkuperäiselle kysyjälle: Olet saanut väärää öljyä. Autoosi parasta on nimenomaan LL-04 luokituksen mukainen Castrol SLX. LL-01 on myös hyväksytty mutta miksi laittaa sitä kun parempikin vaihtoehto on tarjolla ja hintaero on mitätön.
Comment
-
-
Aivan totta, sulla on nyt SLX II tai SLX III-öljyä.
Jos oikein pilkkua viilataan ja pelotellaan, tavallaan sulla on nyt sellaista öljyä joka ei sovi sun autoon ja takuu voi teoriassa raueta..
Mahtaako jollain olla tiedossa paikkaa josta voisi katsella noita speksejä, olisi ihan mielenkiintoista tietää mitä tarkalleen noilla lisäaineistuksilla haetaan näissä tapauksissa.Ducati 998 -02 //
Comment
-
-
Originally posted by eekiJos oikein pilkkua viilataan ja pelotellaan, tavallaan sulla on nyt sellaista öljyä joka ei sovi sun autoon ja takuu voi teoriassa raueta..
Comment
-
-
Originally posted by eekiAivan totta, sulla on nyt SLX II tai SLX III-öljyä.
Jos oikein pilkkua viilataan ja pelotellaan, tavallaan sulla on nyt sellaista öljyä joka ei sovi sun autoon ja takuu voi teoriassa raueta..
Mahtaako jollain olla tiedossa paikkaa josta voisi katsella noita speksejä, olisi ihan mielenkiintoista tietää mitä tarkalleen noilla lisäaineistuksilla haetaan näissä tapauksissa.
Suomen Castrolilla on erittäin hyvä tekninen neuvonta mistä saa lisätietoa. Castrolilla on toinenkin öljy mikä täyttää LL-04 luokituksen mutta se on korkeissa lämpötiloissa paksumpaa kuin SLX ja on tarkoitettu käytettäväksi jo vähän kuluneissa moottoreissa. Uuteen E90:n bensamoottoriin SLX 0W-30 on paras vaihtoehto. Eikä maksa kuin 20 egee litra ja mun 325i:hin uppoaa 6,5 litraa. Ehdottomasti kallein öljynvaihto ikinä vaikka teen itse.
Comment
-
Comment