Laittakaas jotain köyhän miehen vesiruisku patentteja joita olette toteuttaneet/suunnitelleet. Veneissähän käytetään kaiken näköisiä vesipumppuja.Pitäs löytää pumppu joka tuottaa noin 5bar ja joku suutin (öljypolttimen suutin?)Olis kiva koittaa jotain vesi/metaani litkua kesällä.Hyödyistä en tiedä,mut pysyis varmaan kone puhtaampana ja eiköhän se hiukan lämpöjäkin tiputa.Nakutukseen myös helpotusta.Megaruikkuhan myös ohjaa tätä vesiruikkua.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vesiruisku
Collapse
X
-
Riittäisikohän 3.5bar vesiruiskulle?
Tuohon kaveriksi rosterisisälmyksillä suutin. Ohjaus megalla. Ja paineensäätö/paluu säiliölle.
http://www2.jimmspc-store.fi/index.p...group=&t=false
Ei oikein löytynyt noita pien korkeapainepumppuja.- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
-
-
Vesiruisku
Jep,eli nyt kun tossa omassa autossa tulee olemaan vähän pienempi cooleri,kuin ois (mahdollisesti) tarpeen,niin imulämpöjen laskemisen toivossa suunnittelin vesiruuttaa sen kaveriks.
Onko kellään kokemusta kys. systeemistä? En ole aivan vakuuttunut,miten homma olisi paras toteuttaa,litkua imuputkeen ennen ahdinta,coolerin jälkeen vai suoraan cooleriin (sisäpuolelle siis).
Kaikki mahdollinen tieto tervetullutta! (pumppu,seos,suutin ym. hässäkät)vehkeet levällään...
Comment
-
-
Mulla on Active Autowerken oma vesi/alkoholiruutta systeemi.
Takakontissa 5 litran säiliö ja pumppu jota ohjataan auton omalla softalla.
Syytää vesi/alkoholiseosta sumuna suoraan imusarjaan aina kun lappu tiskissä ja kierrokset yli 4000rpm.
Käytän tislattua vettä ja ns. rubbing alkoholia eli 98% metanolia (muistaakseni) saa täältä ihan ruokakaupasta ja maksaa noin 3 taalaa toi tankillinen. Kestää ajotyylistä riippuen päivästä kahteen viikkoon.
Tolla systeemillä ei ole tarkoitus suinkaan jäähdyttää imuilmaa vaan sen sumun on tarkoitus mennä palotilaan asti ja siellä laskea kombustio lämpötilaa. (Eli ne vesipisarat höyrystyessään syövät palamisessa syntyvää lämpöenergiaa). Toi alkoholihan nyt on lähinnä jäätymisen varalta (mitä riskiä täällä ei ole).
Tehoahan se ei sinäänsä nosta mutta nostaa nakutus kynnystä ja koska näissä uusissa autoissa on nakutuksen tunnistus niin sitä kautta sieltä saa periaatteessa maksimisuorituskyvyn ulos.
Se on sitten aivan eri juttu jos haluaa intercooleria jäähdytellä tai imuilmaa ja veikkaan että vesiruutta on aika huono valinta siinä kohtaa.
Vanhemmissa autoissa oon nähnyt mm. kaasupolkimen alle viritettyjä kytkimiä jotka siis talla tiskiin lyötäessä aktivoi vesiruutta systeemin.Last edited by Balle; 13-05-2006, 06:39.Possuja ja Bemareita
Comment
-
-
Jos oikein muistan, niin yks puolituttu teki Helsingin tekuun (autopuoli) lopputyön juurikin budjettivesiruiskusta. Työn vois saada sieltä lainaan, jottei tarvii keksiä pyörää uudestaan.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
joskus oon nähny sellasen toteutuksen jossa oli laitettu imusarjaan yx suutin kaasuläpän jälkeen imusarjan päälle eli vesi meni jo valmiin polttoaineseoksen mukaan ja kuulemma pelas ihan hyvin.kai se toimii sillaikin.muistaakseni suutin oli 2.5 ryyppysuutin ja konehuoneessa erillinen vesisäiliö ja pumppuspeed limits are for pussies
Comment
-
-
Originally posted by Bmw MasterHelpoin ja halvin ja taatusti toimiva systeemin on laittaa pari suutinta sumuttamaan coolerin pintaan ulkopuolelle vetta. Tiputtaa taatusti imuilman lampotilaa.Last edited by anttti; 15-05-2006, 13:33.vehkeet levällään...
Comment
-
-
Originally posted by antttiHmm..tosta on kyllä saanut vähän ristiriitaisia kommentteja. toiset sanoo että jeesaa,toiset taas,että ei sanottavaa hyötyä..tietysti jos ei millään lasinpesurilla sitä vettä sinne työnnä,niin epäilemättä jonkinlain vaikutus ainakin..
Comment
-
Comment