Announcement

Collapse
No announcement yet.

m50 bensankulutus/huono käynnistäminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaskaz
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 205
    • Tampere

    m50 bensankulutus/huono käynnistäminen

    terve ostin tuollasen 520i m50 koneella ja kun tein ensimmäiset reissuni sillä ajoin 70l bensaa 670km. ja auto oli kuin unelma aina lähti hyin käyntiin eikä kuluttanut paljoa bensaa.

    no suoritin autoon konepesun enkä kerinnyt sitä kuivaamaan. sinä viikkona oli -25c pakkasta

    sen jälkeen muutaman viikon sisällä ilmeni vikoja

    eli autoa sai sahata kylmällä käyntiin oikeen urakalla. tyhjäkäynti aaltoili aikalailla kylmänä että kovemman kiihdytyksen jälkeen.
    no tankkasin hetki sitten tankin täyteen 80litraa ja ajelin autolla normaalisti pintakaasulla ei polkemalla ja pääsin tankillisella 310km. mitähän vikaa autoon tuli kun rupesi syömään soppaa noin sikana.

    no nollasin motronikin eli annoin olla yön akun irti ja putsasin sen oikeen avaamalla boksin + paljon muita sähkö liittimiä. autossa on vikakoodi eli lamda anturissa maavuoto eli se on rikki mutta kun en oikeen usko että pesu rikkoo anturin.olisiko ohjaus boksi voinut mennä johonkin vikatilaan tuon pesun takia? ja lamda oli rikki jo ennenpesua

    joten antakaas vähän infoa mitä pitäs tehdä ps ei ole kivaa kun saa käydä kokoajan tankilla

    nyt on kuivateltu auto töissä jo paripäivää joka ainoa paikka ja liitin on puhalleltu konehuoneesta mutta ei auta!!
    Bmw e39 523i sedan vm97

    ex e34 525ix touring
    ex mb 300ce sl
    ex e32 750ia luxury
    ex e34 525i
    ex mb 300sel
    ex e34 520 24v
  • heikki81
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 176
    • Rauma

    #2
    No se ainakin on varma ,et lambda vaikuttaa tohon isoon kulutukseen...vaikka olikin jo rikki..
    Tapaturmassa irronnut käsi pystyy jo vähän vasaroimaan.
    Otsikko Aamulehdessä 12.1.

    Comment

    • mukko
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2003
      • 5965
      • Uleåborg

      #3
      Ja nollaus tapahtuu yhdistämällä akkukaapeli (akku itsessään irti luonnollisesti) ja pitämällä niitä hetken yhdessä.
      -- Official member of BTCF-Sauna Team --

      Save the World, Fuck The Fuel Economy
      Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

      Comment

      • Jaskaz
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 205
        • Tampere

        #4
        Originally posted by muggo
        Ja nollaus tapahtuu yhdistämällä akkukaapeli (akku itsessään irti luonnollisesti) ja pitämällä niitä hetken yhdessä.
        siis pitämällä + ja - yhdessä ?
        Bmw e39 523i sedan vm97

        ex e34 525ix touring
        ex mb 300ce sl
        ex e32 750ia luxury
        ex e34 525i
        ex mb 300sel
        ex e34 520 24v

        Comment

        • |parsakaali|
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 997

          #5
          tietysti akku pitää olla pois välistä

          Comment

          • Jaskaz
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2006
            • 205
            • Tampere

            #6
            juu eli nyt on tullut autolla ajeltua lamdan vaihdon jälkeen noin 2500km ja vieläkin autoa joku vaivaa eli kun se ei aluksi tykännyt lähteä käymään kunnolla niin lamdan vaihdon jälkeen auto toimi kuin unelma mutta nyt taas on ruvennut ilmeneen ongelmaa eli

            -saa sahata käymään pitkään
            -pakoputkessa paukuttaa
            -lähtee välillä käymään varmaan 5dellä
            -kylmänä kiihdyttäessä ei vastaa kaasuun vaan kaasun saa runtata melkein pohjaan että kiihtyy

            -tyhjäkäynti aaltoilee kylmänä

            nyt tankillisella pääsekin jo 500km

            mitenkäs ois mahd tarkistaa puolat jos niist on joku pimeenä olen kuullut et yleistä et joku puola simahtaa!!

            helppikää nyt vielä!!

            katsokaas kun on eka bemari ei vielä kovin paljoa tietoa tuosta ja konehan oli m50 vanos!!
            Last edited by Jaskaz; 13-03-2006, 20:49.
            Bmw e39 523i sedan vm97

            ex e34 525ix touring
            ex mb 300ce sl
            ex e32 750ia luxury
            ex e34 525i
            ex mb 300sel
            ex e34 520 24v

            Comment

            • Lanttu
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 1643

              #7
              Sytytystulpat on siis jo vaihdettu (?).

              Comment

              • Janzki
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 4947
                • Lohja

                #8
                Äläkä muuten laita Boschin tulppia jos niitä tarjoovat varaosaliikkeessä..Itelle kun laitoin niin härregyyd. Paukku putkessa kuin teini dx.
                Ngk:t vaihoin "takuuseen" ja kehrää kuin kissa.
                Sähköposti.
                IG: janzki_

                Comment

                • Vanquish
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1961
                  • Hki

                  #9
                  Boschin normi-tulpat toimii erittäin hyvin. Eri asia on ne uudet 4-kärki viri-viri tulpat, jotka ei toimi m50 koneessa.

                  Comment

                  • Jaskaz
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2006
                    • 205
                    • Tampere

                    #10
                    juu eli en ole vielä vaihtanut tulppia veikkaisin vieläkin jotain puolista eli vinkkejä niiden tutkimiseen
                    Bmw e39 523i sedan vm97

                    ex e34 525ix touring
                    ex mb 300ce sl
                    ex e32 750ia luxury
                    ex e34 525i
                    ex mb 300sel
                    ex e34 520 24v

                    Comment

                    • Lanttu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 1643

                      #11
                      No jestas sentään, vaihda sytytystulpat nyt. Ihmeen sitkeätä touhua. Ainahan pitää aloittaa halvimmasta päästä.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎