Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 2.0 Ostin tohon nokan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ari79
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 230

    M10 2.0 Ostin tohon nokan.

    jooh ostin e30 jossa on tuollainen moottori.olis tarkotus tehdä siitä jokkis bemu jos vaan raskii
    mistä sais tohon vireämpää nokkaa?
    tai tietäskö joku firmaa mikä tekin vakionokasta virinokan? gt-motor kyllä hiois halvalla mutta ei tuu nostoja yhtään lisää.
    niin ja osia saa kans kaupata,tuplien imusarjaa,nokka-akselia,kantta,perävälitystä ja lukkoa,peltisarjaa...

    tossa on kyl vielä leimaakin jälellä marraskuuhun asti nooh katotaan mitä sille keksii

    voin kyllä vaihtaa sen johonkin projektiin missä on leimaa jälellä vielä kesään asti


    Ostin tollasen nokka-akselin 324 / 11.19
    luin tuolta noista epäkeskoista yms. millanen hommahan on saada tollanen nokka pelaamaan oikein?
    Last edited by ari79; 21-02-2006, 17:07.
    Exät: 316i e30, 324Td touring e30, 316i e36, 325i e36,320 e30,4*520 e34, 320D e46, 525 e34, 535 e34,320i e36.


    Plus hirvee määrä muita resuja
  • Kurre
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2003
    • 384
    • Veteli

    #2
    Originally posted by ari79
    jooh ostin e30 jossa on tuollainen moottori.olis tarkotus tehdä siitä jokkis bemu jos vaan raskii
    hyvä valinta..bemuja näkee aina ilolla jm-kisoissa

    Originally posted by ari79
    mistä sais tohon vireämpää nokkaa?
    tai tietäskö joku firmaa mikä tekin vakionokasta virinokan? gt-motor kyllä hiois halvalla mutta ei tuu nostoja yhtään lisää.
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=14006
    tuolta löytyy muutamia paikkoja mistä kysellä kyseistä hommaa..
    samoin hakua käyttämällä löytää paljon juttua M10 koneesta jne.. kannattaa etsiä.

    ei muutakuin hiottu nokka, ehkä pientä kansi modifikaatiota, reilusti ruttua koneeseen, tuplat ja pellisatsi niin kasassa on jo hyvä kyläkisakone.
    Autoon sitten vaikka volvon tai hiacen perä ja nelilinkkiä niin perusasiat rupeaa olemaan kohdillaan..ja hyvä siitä tulee..
    sigpic
    Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
    ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

    Comment

    • ari79
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2006
      • 230

      #3
      Pitää kattoa mikä perä tohon tulee,voi olla et tuo oma hitsilukolla ja tiheemmällä välityksellä.
      ois tussa kyllä yks ladanperä ois ainaki kevyt ja kestävä
      Exät: 316i e30, 324Td touring e30, 316i e36, 325i e36,320 e30,4*520 e34, 320D e46, 525 e34, 535 e34,320i e36.


      Plus hirvee määrä muita resuja

      Comment

      • JD
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2002
        • 1194
        • Espoo

        #4
        Originally posted by ari79
        Pitää kattoa mikä perä tohon tulee,voi olla et tuo oma hitsilukolla ja tiheemmällä välityksellä.
        ois tussa kyllä yks ladanperä ois ainaki kevyt ja kestävä
        Mistä E30 mallista löytyisi sopivin perä(välitys) tähän käyttöön? Minulla on tallissa 325 perä, välityksiä en ole katsonut, olisiko joku 316 perä parempi (tiheämpi) ja siihen se hitsattu "lukko"?
        Siis jos/kun ei tässä vaiheessa ole tarkoitus oikeaa lukkoperää edes etsiä.

        Omassa tuli toinenkin ongelma, tallissa lojuva kardaani on liian pitkä. Ja toinen kardaani liian lyhyt.
        Toisen pituus mitattuna kannatinlaakerin kiinnikkeen etuosasta kardaanin etupään laipan etuosaan oli 74cm ja se on noin 3 cm liian pitkä.
        Toinen taas on 59 cm ja se onkin jo 12cm liian lyhyt.
        Oikea kardaani olisi kai(?) nelipyttyisen ja viisivaihteisen E30:n kardaani.

        Olisko kellään näistä pisteistä mitattuna 71cm pitkää etupäätä jouten? Myy tai vaihda jompaankumpaan noista. (p.040 8499 032)

        Entäpä jos joskus tekisi paremman kisa-auton ja siirtäisi moottoria tuon 12 cm taaksepäin, painopiste siirtyisi lähemmäksi takapyöriä. Öljypohja toisi ongelmia, siinä ei ole yhtään varaa kun osuu hammastankoon. Alumiininen osa menisi ehkä juuri ja juuri akseliston päälle mutta se musta peltinen osuus ei. Ja sen sisällä on öljypumppu. Onko joku siirtänyt konetta taaemmaksi, kuinka öljypohja/öljypumppu ongelma on ratkaistu? Siis "jokkismiesten halvalla".

        JD
        Last edited by JD; 08-05-2006, 23:33.
        Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
        https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

        Comment

        • Kurre
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2003
          • 384
          • Veteli

          #5
          Originally posted by JD
          Mistä E30 mallista löytyisi sopivin perä(välitys) tähän käyttöön? Minulla on tallissa 325 perä, välityksiä en ole katsonut, olisiko joku 316 perä parempi (tiheämpi) ja siihen se hitsattu "lukko"?
          Siis jos/kun ei tässä vaiheessa ole tarkoitus oikeaa lukkoperää edes etsiä.
          jos ei ihan ylivoimainen projekti olisi niin kannattaisi ehkä etsiä jäykkää perää sopivalla välityksellä ja siihen sitten se kemppilukko..tuntuu, että yleinen "mielipide" on se, että se olisi parempi ratkaisu..niinkuin varmaan onkin ainakin lähtöä silmällä pitäen.

          Originally posted by JD
          Omassa tuli toinenkin ongelma, tallissa lojuva kardaani on liian pitkä. Ja toinen kardaani liian lyhyt.
          Toisen pituus mitattuna kannatinlaakerin kiinnikkeen etuosasta kardaanin etupään laipan etuosaan oli 74cm ja se on noin 3 cm liian pitkä.
          Toinen taas on 59 cm ja se onkin jo 12cm liian lyhyt.
          Oikea kardaani olisi kai(?) nelipyttyisen ja viisivaihteisen E30:n kardaani.
          katkaiset, sisälle sisähalkaisijan kokoinen putken pätkä ja hitsaat kunnolla kiinni..tai voihan sen tietenkin teettääkin jossain, mutta kyllä tuo itse tehty on tarpeeksi hyvä ja kestävä jokkiskäyttöön..


          Originally posted by JD
          Entäpä jos joskus tekisi paremman kisa-auton ja siirtäisi moottoria tuon 12 cm taaksepäin, painopiste siirtyisi lähemmäksi takapyöriä. Öljypohja toisi ongelmia, siinä ei ole yhtään varaa kun osuu hammastankoon. Alumiininen osa menisi ehkä juuri ja juuri akseliston päälle mutta se musta peltinen osuus ei. Ja sen sisällä on öljypumppu. Onko joku siirtänyt konetta taaemmaksi, kuinka öljypohja/öljypumppu ongelma on ratkaistu? Siis "jokkismiesten halvalla".
          joskus olen nähnyt E30:n jossa oli siirretty konetta taaksepäin.. mutta taisi olla aika lähellä sitä maksimi 30cm:iä..
          eli olisiko mahdoton ajatus, että konetta reilummin taaksepäin ja hammastankoa hieman eteen päin..eli sen sallitut 5cm. Tällä saisi painoa sopivasti taaksepäin ja muutenkin alustaa/autoa parempaan suuntaan.

          ps. millä koneella tuo kilpurisi on?


          itsekin olisi tarkoitus alkaa rakennella omaa jokkista tuosta raato E30:sta kunhan kerkeää..


          edit: kiroitushäröjen korjausta...
          Last edited by Kurre; 22-02-2006, 23:24.
          sigpic
          Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
          ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

          Comment

          • JD
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1194
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Kurre
            joskus olen nähnyt E30:n jossa oli siirretty konetta taaksepäin.. mutta taisi olla aika lähellä sitä maksimi 30cm:iä..
            eli olisi mahdoton ajatus, että konetta reilummin taaksepäin ja hammastankoa hieman eteen päin..eli sen sallitut 5cm. Tällä saisi painoa sopivasti taaksepäin ja muutenkin alustaa/autoa parempaan suuntaan.


            ps. millä koneella tuo kilpurisi on?


            itsekin olisi tarkoitus alkaa rakennella omaa jokkista tuosta raato E30:sta kunhan kerkeää..
            Noin pitkällä siirrolla se öljypohja jo menisikin ilman muutoksia paikoilleen, mutta aika kova urakka tuokin, ei kuitenkaan mitenkään mahdoton...

            Tuohon on tuossa nosturin nokassa menossa vain 1.8 kone paikoilleen, auto tulee aluksi poikien harjoitteluun... tallissa lojuva toinen kone saattaa sitten kokea enempi jokkisviritelmiä...

            Juu mieluummin kannattaa raadot rakentaa Jokkikseen tai Rokkiralliin ( http://www.sheikki.com/portal/ ) kuin antaa päätyä paalaamoon, lystiä loppuun saakka :-)
            Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
            https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

            Comment

            • Kurre
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 384
              • Veteli

              #7
              Originally posted by JD
              Noin pitkällä siirrolla se öljypohja jo menisikin ilman muutoksia paikoilleen, mutta aika kova urakka tuokin, ei kuitenkaan mitenkään mahdoton...

              Tuohon on tuossa nosturin nokassa menossa vain 1.8 kone paikoilleen, auto tulee aluksi poikien harjoitteluun... tallissa lojuva toinen kone saattaa sitten kokea enempi jokkisviritelmiä...

              Juu mieluummin kannattaa raadot rakentaa Jokkikseen tai Rokkiralliin ( http://www.sheikki.com/portal/ ) kuin antaa päätyä paalaamoon, lystiä loppuun saakka :-)
              joo urakkaa siinä hommassa tosiaan riittää..eikä tosiaan mahdoton niinkuin kirjoitushärön takia saattoi mielipiteestäni käsityksen saada.
              kaveri rakentaa nyt yhtä autoa jossa paloseinää on siirretty 30cm taaksepäin..voi olla villin tuntuinen ajettava kun istutaan melkein ns. takapenkillä..ainakin se auto.. ja sama homma kaverin micrassa joka muutettiin kardaaniksi (ja toivon mukaan tänä vuonna auto saataisiin jo viivalle..) ja sivunäkyväisyyttä haittaa kovasti b-pilari..

              jokkikseen tottakai jossei muuta käyttöä autoille keksi..kunhan nyt saa tämän oman uran ja rakentelun käyntiin ja tekniikkaa hommattua tohon autoon ni kyllä se siitä..
              sigpic
              Nykyiset: BMW E91 320dA -11, E46 320d -02, BMW E30 M50 projekti
              ex: BMW E91 320dA -08, MB E200cdi -06, E36 316i -96, E30 316i -89

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎